? زنده| نازنین زاغری آزاد شد

 



اولین قربانی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰

با حکم حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران، فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا تغییر کرده است.

بر اساس بیانیه صادر شده در این رابطه حسین هوشی سادات به سمت فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا منصوب شده و سعید محمد، فرمانده پیشین این قرارگاه، به عنوان مشاور فرمانده کل سپاه منصوب شده است.

سعید محمد که دارای سوابق مدیریتی متعددی در شرکت‌های وابسته به قرارگاه «خاتم الانبیا» مانند گروه «سپاسد» بود، از مهرماه سال ۹۷ به عنوان فرمانده این قرارگاه منصوب شد.

او طی روزهای اخیر اعلام کرده بود که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ نامزد خواهد شد.

در حالی که برخی هواران سعید محمد مدعی شده‌اند که او استعفا داده است٬ اما در بیانیه سپاه پاسداران اشاره‌ای به استعفای او نشده است.



نازنین زاغری آزاد شد

نازنین زاغری٬ شهروند ایرانی-بریتانیایی زندانی در ایران٬ از زندان آزاد شد.

حجت کرمانی، حقوقدان و وکیل نازنین زاغری،ساعتی پیش از ابلاغ حکم آزادی او خبر داد.

این وکیل دادگستری به سایت «امتداد» گفته بود که «با پایان ۵ سال مجازات حبس خانم زاغری در ۱۷ اسفند ۹۹، امروز آزادی خانم زاغری به زندان اوین ابلاغ و پابند الکترونیک وی نیز باز شده است.»

نازنین زاغری- رتکلیف در فروردین ۹۵ در پایان سفری به تهران همراه با دختر خردسالش برای دیدار با خانواده، در فرودگاه تهران به اتهام «جاسوسی» بازداشت شد و چند سال در زندان بود. خانم زاغری همواره چنین اتهامی را رد کرده و بر بی‌گناهی خود تاکید داشته است.

خانم زاغری- رتکلیف اوایل امسال و به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا در زندان‌های ایران به طور موقت آزاد شد ولی آمدورفت او با پابند الکترونیکی کنترل می‌شد و اجازه خروج از ایران را ندارد.

ریچارد رتکلیف، همسر خانم زاغری، در روزهای اخیر گفته بود اگر حکومت ایران دلیل یا بهانه دیگری برای تمدید بازداشت نازنین زاغری پیدا نکند قاعدتا او باید روز ۱۷ اسفند آزاد شود.

 



بازداشت معترضان در تجمع سراسری بازنشستگان

امروز بازنشستگان تامین اجتماعی امروز در شهرهای مختلف کشور تجمع‌های اعتراضی شکل دادند.

بر اساس اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی ماموران انتظامی به تجمع کنندگان تهران بر خورد کرده و شماری از آن‌ها را بازداشت کردند.

بازنشستگان معترض در تهران مقام وزارت کار تجمع کرده بودند که امنیتی و انتظامی به برخورد با اعتراضات آن‌ها پرداخته و تعدادی را نیز بازداشت کرده‌اند.

فضا مقابل وزارت کار امنیتی گزارش شده و هنوز آمار دقیقی از بازداشت‌ها منتشر نشده است.

خبرگزاری ایلنا گزارش داده که تجمع‌های روز یکشنبه علاوه بر تهران در کرمانشاه،‌ تبریز و مشهد نیز شکل گرفته است. تصاویری از این تجمع‌ها در بهشهر، اردبیل، اصفهان و سایر شهرها نیز در رسانه‌های اجتماعی در حال انتشار است.

معترضان در تجمع‌های خود شعارهایی از جمله «حاصل کار دولت، غارت پول ملت»و «فریاد فریاد، از این همه بیداد» سر دادند.

تجمع‌کنندگان همچنین با حمل پلاکاردهایی خواستار ابطال ماده ۶۹ تامین اجتماعی،‌ افزایش حقوق سالانه، درمان رایگان و همسان‌سازی پرداخت‌های خود با سایر بازنشستگان کشوری و لشکری شدند.

آن‌ها همچنین می‌خواهند ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی به صورت دقیق اجرا شده و مشکلات مربوط به پاداش آخر سال و بیمه‌ تکمیلی رفع شود.

پیش از این و در جریان تجمع‌های قبلی بازنشستگان در شعارهای خود بر ادامه تجمع‌ها تا زمان محقق شدن مطالباتشان تاکید کرده بودند.



امام جمعه یزد: دانش آموزان درک درستی از ولایت ندارند٬ باید آموزش و پرورش را در دست بگیریم

محمدرضا ناصری٬ امام جمعه و نماینده ولی فقیه در یزد٬ گفت: «باید به فکر نسل آینده باشیم و برای هدایت آنها در مسیر انقلاب کادرسازی کنیم.»

ناصری ضمن اظهار تاسف از اینکه برخی دانش آموزان حتی «با مفاهیم ابتدایی در حوزه‌های مختلف از جمله دین آشنا نیستند»، افزود: «بسیاری از آنها درک درستی از دین و ولایت و سایر ارزش‌ها ندارند که لازم است روی این موضوع کار شود و دوای این درد، آموزش است.»

او در ادامه با ادعای اینکه «این سیستم نمی‌تواند قدرت تشخیص حق از باطل و درست از نادرست را در دانش آموزان تقویت کند»، عنوان کرد: «اگر می‌خواهیم نسل آینده را نسلی انقلابی و متدین تربیت کنیم، هیچ راهی جز به دست گرفتن سیستم آموزش نداریم.»



وزیر دفاع: طرح نابودی تل‌آویو و حیفا آماده به اجرا در آمدن است

امیر حاتمی، وزیر دفاع، خبر از آن داد که دستور رهبر جمهوری اسلامی دربارهٔ «با خاک یکسان کردن تل‌آویو و حیفا»، «تبدیل به طرح شده» و آمادهٔ اجرایی شدن است.

او با اشاره به اظهارات روزهای گذشتهٔ مقام‌های دولت اسرائیل گفت اسرائیل «در حدی نیست که با جمهوری اسلامی دشمنی کند» و مقام‌های دولت اسرائیل را «سگانی» خواند که «گاهی بزرگ‌تر از دهان‌شان حرف می‌زنند».

رهبر جمهوری اسلامی نیز پیش از این از اسرائیل به عنوان «سگ هار نجس» نام برده است.

بیشتر بخوانید: چهل و سه سال جنگ با آسیاب‌های بادی



کرونا در ایران؛ رکورد مراجعه به مراکز درمانی خوزستان طی ۲۴ ساعت گذشته

فرهاد ابول‌نژادیان، رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، اعلام کرد که شمار مراجعه بیماران کرونا با شش هزار و ۷۰۰ نفر به مراکز بهداشتی و درمانی خوزستان طی بیست و چهار ساعت گذشته رکورد زد.

به گفته ابول‌نژادیان طی شبانه روز گذشته چهار و ۴۰۰ مراجعه به مراکز بهداشتی و دو هزار و ۳۰۰ مراجعه به بیمارستان‌های استان خوزستان گزارش شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز به بستری ۲۰۰ بیمار قطعی کرونا در شبانه روز گذشته در مراکز درمانی خوزستان اشاره کرد و تاکید کرد که در حال حاضر بار مراجعه به مراکز بهداشتی و بیمارستان‌های خوزستان همچنان افزایشی است.

ابول‌نژادیان اضافه کرد که برای مهار موج کرونا در خوزستان ابتدا تلاش شد این ویروس[جهش‌یافته] به خارج از استان سرایت نکند , اقداماتی انجام شد تا شهرهای شمالی و شرقی استان کمتر درگیر شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود که بیشترین آلودگی در خوزستان در مناطق جنوب و غرب است که باید محدودیت‌ها را با شدت بیشتری دنبال کرد و طبق مصوبه‌ ستاد استانی کرونا تنها کسانی می‌توانند از شهرهای قرمز خارج شوند که پلاک غیر بومی باشند.



انتقاد عضو شورای انقلاب فرهنگی از سفر پاپ به عراق

علی اکبر رشاد، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتقاد از سفر پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، به عراق، او را از «اسقف‌های تندرو علیه مسلمانان» خواند که پیش از این «جریان گفت‌وگوهای دینی» را مختل کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رشاد در یک جلسه درس در قم، درباره اهداف سفر پاپ به عراق نیز ابراز تردید و ابهام کرد و وضعیت عراق را حاصل «ظلم مدعیان مسیحیت» خواند و به پاپ پیشنهاد کرد که به یمن برود و نتیجه «سلاح‌های کشتار مسیحیان» را ببیند.

او همچنین از سکوت پاپ درباره کشته شدن قاسم سلیمانی انتقاد کرد و گفت چرا رهبر کاتولیک‌های جهان در سفر به عراق به حضور نیروهای آمریکایی در این کشور اعتراض نکرده است.

پاپ فرانسیس که از دو روز پیش به عراق سفر کرده با آیت‌الله علی سیستانی، مرجع تقلید شیعه، دیدار کرده است.

بیشتر بخوانید: رهبری شیعیان جهان؛ خامنه‌ای در حرف، سیستانی در عمل


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«اگر فقیه نصیحت کند که عشق مباش پیاله ای بدهش گو دماغ را تر کن» و: «سر بالین فقیهی نومید کوزه‌ای دیدم لبریز سوال/… من قطاری دیدم فقه می‌برد و چه سنگین می‌رفت» به یادگار

ادامه »

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز

ادامه »