? زنده| تایید حکم ۱۱ ماه حبس قطعی محمود صادقی

 



اخبار ضد و نقیض از جهش‌ ویروس کرونا در ایران

امروز اخبار ضد و نقیضی از جهش ویروس کرونا در ایران منتشر شد.

امیرحسین قاضی‌زاده‌ هاشمی، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا و نماینده مجلس، روز شنبه نهم اسفندماه گفت علاوه بر جهش‌های ویروس در آفریقای جنوبی، بریتانیا و کالیفرنیا، باید «کرونای جهش‌یافته ایرانی» را هم اضافه کرد.

او افزود این موضوع هنوز کاملا تایید نشده ولی شواهدی از آن در قزوین و آن نواحی موجود است.

با این حال کمی بعد، کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، اظهارات درباره جهش ایرانی ویروس کرونا را رد کرد.

او گفت از زمان شیوع ویروس تا امروز، بیش از ۷۰ جهش در ایران شناسایی شده که هیچ کدام تغییر معناداری در رفتار آن ایجاد نکرده‌اند و اطلاق گونه جدید به آنها درست نیست.

جهانپور افزود: «واژگان موتاسیون ایرانی که به نقل از نائب رییس محترم مجلس نیز منتشر شده است، اطلاق درستی نیست و صحت ندارد و تا امروز از میان واریانت‌های شناخته شده با مبدا انگلیس، آفریقای جنوبی، برزیل و کالیفرنیا صرفا واریانت انگلیسی در ایران مشاهده شده است.»

این در حالی است که نایب رییس مجلس گفته بود ویروس کرونا در شهر قزوین دچار جهش قابل توجهی شده است.



تایید حکم ۱۱ ماه حبس قطعی محمود صادقی

محمود صادقی، نماینده پیشین مجلس ایران از تائید حکم ۱۱ ماه حبس خود بابت اتهامات «اهانت به رییس سابق قوه قضاییه» و «تمرد در برابر مأموران دادستانی» خبر داد و گفت که تقاضای اعاده دادرسی خواهد کرد.

این نماینده پیشین مجلس روز شنبه نهم اسفند ماه در توئیتی نوشت که دادگاه تجدیدنظر استان تهران، ضمن تأیید حکم قبلی، مجازات‌ها را کاهش داده و او را بابت اهانت به صادق لاریجانی، رییس سابق قوه قضاییه به ۳ ماه و از بابت تمرد در برابر مأموران دادستانی به ۸ ماه حبس محکوم کرده است.

او همچین گفت که بر اساس حکم صادره، بابت نشر اکاذیب هم به پرداخت ۴ میلیون جزای نقدی محکوم شده است.

محمود صادقی اواخر اردیبشت ماه امسال اعلام کرده بود که شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران تجدیدنظر خواهی‌ او از رأی دادگاه شعبه ۱۰۵۷ کارکنان دولت را رد کرده و رأی دادگاه بدوی مبنی بر ده میلیون تومان جزای نقدی و ۲۱ ماه حبس را عیناً تأیید کرده است.


سالک: باید فضای مجازی را مدیریت کنیم تا سونامی انتخابات به وجود نیاید

احمد سالک٬ عضو جامعه روحانیت مبارز در گفتگویی درباره آخرین تحولات در جریان اصولگرا برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ گفت: «آقای سیدابراهیم رئیسی با کاندیداتوری در صحنه انتخابات، ضمن آنکه محور تجمیع همه نیروهای ارزشی و اصولگرا خواهد بود و مورد حمایت بسیاری از نیروهای اصلاح طلب ولایتمدار و انقلابی نیز قرار می گیرد.​​​​»

او افزود: «عملکرد آقای رئیسی در تولیت آستان قدس رضوی و قوه قضائیه توانست اعتماد عمومی را جلب کند. این اعتماد عمومی سرمایه اجتماعی کشور محسوب می شود بنابراین اگر به صحنه انتخابات ریاست جمهوری بیاید پایانی بر اختلاف نظرها و دیدگاه هایی است که امروز در اردوگاه اصولگرایان شاهدش هستیم.»

این عضو جامعه روحانیت مبارز با اظهار نگرانی از پیامدها و عواقب باقی ماندن زمینه های اختلافی در جریان اصولگرا و انقلابی ادامه داد: «ادامه ‌یافتن کشمکش‌ها راه به جایی نمی برد و نتیجه مثبتی برای انقلاب، نظام و کشور نخواهد داشت. ضمن آنکه سوژه دست دشمن و جریان رقیب می دهد.»

سالک همچنین با تاکید بر «لزوم مدیریت فضای مجازی» ادامه داد: «بیگانگان و برخی جریانات رقیب برنامه ای را از طریق فضای مجازی در دو شب آخر منتهی به انتخابات پیاده می کنند و در لحظات آخر فرصت تبلیغات سونامی‌هایی را به وجود می آورند که نگران کننده است، باید حتما این موضوع را مدیریت کرد و این مدیریت جز با وحدت نیروهای اصولگرا و ارزشی امکان پذیر نخواهد بود.»



نرگس محمدی: شاکی‌ام٬ در جایگاه متهم نمی‌نشینم



محکومیت یک نویسنده و کارگردان، به سه سال و نیم حبس

دادگاه تجدیدنظر محکومیت نوید میهن‌دوست، نویسنده، کارگردان و تدوینگر سینما و تلویزیون به سه سال و نیم حبس را تائید کرد.

محمدهادی عرفانیان کاسب، وکیل آقای میهن‌دوست، با انتشار توئیتی ضمن اعلام این خبر نوشت که حکم حبس موکل او که پیشتر در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران صادر شده بود، ظرف دو روز عینا در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر تهران تائید شده است.

نوید (رضا) میهن‌دوست آذرماه پارسال از سوی وزارت اطلاعات با اتهام «اقدام علیه امنیت کشور» بازداشت شد.

تاکنون دلیل بازداشت و دادگاهی این کارگردان به صورت مشخص اعلام نشده است، اما پیشتر در زمان بازداشت، خانواده او این اقدام را «احتمالاً» مرتبط با اعتراضات آبان ۹۸ اعلام و برخی منابع دیگر این اقدام را به دلیل مشارکت آقای میهن‌دوست در ساخت یک فیلم مستند درباره زندگی یک خبرنگار بیان کرده‌ بودند.

نوید میهن‌دوست، علاوه‌ بر نویسندگی یا کارگردانی چند سریال تلویزیونی، فیلم سینمایی «هرچی خدا بخواد» را نیز در سال ۱۳۸۹ کارگردانی کرد.



نحوه محاسبه مالیات آستان قدس و ستاد اجرایی فرمان امام مشخص شد

با رأی نمایندگان مجلس، نحوه محاسبه مالیات آستان قدس رضوی، ستاد اجرایی فرمان امام و بنگاه‌های اقتصادی نیروهای مسلح را مشخص شد.

بر اساس این مصوبه در راستای تحقق ماده(۷۸) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(۲) و در جهت اجرای اصل سی‌ام(۳۰) قانون اساسی، آستان قدس رضوی و آن دسته از مؤسسات و بنگاه‌های اقتصادی زیرمجموعه نیروهای مسلح و ستاد اجرائی فرمان حضرت امام(ره) به استثنای مواردی که إذن ولی فقیه مبنی بر عدم پرداخت مالیات و یا نحوه تسویه آن را دارند، موظفند نسبت به بخشی از واریز مالیات خود به حساب خزانه موضوع ردیف‌ ۱۱۰۱۱۲ تا سقف مبلغ مندرج در لایحه دولت اقدام و مابقی مالیات خود را به حساب‌های معرفی شده دولت بپردازند./ایلنا



محمد خاتمی به خامنه‌ای نامه نوشت

وب‌سایت رویداد۲۴ مدعی شد محمد خاتمی طی نامه‌ای به رهبر جمهوری اسلامی خواستار حل چالش های پیش روی نظام شد.

در نامه خاتمی چالش‌ها و موضوعات پیش روی نظام مطرح شده و از رهبر «رهنمود» خواسته شده است. ظاهرا در نامه به مسائلی همچون مذاکرات با آمریکا و انتخابات ۱۴۰۰ و حصر نیز اشاراتی شده و از آیت‌الله خامنه‌ای درخواست شده که این مسائل در دوره کنونی حل شود، زیرا اگر این مسائل به صورت حل نشده به آینده موکول شود، مشکلات سختی برای جمهوری اسلامی به جا خواهد گذاشت.

آخرین دیدار رسمی سیدمحمد خاتمی با آیت الله خامنه‌ای سال ۸۴ بود؛ زمانی که قرار بود دولت هشتم به محمود احمدی نژاد تحویل داده شود. از آن زمان تا کنون دیداری میان رهبر ایران و رییس جمهور پیشین انجام نشده است. هر چند از سال ۸۴ تا ۸۸ سید محمد خاتمی در برخی از مراسمات مانند عزاداری ماه محرم در حسینیه امام خمینی حضور می‌یافت، اما بعد از حوادث انتخابات ۸۸ این دیدار‌ها به کلی قطع شد.

حتی زمانی که رهبری برای عمل جراحی در بیمارستان بود، تقریبا تمام مسئولان کشور و حتی بازیگران و نویسندگان برای عیادت نزد ایشان رفتند، اما ظاهرا به سیدمحمد خاتمی اجازه عیادت داده نشد.



دادگاه گواهی فوت ۹ خدمه سانچی را باطل اعلام کرد

روزنامه شرق خبر داد که شعبه ۱۱۵ دادگاه عمومی حقوقی مجتمع شهید باهنر تهران گواهی فوت ۹ خدمه کشتی سانچی را باطل کرده است.

بر اساس این گزارش، دادگاه دلایل شرکت ملی نفت‌کش ایران، سازمان ثبت‌احوال کل کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای فوت این افراد را مردود اعلام کرده است.

اعضای خانواده این ۹ نفر خواستار آن شده اند که آنان مفقودالاثر اعلام شوند.

دلیل این خانواده‌ها برای احتمال زنده بودن آنان بیش از هزارو ۲۰۰ تماسی است که فرد تماس‌گیرنده از شرق آسیا «اسم خصوصی یا مستعار خانواده‌ها را بیان کرده و می‌گفت فرد ایرانی‌تباری این شماره‌ها را به آنها داده و درخواست کرده به صاحب شماره‌ها اطلاع دهند که ما زنده‌ایم».

شهرام فرحبد، مدیر بازرگانی شرکت ملی نفتکش ایران، پیش از این گفته بود که بررسی مساله تماس های تلفنی از شرق آسیا در صلاحیت نهادهای امنیتی است.

مقام های جمهوری اسلامی اعلام کرده‌اند که هر ۳۲ سرنشین این کشتی «در همان ساعت اول بعد از حادثه» کشته شده اند.

نفتکش «سانچی» در دی ماه ۱۳۹۶پس از تصادف با یک کشتی چینی به نام «کریستال» به تدریج سوخت و ۹ روز بعد از سانحه، در آب های شرقی چین غرق شد.



ابوالفضل قدیانی: جنابت تیراندازی به کولبران و سوخت‌بران راه‌آورد حاکمیت علی خامنه‌ای است

ابوالفضل قدیانی٬ زندانی سیاسی٬ ضمن اشاره به کشته شدن سوخت‌بران و کولبران٬ آن را جنایت خواند؛ جنایتی که یکی از ره‌آوردهای حاکمیت «ولایت مطلقه فقیه» است.

متن کامل این یادداشت که برای انتشار در اختیار «زیتون» قرار گرفته٬ به این شرح است:

تیراندازی به سوخت‌بران و کولبران و به خاک و خون کشیدن آنان جنایتی است آشکار که یکی از ره‌آوردهای حاکمیت ولایت مطلقهٔ فقیه یعنی مجسمهٔ استبداد یا استبداد مجسم می‌باشد و نتیجه کشور داری مستبد امروز ایران علی خامنه‌ای است که اکثریت مردم را به فقر و فلاکت کشانده و بحران اشتغال ایجاد کرده است، در نتیجه مردم مرز نشین ناچار به کولبری یا سوخت بری می‌شوند بعد هم به خاطر منافع حکومتیان یا علل دیگر با اتهامات واهی هر از گاهی هدف گلوله قرار می گیرند و کشته می شوند. در هر حال در این فاجعه آمران و مباشران مسئولند و باید پاسخگو باشند اما مسئول اصلی علی خامنه‌ای خود کامهٔ ایران است که باید پاسخگو باشد
ابوالفضل قدیانی


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »