? زنده| ۲۵۰ هزار دوز واکسن چینی در راه ایران



۲۵۰ هزار دوز واکسن چینی در راه ایران

علیرضا رئیسی٬ معاون وزیر بهداشت٬ از ورود ۲۵۰ هزار دوز واکسن «سینوفارم» از چین در هفته آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، علیرضا رئیسی در ادامه گفت: «در حال حاضر ۱۰۰ هزار دوز اسپوتنیک به دستمان رسیده و فکر می‌کنم در هفته آینده هم ۲۵۰ هزار دوز واکسن سینوفارم به دستمان می‌رسد، ۴.۲ میلیون دوز واکسن استرازنکا نیز اسفندماه دستمان می‌‌رسد.»

مقامات وزارت بهداشت ایران پیشتر اعلام کرده بودند که ۶۰۰ هزار دوز واکسن اسپوتنیک روسی در دو محموله جداگانه شامل ۵۰۰ و ۱۰۰ هزار دوز در روزهای ۱۶ و ۲۵ بهمن وارد کشور شده است.

رئیسی با احتساب مواردی که روز پنج‌شنبه اعلام کرد گفت: «تقریبا قریب به ۴.۵ میلیون دوز واکسن باید تا قبل از پایان سال به دست ما برسد که اگر این اتفاق بیفتد، قطعا می‌توانیم یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری را که در سال جاری جزو اولویت‌مان است، واکسینه کنیم.»

کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و داروی ایران پیشتر در نهم بهمن پس از اعلام صدور «مجوز مصرف اضطراری» واکسن کرونای «اسپوتنیک وی» گفته بود که روند بررسی واکسن‌های دیگر از مبادی هند، چین و روسیه کماکان ادامه دارد.

ایران تاکنون واکسنی از چین وارد نکرده است. چندی پیش مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران، گفته بود که واکسن‌ شرکت شفافارمد «مشابه واکسن شرکت چینی سینوواک» است.


واکنش نماینده مجلس به انتشار خبر حبس خانگی دختر حاکم دبی


محکومیت یک فعال حقوق زنان به حبس و جزای نقدی محکوم شد

بنفشه جمالی، فعال زنان، به حبس، جزای نقدی، عدم استفاده از وسایل الکترونیکی هوشمند و شرکت در «مرکز مشاوره ماوا» در شهر قم محکوم شد.

خانم جمالی در سال ۱۳۹۶ در جریان تجمع اعتراضی روز جهانی زن (۸ مارس) در تهران، همراه با تعداد دیگری از شرکت‌کنندگان بازداشت و مدتی بعد آزاد شده بود.

او ۱۱ تیرماه امسال به دادسرای فرهنگ و رسانه برای تفهیم اتهام احضار و با تودیع قرار کفالت ۱۵۰ میلیون تومانی به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

«بیدارزنی»، ‏‏‏‏‏‏رسانه‌ کنشگران حقوق زنان، روز پنج‌شنبه، ۳۰ بهمن‌ماه در توئیتر اعلام کرد که خانم جمالی به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری که به مدت پنج سال تعلیق شده، پرداخت چهار میلیون تومان جزای نقدی، عدم استفاده از وسایل الکترونیکی هوشمند که «موثر در جرم بوده»، محکوم شده است.

همچنین این فعال زنان محکوم است که در جلسات مرکز مشاوره ماوا واقع در شهر قم به منظور «یادگیری روش‌های کنترل هیجان و آرامش» شرکت کند.



یاشار سلطانی با شکایت قالیباف به زندان محکوم شد

روز گذشته وکیل محمدباقر قالیباف اعلام کرد که یاشار سلطانی به دلیل نشر اکاذیب در مورد موکل او در چند توئیت به تحمل ۱۳ ماه و یک روز حبس محکوم شده است.

علی مجتهدزاده، وکیل یاشار سلطانی روزنامه‌نگار هم روز پنج‌شنبه، ۳۰ بهمن‌ماه، در توئیتی نوشت که با توجه به غیرقطعی بودن رای و قرار داشتن پرونده در مرحله تجدیدنظر، اقدام وکیل قالیباف و خبرگزاری فارس، تخلف و قابل پیگرد قضایی است.

علیرضا شریفی، مدیرکل روابط عمومی مجلس، روز ۲۲ مرداد از ارائه دادخواست علیه کسانی خبر داده بود که از آنها به عنوان «تخریب‌کنندگان جایگاه مجلس» نام می‌برد.

چند روز پس از آن مشخص شد که منظور آقای شریفی شکایت از مصطفی میرسلیم،‌ نماینده مجلس و یاشار سلطانی، صدرا محقق و وحید اشتری، سه فعال رسانه‌ای در ارتباط با موضوع رشوه ۶۵ میلیارد تومانی در زمان حضور قالیباف در شهرداری تهران بود.

یاشار سلطانی، سردبیر سایت معماری‌نیوز که بعدا از دسترس خارج شد در سال ۹۷ به دلیل انتشار گزارش واگذاری املاک نجومی در زمان تصدی محمدباقر قالیباف بر شهرداری تهران به ۵ سال حبس محکوم شده بود.

این روزنامه‌نگار پیش از آن در سال ۹۵ هم به دلیل انتشار خبر عروسی دختر محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، در پارک لویزان بازداشت و سپس به قید وثیقه آزاد شد.



ریزش یک معدن در قم و محبوس شدن سه کارگر

سخنگوی جمعیت هلال احمر خبر داد که معدن منگنز روستای «ونارچ» در قم پنجشنبه ریزش کرده و سه نفر از کارگران زیر آوار محبوس شدند.

محمدحسن قوسیان مقدم گفت که تیم‌های واکنش سریع و سگ‌های زنده یاب به محل حادثه اعزام شدند.

روز ۲۷ بهمن در این محدوده مانور فرضی ریزش معدن «با هدف ارتقاء عملکرد تیم واکنش سریع» برگزار شده بود.

معدن منگنز ونارچ در حدود ۴۰ کیلومتری شهر قم و در بخش کهک نزدیکی روستای «ونارچ» واقع شده است.



ابوالفضل قدیانی: مسئول فاجعه‌ای که بر بهنام محجوبی رفت متوجه خامنه‌ای است

ابوالفضل قدیانی٬ فعال سیاسی٬ مسئولیت فاجعه‌ای که بر بهنام محجوبی رفت را مستقیما متوجه علی خامنه‌ای دانست.

او در پیامی که برای انتشار در اختیار «زیتون» قرار گرفت٬ نوشت:

بهنام محجوبی درویش گنابادی زندانی سیاسی مظلوم و بی پناه با قطع دارو هایش توسط عوامل مستبد امروز ایران علی خامنه‌ای بیماریش تشدید شد به جای این که او را به بیمارستان تخصصی مغز و اعصاب اعزام کنند به تیمارستان امین آباد اعزامش کردند.

در تیمارستان رنج و عذاب بسیاری بر او تحمیل کردند پس از بازگشت از تیمارستان با تجویز داروهای نا مناسب توسط بهداری زندان سبب مسمومیت و به کما رفتن وی شدند.

پس از آن که کار از کار گذشت به بیمارستان لقمان اعزامش کردند البته برای نمایش و صحنه سازی یعنی این که مسئولین اقدامات لازم را جهت معالجه به عمل آورده‌اند ! عجالتا هم جسد تقریباً بی جانش را زیر دستگاه نگهداشته اند.

مسئولین زندان،نیروهای امنیتی،و دستگاه قضایی در این فاجعه مسئولند و باید پاسخگو باشند اما مسئول و مقصر اصلی این فاجعه، خودکامهٔ ایران علی خامنه‌ای است چون این ظلم ها و سرکوب ها به خاطر تداوم حکومت غیر قانونی و غاصبانه اوست.
ابوالفضل قدیانی



واعظی: شعاردهندگان علیه روحانی در اصفهان شناسایی شدند

محمود واعظی، رییس دفتر رییس جمهوری، از شناسایی شعاردهندگان علیه حسن روحانی در مراسم ۲۲ بهمن خبر داد و آنان را «عوامل توهین به رییس جمهور» خواند.

او از قوه قضاییه، وزارت اطلاعات و مقامات استان اصفهان «بابت برخورد خوبی که انجام شد» قدردانی کرد.

واعظی اضافه کرد: «چهار ماه دیگر انتخابات ریاست جمهوری را پیش رو داریم آیا درست است طرفداران یک کاندیدا به کاندیدای دیگر فحش دهند و برای او تقاضای مرگ کنند؟»

واعظی توضیح بیشتری درباره شناسایی شناسایی شعاردهندگان علیه روحانی نداد.

در جریان مراسم ۲۲ بهمن اصفهان، گروهی از موتورسواران شعار «مرگ بر روحانی» سر دادند.

انتشار این فیلم اعتراض مقامات دولت و برخی از چهره‌های سیاسی را به دنبال داشت.

هیات دولت نیز با انتشار بیانیه‌ای این اقدام را «ایجاد چندپارگی و نفرت‌پراکنی» و «رویداد نفرت‌برانگیر هتاکی» توصیف کرد و هشدار داد که هر صبری، پایانی دارد.



زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۶ درجه کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند

شب گذشته زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۶ درجه شامگاه چهارشنبه ۲۹ بهمن شهر سی‌سَخت، مرکز شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد و همچنین یاسوج، مرکز این استان، را لرزاند.

این زمین‌لرزه در ساعت ۲۲ و پنج دقیقه به وقت محلی روی داده و کانون آن در عمق ۱۰ کیلومتری زمین گزارش شده است.

سازمان اورژانس کشور اعلام کرده است که ۴۴ نفر شامل ۴ نفر در سمیرم و ۴۰ نفر در شهرستان دنا بر اثر زلزله دچار آسیب دیدگی شده‌اند.

خبرگزاری فارسن نیز می‌گوید حال دو تن از مجروحان این زلزله وخیم است.

به نوشته خبرگزاری ایسنا، در پی این زمین‌لرزه که طولانی بود مردم به خیابان‌ها ریختند.

خبرگزاری فارس می‌گوید٬ در سی‌سخت تعدادی از منازل تخریب شده و شهر در خاموشی مطلق فرو رفته است.

رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرده است که در پی وقوع این زمین لرزه محور یاسوج – سی سخت به دلیل ریزش کوه مسدود شده است.


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »