? زنده| واکسن ستاد اجرایی فرمان امام بر کرونای جهش‌یافته هم موثر است

 



کمیسیون انرژی مجلس: اگر از سوخت مازوت استفاده نکنیم ۲۵ درصد کشور وارد خاموشی می‌شود

فریدون عباسی رییس کمیسیون انرژی مجلس٬ با بیان اینکه در لایحه بودجه ۱۴۰۰ ذکر کرده ایم که باید پول قبوض آب و برق مستقیم به حساب وزارت نیرو واریز شود، چون اگر این اتفاق نیفتد باز هم شاهد تکرار خاموشی‌ها خواهیم بود، اضافه کرد: اگر وزارت نیرو در سال‌های گذشته تقویت می‌شد شاهد خاموشی‌های اخیر نبودیم. این دولت حرف گوش کن نیست مگر اینکه مجلس از ابزار نظارتی خود استفاده کند تا تکالیفش را انجام دهد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس افزود: کشور در زمان وقوع خاموشی‌های اخیر به ۱۹۳ میلیون متر مکعب گاز نیاز داشت، اما ما می توانستیم ۸۰ میلیون متر مکعب گاز به شبکه تزریق کنیم با این وجود باید برای جبران این کمبود روزانه ۱۱۰ میلیون لیتر سوخت مایع شامل مازوت و گازوئیل داشته باشیم.

وی افزود: در پی سردی هوا ما مجبور به قطع گاز نیروگاه‌ها شدیم تا سوخت شبکه خانگی تامین شود در این شرایط باید مخازن نیروگاه‌ها پر باشد تا با شروع قطعی‌ها روی سوخت مایع شامل مازوت یا گازوئیل سوییچ کنند و این در حالی است که به دستور دادستان نیروگاه‌ها حق استفاده از مازوت را ندارند، ولی در مقابل بنا بر دستورالعمل وزارت نفت نیروگاه‌ها می توانند حدود ۳۰ تا ۳۵ میلیون لیتر مازوت استفاده کنند، چون به آن اندازه که نیاز است گازوئیل نداریم؛ از این رو باید استفاده از مازوت مدیریت می‌شد و آن را در نیروگاه‌های خارج از شهر به کار می‌گرفتیم.



واکسن ستاد اجرایی فرمان امام بر کرونای جهش‌یافته هم موثر است

محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان امام اعلام کرد واکسن ویروس کشته شده کرونا «مورد تست انسانی قرار گرفته و نه تنها هیچ عوارض جانبی نداشته بلکه روی کرونای جهش‌یافته هم تاثیراتی دارد.»

به گزارش ایرنا، مخبر روز سه‌شنبه هفتم بهمن‌ماه در دیدار با نماینده علی خامنه‌ای در کردستان، ادامه داد: «در تهیه واکسن کرونا از ۶ مسیر حرکت‌هایی انجام شده، یکی از این مسیرها منجر به تولید واکسن انسانی شده و سه مورد تا پایان سال شروع می‌شود.»

رییس ستاد اجرایی فرمان امام که زیر نظر خامنه‌ای اداره می‌شود، پیش‌بینی‌ کرد این ستاد «تا پایان اردیبهشت‌ماه به تولید ۱۲ تا ۱۴ میلیون دوز واکسن کرونا» می‌رسد.

مخبر با اشاره به «وجود ۱۰۰ میلیون ماسک در انبارهای این نهاد» گفت: «۶ کشور خارجی درخواست خرید ماسک از ایران را دارند.»

به گفته او، هر دارویی که احتمال تاثیرگذاری بر درمان ابتلا به کرونا داشته «ظرف دو هفته در ستاد اجرایی فرمان امام تولید می‌شود»، از جمله ایورمکتین که این ستاد «ظرفیت تولید ۲ میلیون عدد از آن در سال» را دارد.



عباس صفاری، شاعر و مترجم ایرانی، بر اثر کرونا درگذشت

عباس صفاری شاعر معاصر در ۶۹ سالگی بر اثر کرونا در کالیفرنیا درگذشت. صفاری با اینکه در آمریکا زندگی می‌کرد یکی از شعرای پرکار و تاثیرگذار ایران محسوب می‌شد.

او در سال ۱۳۹۴ تندیس جایزه دهمین دوره کتاب سال خبرنگاران را بخاطر محموعه “شعر مثل جوهر در آب” از خبرنگاران حوزه ادبیات دریافت کرد.

کبریت خیس، دوربین قدیمی و اشعار دیگر، عاشقانه‌های مصر باستان (ترجمه)، کلاغنامه، کوچه فانوس‌ها (ترجمه)، خنده در برف و پشیمانم کن از جمله آثار او هستند.



ستاد اجرایی فرمان امام: بهار ۱۴۰۰ واکسن کرونا به دست مردم می‌رسد

محمد مخبر٬ رییس ستاد اجرایی فرمان امام مدعی شد که واکسن کرونا تا بهار ۱۴۰۰ به دست مردم می‌رسد٬ این در حالی است که به گفته خود او «تا چند هفته آینده، فاز دوم تست انسانی واکسن کوو ایران برکت را آغاز می‌شود» و هنوز این واکسن مورد تایید قرار نگرفته است.

واکسن‌های تایید شده آمریکایی و انگلیسی پس از اتمام سه فاز تحقیقاتی در مرحله چهارم به استفاده عمومی رسیده‌اند.

مخبر در خصوص تست انسانی واکسن کرونا به ایسنا گفته است: «فاز اول تست بالینی تقریبا رو به اتمام است،  ظرف دو سه هفته آینده تزریق به تمام ۵۶ نفر داوطلب انجام شود و فاز بعدی آغاز شود.»

او همچنین اظهار امیدواری کرد که  تا آخر سال قریب به ۲ تا ۳ میلیون دوز واکسن تولید کنند.



مهدی جهانگیری به حبس و شلاق به جرم قاچاق حرفه‌ای ارز محکوم شد

غلامحسین اسماعیلی٬ سخنگوی قوه قضاییه٬ در نشست خبری امروزش در پاسخ به سوالی درباره پرونده مهدی جهانگیری گفت: این پرونده در جلسات قبل مورد سوال بود و ادعا شده بود که حکم صادر شده ولی آن زمان حکم صادرنشده بود  ولی امروز می گویم حکم نهایی صادر شده و ابلاغ شده و برای اجرا ارسال شده است.

وی افزود: مهدی جهانگیری به جرم قاچاق حرفه ای ارز به میزان  ۶۰۷ هزار و ۱۰۰ یورو و ۱۰۸ دلار با ارزش ریالی ۲۶ میلیارد ریال و انتقال ارز به تحمل دو سال حبس و ضبط ارز قاچاق شده و جزای نقدی ۴ برابر بهای ریالی ارز ریالی ۲۶ میلیارد ریال محکوم شده است.

اسماعیلی ادامه داد: همچنین به جرم تحصیل مال نا مشروع به تحمل دو سال حبس و رد مال محکوم شده است. در رابطه با خودداری از اطلاعات واقعی به بورس به ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود. در این پرونده وی به دو مرتبه ۷۴ ضربه شلاق محکومیت شده بود که یک مورد به جزای نقدی تبدیل شده است و عملاً منتفی است.



طالبان در تهران

طالبان اعلا کرد که هیئتی از این گروه به رهبری ملا برادر آخند، معاون سیاسی و رییس دفتر طالبان در قطر به دعوت رسمی جمهوری اسلامی، به ایران سفر کرده‌اند.

محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر امروز در توئیتر خود نوشته که روابط دو کشور، وضعیت مهاجران افغان و وضعیت فعلی سیاسی و امنیتی افغانستان و منطقه موضوعات مورد بحث در این سفر خواهند بود.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز در گفت‌وگو با رسانه‌ها این سفر را تایید کرده است.

او گفت که قرار است این هیات با مقام‌های ایران از جمله وزیر امور خارجه و نماینده ویژه ایران در امور افغانستان دیدارهایی داشته باشد و در مورد روند صلح و مسایل مرتبط دیگر گفت‌وگو کنند.


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »