فائزه هاشمی خطاب به برادرش:

افرادی خطرناکتر از ترامپ کشور را تا مرز تلاشی برده‌اند

زیتون– «شکاف درون هاشمی‌ها» هر روزی که می‌گذرد با یک نامه سرگشاده جدید٬ عمیق‌تر می‌شود.

امروز فائزه هاشمی٬ نسبت به سخنان برادرش محسن٬ واکنش نشان داد و در یک نامه‌ای سرگشاده خطاب به او نوشت «به تو حق می دهم چون برای خودت آینده‌ای ترسیم کرده‌ای.»

دختر آیت‌الله در این نامه‌ای سرگشاده پاسخ انتقادات برادرش محسن به مصاحبه‌اش با انصاف نیوز را داد.

در این نامه آمده است: «از نامه محسن خوشحال شدم، سبب راحتی هم او و هم من گردید. چنین چیزی را بارها خواسته بودم و این اقدام اول او نبود.»

فائزه هاشمی در ادامه تاکید کرد: «به او حق می دهم چون برای خودش آینده ای ترسیم کرده و دنبال حذف موانع است.»

فائزه هاشمی که عضو بنیانگذار حزب کارگزاران سازندگی هم هست، اخیرا در مصاحبه‌ای طولانی با انصاف نیوز به مناسبت سالگرد مرگ پدرش به نکات بحث‌برانگیزی اشاره کرد.

«برای ایران دوست داشتم آقای ترامپ انتخاب شود ولی اگر یک آمریکایی بودم به آقای ترامپ رای نمی‌دادم.»این بخش از سحنان فائزه بود که انتقدات فراوانی به دنبال داشت.

فائزه هاشمی در پاسخ به این سوال که «چرا فکر می‌کنید اگر ترامپ بود برای ایران بهتر بود؟» گفت: «به خاطر همین فشارهایی که می‌آورد، بالاخره شاید یک تغییر سیاستی اتفاق بیفتد. مردم هر چه تلاش می‌کنند اصلاحات انجام بگیرد «مرغ یک پا دارد» و هیچ خبری نمی‌شود و برعکس مردم سرکوب می‌شوند، شاید اگر فشارهای آقای ترامپ ادامه پیدا می‌کرد، بالاخره ما مجبور می‌شدیم یک تغییر سیاست‌هایی را داشته باشیم. این تغییر سیاست‌ها حتما به نفع مردم می‌توانست اتفاق بیفتد. دموکرات‌های کمی شل و ول هستند. یعنی با آمدن دموکرات‌ها این موضع خطای ما بیشتر تقویت می‌شود، امیدوارم نشود ولی چنین چشم‌اندازی دارد.»

بیشتر بخوانید: شکاف درون «هاشمی»ها

این سخنان محسن هاشمی، برادر بزرگتر او را برآشفت.

محسن هاشمی رفسنجانی، محافظه‌کارترین فرزند هاشمی است و از این رو بی‌جهت نیست که از مصاحبه خواهرش برآشفته است. به نظر می‌رسد او ترجیح می‌دهد خود را با دوره اول زندگی سیاسی و «مشی میانه‌روی پدر» هماهنگ کند. او همواره مشاغل حکومتی داشته و برای شهردار شدن تلاش کرده است و به نظر می‌رسد به دنبال کسب مقام‌های بالاتر در نظام جمهوری اسلامی است.

محسن هاشمی روز ۲۱ دی ماه پس از مصاحبه خواهرش در نامه‌ای سرگشاده به فائزه هاشمی، ترامپ را «لمپن و قمارباز» خواند و نوشت: «می‌دانم که در سال‌های اخیر برخوردهای نادرستی با تو، خانواده و فرزندت شده است که شاید باعث کشاندن تو به تندروی و خارج شدن از مشی میانه‌روی پدر گردیده، ولی این دلیل نمی‌شود که به رییس‌جمهور کشور بیگانه امید ببندی و دم از استقلال بزنی! لذا از تو صمیمانه تقاضا دارم صحبت‌های خود را اصلاح و از این موضع عذرخواهی کنی و  مانع تخریب پدر از طرف تجدیدنظرطلبان خارجی و افراطیون داخلی شوی.»

حال فائزه هاشمی در پاسخ به برادرش نوشته: «اگر مسایل شخصی انگیزه‌ای برای مشی من بود آیا عقل سلیم حکم نمی کند که از  ۳۰ سال گذشته تاکنون ساکت و در امنیت باشم و از منافع نزدیکی به قدرت بهتر و بیشتر بهره مند شوم؟»

او در بخشی دیگر از این نامه با اشاره به این موضوع که «چرا برای ایران ترامپ را ترجیح می دادم»، توضیح داد: «چون بخش هایی و افرادی خطرناکتر از ترامپ در قلدری و عدم پایبندی به اصول و قواعد و مقررات با عملکرد و بعضا” سیاست های نادرست، کشور را در سراشیبی ناکارآمدی ها، سوء مدیریت ها، بی کفایتی ها، دگم اندیشی ها و حتی گاهی تا مرز تلاشی پیش برده اند، به مطالبات عمومی نه تنها توجهی ندارند، بلکه در خاموش کردن آن از هم سبقت می گیرند.»

به نوشته فائزه هاشمی حفظ اصل انقلاب و اصل نظام ایجاب می‌کند از تذکر و تلاش باز نایستیم و از هر چیزی که برگشت به اهداف انقلاب از این مسیر اشتباه را ممکن می کند استقبال کنیم  اگر دغدغه ما توسعه کشور، حقوق مردم، آزادی و دموکراسی است و نه بقا.

این فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی افزود:‌«شاهد انحرافات بسیار عمیق تر از انحراف ایجاد شده توسط آقای احمدی‌نژاد در این دوران هستیم که وظیفه تک تک ما را از دوران آقای هاشمی سنگین تر می‌کند.»

او تاکید کرد: «اگر هر فرد آزاده و بدون خشم و غضب و وابستگی و منافع و بدور از احساسات، گوش شنوا و دقت نظری داشته باشد، که کمتر این ویژگی را داریم، متوجه گفتار اینجانب مبنی بر تغییر سیاست‌ها وعملکردها به منظور برگشت به اصل نظام و اهداف انقلاب و منافع جامعه می‌گردد و در می یابد که بنده حقیر از همه دلواپسان و ناقدین و اهانت کنندگان و دروغگویان در دو جریان اصولگرایی و اصلاح طلبی در این مسیر دلسوزتر و جدی ترم، هزینه‌های زیادی داده و ابایی از دادن هزینه بیشتر و قربانی شدن در این راه نیز  ندارم.»

این نماینده مجلس پنجم در بخشی دیگر از نامه‌اش خطاب به «منتقدینی که واویلا برای معیشت مردم براه انداخته اند»، این سوال را مطرح کرد: «آیا خطاب شعارها و رفتارها در صدها صحنه اعتراضی، تحصن، اعتصاب و تجمعات اقشار مختلف حداقل در سه سال اخیر را نشنیدند و ندیدند که متوجه مدیران و مسئولان در داخل بود؟ به نظر می رسد درک مردم با تمامی مشکلات از خواص بیشتر است.»

او ادامه داد: «کسانی بایستی عذر خواهی کنند که کم یا زیاد، مستقیم یا غیر مستقیم، با منافع یا بی منافع، با درک و یا از روی نا آگاهی همراه جریانی می شوند که به بن بست رساندن مطالبات عمومی و اصلاحات، نابود کردن منافع ملی، تضییع حقوق مردم، انحراف جدی از اهداف انقلاب، فاصله گرفتن از اسلام واقعی را برای حفظ خود به جای حفظ نظام سالهاست دنبال می کنند.»

در پایان نامه فائزه خطاب به محسن هاشمی آمده است: «به امید روزی که همه ما ایرانیان زبان و دلمان یکی شود و بدون استفاده ابزاری از دیگران، جنم و مایه برای هر گونه اقدامی را شخصا” داشته باشیم.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

فائزه هاشمی خطاب به برادرش:

«اگر فقیه نصیحت کند که عشق مباش پیاله ای بدهش گو دماغ را تر کن» و: «سر بالین فقیهی نومید کوزه‌ای دیدم لبریز سوال/… من قطاری دیدم فقه می‌برد و چه سنگین می‌رفت» به یادگار

ادامه »

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز

ادامه »