حسین سلامی: طرح شهید سلیمانی راه حل بنیادین بیماری کرونا

«کشف راه حل بنیادین» کرونا از سوی سپاه پاسداران

زیتون– حسین سلامی٬ فرمانده کل سپاه پاسداران امروز (دوشنبه) برای چندمین بار پس از شیوع کرونا در ایران مدعی «کشف راه حل بنیادین» این بیماری شد.

او در نشست دستاوردهای طرح تکمیلی مقابله با ویروس کرونا مدعی شد که «طرح شهید سلیمانی طرحی منحصر به فرد در مقابله با کرونا است» و گفت: «رهیافت‌ها و رویکردهایی که می‌تواند بدون اینکه فعلا به واکسن برسیم، ‌شیوع کرونا را در روند نزولی قرار دهد، پیدا شده است.»

سلامی در خصوص «طرح شهید سلیمانی» توضیح بیشتری نداد و به این بسنده کرده که به صورت کلی بگوید: «بسیج جامعه پزشکی نقطه ابتکار عمل جدید است و آرمان‌ها مبین این است که وقتی این حرکات همه با هم همراستا شود یعنی هم کادر بهداشت و درمان در میدان و خطوط مقدم خوب عمل  کند، مردم خوب همکاری کنند، نیروی انتظامی خوب در صحنه حرکات و جا به جایی‌ها را کنترل کند، و وقتی که اعضای داوطلب بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها و مراکز بهداشتی با نیروهای داوطلب بسیج پیوند بخورد و یک حرکت سطح ملی را آغاز کنند آن زمان ما حتما موفقیت را تجربه می‌کنیم که البته امروز داریم این موفقیت را به زیبایی تجربه می‌کنیم.»

این اولین بار نیست که سپاه پاسداران به فرماندهی حسین سلامی مدعی «کشف راه حل بنیادین» برای ویروس کرونا می‌شود.

اسباب بازی سپاه

«مستعان ۱۱۰» دستگاهی که برای کشف ویروس کرونا در شعاع صد متری و تنها در پنج ثانیه فروردین ماه امسال  توسط سپاه پاسداران ساخته شد٬ در حضور حسین سلامی٬ فرمانده کل سپاه پاسداران، غلامرضا سلیمانی٬ رییس سازمان بسیج مستضعفین، احمد عبداللهی معاون سلامت ،آموزش پزشکی و پدافند زیستی سپاه و جلالی فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) در ستاد فرماندهی کل سپاه رو نمایی شد.

بیشتر بخوانید: «مستعان ۱۱۰»؛ اسباب‌بازی هشتصد میلیون تومانی سپاه

سلامی٬ فرمانده کل سپاه٬ در تشریح ویژگی‌های این دستگاه، گفته بود: «دستگاه نیاز به گرفتن خون ندارد و قابلیت تشخیص سطوح و انسان های الوده را دارد و آزمایش آن در بیمارستان‌های مختلف صورت گرفته و تا ۸۰ درصد عملکرد آن مثبت بوده است.»

ولین واکنش رسمی به «تولید دستگاه ویروس‌یاب» سپاه اعتراض وزارت بهداشت بود.

هرچند این اولین بار نبود که این «دستگاه» تولیدی سپاه به عنوان یک اختراع عرضه می‌شود.

خرداد ماه سال ۹۶ سپاه همین دستگاه را با عنوان دستگاه کشف سوخت قاچاق عرضه و در اختیار شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی قرار داده بود. همین دستگاه اردیبهشت ماه سال ۹۷ با عنوان ردیاب «هر نوع ماده جامد و مایع» و راهی برای کشف بمب و جلوگیری از بمب‌گذاری معرفی و خبر ساخت آن در رسانه‌های رسمی انعکاس یافته بود.

مسئله اینجاست که این دستگاه عجیب با کارآیی‌های فراوان که هر از چندی٬ از یکی از آن‌ها پرده برداری می‌شود٬ از اساس ساخت سپاه پاسداران و جمهوری اسلامی نیست.

مک کورمک٬ یک یک کلاهبردار انگیلیسی٬ اولین بار در سال ۲۰۱۳ این دستگاه را با کارآیی دیگر عرضه کرده بود که مورد پیگرد قضایی نیز قرار گرفت.

آرایش جنگی سپاه در مقابل کرونا

حسین سلامی٬ فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی٬ مهرماه امسال نیز طی یک سخنرانی متفاوت مدعی آن شد که سپاه در مقابل کرونا «آرایش جنگی» به خود گرفته است.

او در این رابطه توضیح داده بود که  «پیرو فرمایشات گذشته و فرمایشات اخیر و جدید رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا» اعلام می‌کند که با «همه ظرفیت‌هایی که چه در سطح بیمارستان‌های ثابت و سیار و چه در سطح بسیج جامعه پزشکی سپاه در اختیار داریم کاملاً مهیا هستیم.»

سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه «آرایش امروز ما آرایش جنگی برای مقابله با کرونا» است٬ مدعی شده بود: «تمام امکانات سپاه از قبیل بیمارستان‌های صحرایی، سیار و توان بسیج جامعه پزشکی در اختیار وزارت بهداشت قرار دارد تا ما بتوانیم با این ویروس منحوس مقابله کنیم. همچنین سپاه آماده پذیرش نقش‌های جدیدتر در این میدان است.»

این در حالی است که تا کنون هیچ خبری از استفاده از بیمارستان‌های صحرایی٬ سیار یا توان بسیج جامعه پزشکی٬ توسط وزارت بهداشت منتشر نشده بود.

اعضای سپاه پاسداران٬ آمران سلامت

آبان ماه امسال نیز سپاه پاسداران مدعی شد که «به منظور کنترل بیماری کرونا در موج سوم، سپاه استان به همراه گروه های جهادی، نواحی بسیج، پایگاه ها و قرارگاه های محله محور و لشکر عملیاتی ۱۰ سیدالشهدا دوباره وارد میدان مبارزه با این بیماری شدند.»

در بیانیه سپاه پاسداران در این رابطه آمده بود: «استفاده از ظرفیت و توان سپاه و بسیج  برای مقابله با کرونا به عنوان یک برنامه راهبردی ابلاغ شده است.»

سخنگوی سپاه پاسداران در این رابطه توضیح داده بود که «از موج اول بیماری کرونا سپاه و بسیج با تمام توان و قوا در حوزه های مختلف درگیر شدند» و توانستند  بخشی از «نیازهای عمده کشور را حل و فصل کنند» و در ادامه مدعی شده بود که «امروز هم با ابلاغ سردار سلامی در تمام عرصه ها باید موفق شویم.»

این در حالی است که تنها در روزهای اول ورود ویروس کرونا به ایران پایگاه‌های بسیج اقدام به «ضدعفونی» کردن معابر عمومی کردند. عملی که به گفته کارشناسان وزارت بهداشت فایده‌ای در کنترل این بیماری نداشت و به تایید کارشناسان محیط زیست تنها منجر به آلودگی بیشتر به دلیل ورود بی‌حساب مواد ضدعفونی کننده به طبیعت شد.

واکسن فخری‌زاده

تنها چند ساعت پس از کشته شدن محسن فخری‌زاده٬ از اعضای سپاه پاسداران٬ رسانه‌های نزدیک به این نیروی نظامی مدعی شدند که او برای تولید «واکسن کرونای بومی» تلاش می‌کرد.

این ادعا در حالی مطرح شده بود که پیش از آن فخری‌زاده در رسانه‌های داخلی به عنوان «پدر صنعت موشکی» و «مغز متفکر صنعت هسته‌ای» ایران معرفی شده بود و ادعا می‌شد که استاد فیزیک دانشگاه امام حسین است.

ادعای ساخت «واکسن تولید داخل کرونا» در حالی مطرح می‌شود که دو روز پیش ۱۶۷ داروساز ایران در نامه‌ای به محمدرضا شانه‌ساز، رییس سازمان غذا و دارو، مطالعات بالینی در ایران برای تولید واکسن کرونا را «در حد یک شوخی» خواندند و نوشتند: «با کدام جرات ادعای تولید چنین واکسنی را داریم؟»

در این نامه که توسط ایران‌اینترنشنال منتشر شده، با اشاره به شروع واکسیناسیون ضد کرونا در بسیاری کشورها، از «بی‌برنامگی وحشتناک» در تامین واکسن کرونا در ایران انتقاد شده است.

نویسندگان این نامه از سازمان غذا و داروی ایران خواسته‌اند که «به موقع، و نه بعد از مرگ سهراب» نسبت به خرید و واردات واکسن کرونا اقدام کند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

حسین سلامی: طرح شهید سلیمانی راه حل بنیادین بیماری کرونا

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »