? زنده| دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد: آغاز مجدد لوایح «اف‌ای‌تی‌اف»

 



دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد: آغاز مجدد لوایح «اف‌ای‌تی‌اف»

صادق لاریجانی٬ رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام٬ از آغاز بررسی مجدد لوایح «اف‌ای‌تی‌اف» در مجمع تشخیص خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، صادق لاریجانی امروز در جلسه مجمع گفت به درخواست رئیس جمهور و تائید آیت الله خامنه‌ای، بررسی مجدد این لوایح در دستور کار مجمع قرار گرفت و اعضای مجمع فارغ از فضا سازی‌های مختلف از سوی گروه‌ها و جریان‌های سیاسی و در جهت مصالح کشور آن را بررسی خواهند کرد.

او گفته نخستین جلسه مشترک کمیسیون های مرتبط با موضوع “اف‌ای‌تی‌اف”،روز سه شنبه (دوم دی ماه) در مجمع تشخیص برگزار شد و این جلسات ادامه خواهد داشت و پس از آن، در صحن مجمع تشخیص مصلحت هم تا حصول نتیجه نهایی ادامه خواهد یافت.

لوایح مبارزه با پولشویی و مبارزه با تروریسم در مجمع تشخیص مصلحت نظام از دستور کار خارج شده‌یود. ایران هم اکنون در لیست سیاه گروه ویژه اقدام مالی”اف‌ای‌تی‌اف” قرار دارد.



عارف نامزد انتخابات ریاست جمهوری می‌شود

روزنامه شرق نوشته حسن رسولی، یکی از شخصیت‌های نزدیک به محمدرضا عارف، به نوعی خبر از نامزدی او در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده داده است.

او در گفت‌وگویی گفته است: «آقای عارف در سال ۹۲ در فهرست داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری قرار داشت و تنها اصلاح‌طلب حاضر در آرایش انتخاباتی آن زمان بود که بنا بر مصالح ملی و در تبعیت از رهبری اصلاحات و خرد جمعی اصلاح‌طلبان به نفع روحانی کناره‌گیری کرد. نظر شخصی بنده این است که او [عارف] داوطلب انتخابات می‌شود، اما اینکه این حدس به یقین تبدیل خواهد شد، هم باید از او سؤال کرد و هم مقداری جلو رفت تا افق انتخابات شفاف‌تر و روشن‌تر شود.»



اخراج مدیر اداره پست هرمزگان به‌دلیل «رقص» در محل کار

مسئول روابط عمومی اداره پست هرمزگان، پس از انتشار فیلم صحنه رقص او در شبکه‌های مجازی پخش شد، از محل کار خود اخراج شده است.

بر اساس کلیپی ویدئویی که روز چهارشنبه سوم دی‌ماه پخش شد، این کارمند به مدت چند ثانیه در حضور همکاران زن خود می‌رقصد.

به دنبال انتشار این فیلم، مدیر عامل شرکت ملی پست ایران گفته که کارمند یاد شده به علت «رفتار غیرمتعارفی» که داشته است، به هیئت تخلفات کارمندان معرفی شد.

رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما افزود: «این تصویر مربوط به شش ماه پیش در یک مراسم بازنشستگی بوده که امروز در فضای مجازی منتشر شده است».

او اظهار داشت: «دستور دادم برابر مقررات، وی به هیات تخلفات کارمندان معرفی شود».



انتشار فیلم لحظه ترور قاسم سلیمانی برای اولین بار

 



برج سازی فرزندان ولایتی از الهیه تا ترکیه

اخیراً  فیلمی از یک میهمانی اقتصادی که در آن از  فرزندان علی اکبر ولایتی؛ رئیس فعلی دانشگاه آزاد منتشر شده است. در این میهمانی از آنهابه عنوان برج سازان موفق ترکیه نام برده می شود. آن طور که در فضای مجازی گفته شده؛ نام این همایش آن طور که در رسانه ها ذکر شده «گرگ وال استریت» است.

فرزندان علی‌اکبر ⁧ ولایتی ⁩(محمد و علی اصغر ) از بنیانگذاران «سیف بنا» هستند. این شرکت ۱۴۰۰ پرسنل دارد و در سال ۸۵ با سرمایه ابتدایی ۳ میلیارد تومان به ثبت رسیده است.پروژه ۲۰۴ واحدی جاسک، مجتمع اداری تجاری فرجام، مجتمع اداری ترکمنستان، مجتمع مسکونی یاسمن الهیه، شهرک مسکونی شقایق ساری و مجتمع مسکونی کوثر الهیه از پروژه‌هایی است که توسط این شرکت ساخته شده است.

این درحالی است که علی اکبر ولایتی پیشتر مردم را به ریاضت فراخوانده و گفته بود: «از یمنی‌ها یاد بگیریم که چگونه در برابر تهدید و تحریم مقاومت می‌کنند. به جای لباس لنگ می‌بندد و اسلحه به دست دارند و چند تکه نان خشک دستشان است با پای پیاده و سعودی‌ها از دست این‌ها عاجز شدند.»



دستگیری ۱۰ سلبریتی به جرم تبلیغ‌ شرط‌بندی

در هفته های اخیر بحث برخورد با سایت‌های قمار و مقابله با تبلیغات گسترده آن ها در شبکه های اجتماعی از طریق سلبریتی ها و شاخ های مجازی بالا گرفته است. در همین رابطه شب گذشته رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی پلیس فتا گفت: «۱۰ سلبریتی به جرم تبلیغ سایت‌های شرط‌بندی دستگیر شدند.»

مصطفی نوروزی رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا با اشاره به اینکه پنج دسته مجرم در حوزه جرم و قمار در سایت های شرط بندی دخیل هستند توضیح داد: «با تبلیغات اغوا کننده متأسفانه قشر جوان و نوجوان در این ورطه گرفتار شده اند، باید با افرادی که کارت‌های بانکی خودشان را اجاره می دهند و یا برنامه نویسان و گردانندگان این سایت ها برخورد قطعی و جدی داشت.»

بیشتر بخوانید: «اقدامات موثر» یا مانورهای نمایشی



تایید ایجاد اختلال در اینترنت همراه اول زمان مسابقه فینال آسیا

مجید حقی،معاون وزارت‌ارتباطات می‌گوید در زمان بازی تیم‌های پرسپولیس با اولسان هیوندای کره جنوبی، شبکه اینترنت همراه‌اول اختلال گسترده داشته که به شرکت زیرساخت هم ربطی نداشته- او در این نامه از این شرکت خواسته دو روزه روشن کند چرا اینترنت همراه‌اول آن ساعت‌ها مختل بوده.

بازی پرسپولیس و اولسان را عادل فردوسی‌پور، برای اکانت فارسی اینستاگرام کنفدراسیون‌فوتبال‌آسیا زنده گزارش کرد و بسیاری در سراسر کشور اعلام ‌کردند که اینترنت‌شان در آن ساعت قطع ‌شده‌بود. 



وزیر بهداشت: هنوز ردی از ویروس کرونای انگلیسی پیدا نکردیم؛ محرز: مدتهاست که وارد ایران شده

با وجود اعلام وزیر بهداشت ایران مبنی بر این که تاکنون ردپایی از ویروس کرونای جهش‌یافته در کشور پیدا نشده، یک عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا از احتمال ورود این ویروس از قبل به ایران خبر داد.

سعید نمکی٬ وزیر بهداشت گفت: «تمام مسافرانی که از انگلیس وارد کشور شده اند را رصد می کنیم و تا کنون ردی از ویروس کرونای انگلیسی پیدا نکردیم.»

این در حالی است که مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، صبح امروز در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به قدرت سرایت بسیار بالای نوع جهش‌یافته ویروس کرونا گفت: «این احتمال وجود دارد که پیک اخیری که در کشور وجود داشته و شاهد سرایت گسترده کرونا بودیم همین ویروس جهش‌یافته بوده و از قبل وارد کشور شده بود.»

در پی انتشار اخبار گسترده از شیوه نوع جدیدی از ویروس کرونا، دولت عراق روز سه‌شنبه اعلام کرد که این کشور رفت‌و‌آمد به هشت کشور از جمله ایران را به منظور ممانعت از انتقال گونه جدید ویروس کرونا ممنوع کرده است.

بیشتر بخوانید: «فیک‌نیوز» چگونه به بقای جمهوری اسلامی کمک می‌کند؟


پدر احمدی‌روشن روز گذشته اسم خیابان شجریان را به «شهید محسن فخری‌زاده» تغییر داد.


پیام خانواده‌های قربانیان پرواز ۷۵۲ به جمهوری اسلامی: قاتل نمی‌تواند صاحب عزا باشد

انجمن خانواده‌های جان‌باختگان پرواز پی‌اس ۷۵۲ با انتشار بیانیه‌ای در آستانه سالگرد سرنگونی هواپیمای اوکراینی اعلام کرد حکومت ایران می‌کوشد با فشار بیشتر بر خانواده‌ها برای دریافت غرامت رضایت بگیرد و مراسم یادبود قربانیان را مصادره کند.

در آغاز این بیانیه که روز سه‌شنبه، دوم دی‌ماه، در صفحه توئیتر انجمن منتشر شد، آمده است: «قاتل نمی‌تواند صاحب عزا باشد. جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران خانواده‌های ما را با بی‌رحمی کشته‌اند.»

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که مقام‌های حکومت می‌کوشند روایت دلخواه خود را به جامعه بین‌الملل حقنه کنند و «بر جنایت خود خاک بپاشند».

خانواده‌های جان‌باختگان با بیان این‌که حکومت ایران در یک سال گذشته کوشیده است از محل دفن تا مراسم خاکسپاری و یادبود ۱۷۶ قربانی هواپیمای اوکراینی را «غصب» کند، می‌گویند فشارهای حکومت بر بازماندگان در آستانه سالگرد این «جنایت نابخشودنی» افزایش یافته است.



اجرای حکم شلاق در ملاء عام

حکم شلاق در ملاء عام یک فرد در قزوین امروز صبح در حلقه تماشاچیان اجرا شد.
در خبرگزاری رکنا آمده است  یک مجرم‌ سابقه دار که مرتکب چندین فقره شرارت و ناامنی در شهرستان قزوین شده بود صبح روز سه شنبه دوم دی ماه با دستور مقام قضائی به ۷۹ ضربه شلاق در ملاء عام محکوم شد که توسط ضابطین قضائی در محل پارک سوار شهید بهشتی قزوین به مرحله اجرا درامد.
این خبرگزاری نوشت محکوم که  ۲۹ ساله است از افراد سابقه دار شهرستان است که در پرونده های متعدد کیفری طی سال های ۱۳۹۲ تاکنون به اتهام مشارکت در نزاع دسته جمعی ، ورود به عنف به منازل شهروندان و مشارکت به قتل عمدی از طریق ایراد صدمات متعدد با چاقو، قدرت نمایی و تهدید ، مشارکت در آدم‌ ربایی ، تمرد نسبت به مامورین انتظامی ، اخلال در نظم عمومی از طریق تیراندازی در ۱۰ فقره پرونده به پرداخت دیه، حبس و شلاق در ملاء عام محکوم شده بود که حکم ۷۹ ضربه شلاق وی با حضور جمع کثیری از مردم و مسئولان دستگاه قضائی و نیروی انتظامی قزوین به مرحله اجرا درامد.
اجرای احکامی مانند شلاق در ملاعام در شرایطی در ایران اجرا می‌شود٬ که بارها نهادهای حقوق بشری به اجرای چنین احکامی اعتراض کرده بودند.


دلار ۲۰۰ تومان گران‌تر شد

صرافی‌های بانک‌ها از صبح امروز، سوم دی‌ماه، قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۵ هزار و ۶۳۰ تومان اعلام کرده‌اند که نسبت به روز گذشته افزایش ۲۰۰ تومانی دارد، نرخ خرید در این صرافی‌ها نیز ۲۴ هزار و ۶۳۰ تومان است.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۳۱ هزار و ۲۵۰ تومان و نرخ خرید آن ۳۰ هزار و ۲۵۰ تومان اعلام شده است.

گفتنی است؛ ۵ صرافی بانکی در خیابان فردوسی با داشتن کارت ملی، کارت شتاب و شماره همراه به نام متقاضی از ساعت ۱۰ تا ۱۵ تا ۲۰۰۰ دلار آمریکا به متقاضیان واجد شرایط عرضه می‌کنند./ایلنا


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت ماهه‌ی لچک به سر،…چشمانِ موربِ زیبایی دارد؛ موهایی لخت و پوستی

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه،

ادامه »