? زنده| وزیر بهداشت: رهبر انقلاب پیگیر موضوع ساخت واکسن کرونا هستند

 



دخترکشی این بار در اصفهان

مرد میانسال که پس از قتل دختر ۲۱ ساله‌اش جسد وی را در اطراف روستای علی‌آباد اصفهان رها کرده بود پس از دستگیری انگیزه خود را از این جنایت اختلاف خانوادگی عنوان کرد.

روزنامه ایران خبر داد که گزارش این حادثه روز ۲۶ آذر امسال همزمان با کشف جسد این دختر به پلیس اعلام شد. وقتی مأموران به محل کشف جسد در اطراف روستای علی آباد نجف آباد رفتند با دستور بازپرس جنایی تحقیقات برای شناسایی هویت این دختر صادر شد. در تحقیقات اولیه پس از شناسایی هویت مقتول مأموران به سراغ خانواده وی رفتند که پدرش در همان دقایق نخست به قتل دخترش اعتراف کرد.

محمد محمدی، رئیس دادگاه بخش مهردشت نجف آباد اصفهان، درباره این پرونده گفت: «همزمان با اعتراف پدر مقتول وی مدعی شد به خاطر اختلاف‌های خانوادگی و مشاجره با دخترش عصبانی شده و او را به قتل رسانده است. در حال حاضر نیز پرونده قتل دختر ۲۱ ساله در دادگاه مهردشت در دست بررسی و انجام تحقیقات تکمیلی است تا انگیزه واقعی این جنایت برملا شود.»

این در حالی است که خواهر کوچکتر مقتول نیز پیشتر خودکشی کرده بود.



وزیر بهداشت: رهبر انقلاب پیگیر موضوع ساخت واکسن کرونا هستند

سعید نمکی، وزیر بهداشت جمهوری اسلامی٬ با اعلام اینکه رهبر ایران بر ساختن واکسن کرونا تاکید دارد گفت: « دلسوزی و پیگیری‌های مستمر این عزیز بزرگوار و رییس جمهور محترم نشان از آن دارد که مردم این سرزمین در اوج تحریم‌های ظالمانه، نباید قدمی از مردم سرزمین‌های برخوردار و دارای منابع فراوان و سرشار، عقب‌تر باشند.»

جمهوری اسلامی در حالی بر ساختن واکسن کرونای «بومی» تاکید دارد که در بسیاری از کشورها به دلیل جلوگیری از افزایش تلفات بیماری کرونا به دنبال تهیه واکسن‌های تایید شده هستند.

تا پیش از این، مقامات جمهوری اسلامی تاکید داشتند که تحریم های آمریکا مانع از دسترسی به دارو و واکسن از جمله واکسن کرونا می شود اما بعدا مشخص شد که در این زمینه محدودیتی وجود نداشته است. دولت آمریکا این اتهام را تکذیب کرده بودند که تحریم ها مانع از دسترسی ایران به اقلام ضروری می شود و کمبودهای داخلی را به فساد مقامات و نهادهای حکومتی ایران نسبت داده بودند.



وصیت‌نامه هاشمی رفسنجانی در اختیار آیت‌الله خامنه‌ای است

محسن هاشمی٬ فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی٬ در جدیدترین اظهارنظر خود گفت که وصیت نامه ۱۰۰ صفحه ای پدرش را تحویل آیت‌الله علی خامنه‌ای داده و انتشار آن منوط به صلاحدید او است.

محسن هاشمی در یک برنامه تلویزیونی توضیح داد که وصیت نامه پدرش یک نسخه بیشتر نداشته و بیشتر محتوی آن خطاب به آیت‌الله خامنه‌ای بوده است.

او در زمان درگذشت پدرش گفته بود که آخرین نسخه وصیت نامه پدرش مربوط به سال ۱۳۷۹ بوده که وی را وصی خود قرار داده بود.

یک سال پس از درگذشت اکبر هاشمی رفسنجانی، هم فاطمه و یاسر دیگر فرزندان اکبر هاشمی رفسنجانی و همچنین محمد هاشمی برادر وی گفته بودند که از وجود وصیتنامه جدید خبر دارند ولی از محل آن ابراز بی‌اطلاعی کرده بودند.



مجلس موانع نامزدی قالیباف و ابراهیم رئیسی را رفع کرد

نمایندگان مجلس در ادامه اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران با پیشنهاد روح الله ایزدخواه٬ نماینده مردم تهران٬ مبنی بر استعفای روسای قوای مقننه و قضائیه در صورت تمایل به نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری، ۶ ماه پیش از انتخابات با ۵۶ رای موافق، ۱۶۰ رای مخالف و ۵ رای ممتنع مخالفت کردند.

ایزدخواه درباره این پیشنهاد توضیح داد: «روسای قوه مقننه و قضائیه پیش از انتخابات ریاست جمهوری صاحب تریبون هستند و می‌توانند از این تریبون و رسانه استفاده حداکثری را انجام دهند و این امر ممکن است سبب ایجاد تبعیض شود.»/ایرنا



ظریف: ما با طالبان کار می‌کنیم



زیردریایی هسته‌ای مجهز آمریکا وارد تنگه هرمز شد

دو هفته پیش از سالروز کشته شدن قاسم سلیمانی، آمریکا زیردریایی هسته‌ای مجهز جورجیا را وارد تنگه هرمز کرده است. هدف از اعزام این زیردریایی نشان دادن تعهد آمریکا به شرکای منطقه‌ایش نامیده شده است.

نیروی دریایی ایالات متحده در بیانیه‌ای از ورود زیردریایی هسته‌ای خود، “یو‌اس‌اس جورجیا” به آب‌های تنگه استراتژیک هرمز در روز دوشنبه اول دی ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اعلام ورود این زیردریایی که از سوی نیروی دریایی آمریکا اقدامی نادر محسوب می‌شود در حالی انجام می‌گیرد که تنش میان این کشور و جمهوری اسلامی تشدید شده است.

این در حالی که دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز از تصمیم جمهوری اسلامی بر گرفتن «انتقام سخت» خبر داده بود.



شمخانی: مصمم به گرفتن انتقام سخت از آمران و عاملان کشته شدن قاسم سلیمانی هستیم

علی شمخانی٬ دبیر شورای عالی امنیت٬ در تازه‌ترین دور تهدید تهران برای گرفتن «انتقام خون» قاسم سلیمانی گفت که جمهوری اسلامی مصمم است از آمران و عاملان به گفته او این «جنایت تاریخی»، انتقام «سخت» بگیرد.

شمخانی در آستانه سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران، و ابومهدی المهندس، فرمانده شبه‌نظامیان کتائب حزب‌الله عراق، مجددا موضوع «انتقام سخت» را مطرح کرد.

این دو نفر همراه با شمار دیگری از نیروهای ایرانی و عراقی ۱۳ دی پارسال در حملات پهپادی ارتش آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد کشته شدند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، که فرمان حمله به قاسم سلیمانی و همراهانش را صادر کرد، گفته که او «تروریست شماره یک جهان» بود و حذف او و رهبر داعش از مهمترین رویدادهای سال ۲۰۲۰ است.


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«اگر فقیه نصیحت کند که عشق مباش پیاله ای بدهش گو دماغ را تر کن» و: «سر بالین فقیهی نومید کوزه‌ای دیدم لبریز سوال/… من قطاری دیدم فقه می‌برد و چه سنگین می‌رفت» به یادگار

ادامه »

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز

ادامه »