? زنده| تشکیل جلسه تامین واکسن کرونا به ریاست معاون اول ریاست جمهوری

 



تشکیل جلسه تامین واکسن کرونا به ریاست معاون اول ریاست جمهوری

جلسه تامین واکسن مورد نیاز ایران برای مداوای ویروس کرونا، به ریاست اسحاق جهانگیری٬ معاون اول رییس‌جمهوری٬ برگزار شد.

اسحاق جهانگیری در این جلسه، تامین واکسن کرونا را از اصلی‌ترین اولویت‌های کشور اعلام کرد و گفت که با وجود فشارها و تحریم‌ها، دولت تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود را برای رفع نیازهای مردم به‌کار گرفته‌است و از هیچ اقدامی دریغ نخواهدکرد.

بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور خارجه موظف شدند تا با محوریت وزارت بهداشت، برای تأمین منابع مالی و نیز رایزنی‌های لازم برای تأمین واکسن کرونا اقدامات مقتضی را انجام دهند.



مهدی محمودیان آزاد شد

صطفی نیلی وکیل دادگستری خبر از آزادی مهدی محمودیان داد. مهدی محمودیان ۱۱ آذرماه  به دلیل عدم معرفی کفیل بازداشت شده بود.

 محمودیان به دلیل شکایت سپاه صبح امروز به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شده بود. 

دلیل احضار این فعال سیاسی شکایت معاونت پارلمانی سپاه از او به خاطر یک توییت بوده است. مهدی محمودیان به دلیل عدم معرفی کفیل بازداشت شد.

به گفته وکیل این فعال حقوق بشر اما پس از ارجاع پرونده او به شعبه ۱۰۵۹ کیفری۲ وی با معرفی کفیل آزاد شد.

تاریخ رسیدگی به اتهام وی دوم دی ماه سال جاری خواهد بود.



دستگیری ششمین عضو شورای شهر ساری به اتهام فساد مالی

رییس کل دادگستری مازندران از دستگیری ششمین عضو شورای شهر ساری به اتهام فساد مالی خبر داد.

او به ایلنا گفت که این عضو شورای شهر ساری به اتهام فساد مالی به دستور مقام قضایی توسط وزارت اطلاعات دستگیر شده است.

رییس کل دادگستری مازندران با اشاره به اینکه حکم محکومیت قطعی شهردار سابق بابلسر نیز صادر شد، افزود : «شهردار سابق بابلسر (م-ش) به اتهام ارتشا، به ۵ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و سه سال انفصال از خدمات دولتی و جزای نقدی از سوی یکی از شعب دادگاه تجدیدنظر استان محکوم شد.»



تصویب آیین نامه اتحادیه اروپا جهت اعمال تحریم علیه ناقضان حقوق بشر

شورای اتحادیه اروپا اعلام کرد آیین نامه‌ای مبنی بر ایجاد یک سازوکار جهانی اِعمال تحریم علیه ناقضان حقوق بشر، را به تصویب رسانده است.

این شورا در اعلامیه‌ای در این مورد نوشت که با این کار، برای اولین بار، اتحادیه اروپا خود را به چارچوبی مجهز می‌کند که به آن امکان می‌دهد افراد، نهادها و هیئت‌ها – از جمله عوامل دولتی و غیردولتی – را که مسئول نقض جدی حقوق بشر یا همدست و مرتبط با چنین نقض‌هایی هستند هدف قرار دهد، بدون توجه به این‌که نقض حقوق بشر در کجای جهان رخ داده است.

این اعلامیه توضیح می‌دهد که مقررات جدید، محمل قانونی برای ممنوع کردن سفر اشخاص و مسدود کردن وجوه مالی افراد و نهادها را فراهم می‌کند.

افزون بر این، اشخاص حقیقی و حقوقی در اتحادیه اروپا از در اختیار قرار دادن وجوه به افراد ذکرشده، به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم، منع خواهند شد.

اقدامات محدودکننده و هدفمند شورای اتحادیه اروپا شامل مواردی چون نسل‌کشی، جنایت علیه بشریت، شکنجه، برده‌داری، قتل‌های غیرقانونی و دستگیری یا بازداشت‌های خودسرانه می‌شود.



چین: برجام کافی نیست کانال مذاکره چندجانبه در منطقه ضروری است

وزارت خارجه چین در واکنش به پیشنهاد وزیر خارجه آلمان مبنی بر دست یابی به توافق گسترده‌تری از برجام برای حل نگرانی از برنامه‌های موشکی ایران، اعلام کرد برجام حلال همه مسایل و مشکلات منطقه نخواهد بود و باید کانال‌های مذاکره و گفتگوی چندجانبه در منطقه ایجاد شود.

به گزارش عصرایران، در نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه چین، خبرنگار تلویزیون دولتی چین( CCTV) از  سخنگوی وزارت خارجه درباره نظر دولت پکن درباره اظهارات اخیر وزیر خارجه آلمان پرسید.

هوا چونینگ٬ سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به این سوال گفت: «وضعیت هسته‌ای کنونی ایران بسیار پیچیده و حساس شده است. چین معتقد است که صرف‌نظر از اینکه در چه شرایطی قرار داریم حمایت از اجرای کامل برجام باید پیش‌شرط هرگونه راه‌حل سیاسی و دیپلماتیک مساله هسته‌ای ایران باشد.»

او در ادامه افزود: «ما از همه اعضای برجام می‌خواهیم با توجه به وضعیت منطقه و با خویشتن‌داری براساس حفظ منافع مشترک عمل کنند و برای بازگشت بی‌قید و شرط و در اسرع وقت دولت ایالات متحده به برجام و لغو کلیه  تحریم‌های مربوطه در اسرع وقت، تلاش کنند.»

او در ادامه گفت: «بدیهی است که برجام قادر به حل همه مسائل امنیتی در منطقه نخواهد بود. چین پیشنهاد کرده است که یک بستر گفتگوی چند جانبه برای خاورمیانه و منطقه خلیج فارس ایجاد شود تا نگرانی‌های مربوطه از طریق رایزنی برطرف شود و صلح و ثبات منطقه‌ای با رسیدن به توافقی جدید حفظ شود.»



دبیرکل سازمان ملل: ایران نگرانی‌ها درباره برنامه اتمی و موشکی خود را برطرف کند

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در گزارش به شورای امنیت از ایران خواست در ارتباط با برنامه‌های هسته‌ای و موشکی خود نگرانی‌های جامعه جهانی را برطرف کند و به اجرای کامل تعهدات برجامی خود بازگردد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل روز گذشته در گزارشی به شورای امنیت سازمان ملل ضمن ابراز تاسف از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌ها علیه تهران از ایران خواست به تعهدات برجامی خود بازگردد.

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرده است که جامعه جهانی برای پنج سال برجام را نمادی از تاثیرگذاری سیاست “چندجانبه‌گرایی، “دیپلماسی” و گفت وگو” دانست که در منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای موثر بود.

در گزارش گوترش که خبرگزاری آسوشیتدپرس به آن دسترسی پیدا کرده، آمده که سازمان ملل به اطلاعاتی دست یافته که یک نهاد تحت تحریم برای ایران تجهیزات و وسایل الکترونیکی قابل استفاده در آزمایش سوخت مایع موشک‌های بالستیک ارسال کرده است. گوترش نام این نهاد را عنوان نکرده اما گفته که سازمان ملل به تحقیقات درباره این موضوع ادامه می‌دهد.



شهردار تهران: املاک در اختیار طلایی و همسر قالیباف به شهرداری بازگردانده شد

پیروز حناچی٬ شهردار تهران٬ خبر از آن داد که املاک در اختیار طلایی نماینده سابق شورا، شهردار اسبق و همسرش که متعلق به شهرداری تهران بوده ‌است، بازپس ‌گرفته شده‌اند.

شهردار تهران با اشاره به املاک در اختیار غیرِ شهرداری و در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت ملک در اختیار آقای قالیباف در خیابان شهید عراقی که به نام سازمان املاک و مستغلات است و همچنین املاک در اختیار آقای طلایی و خانم آباد نمایندگان دوره چهارم شورای شهر گفت: «ما اقدامات خود را انجام داده‌ایم، خیلی هم بی‌سر و صدا آن را انجام دادیم. همین املاکی که از آن‌ها اسم بردید، مستقیما از آن‌ها تحویل گرفته شده است.»

او تاکید کرد: «از تیم آقای قالیباف ملکی به مساحت حدود ۶ هزار متر مربع را در محدوده بزگراه همت_تقاطع امام علی (ع) پس گرفتیم. همچنین از خانم مشیر «همسر آقای قالیباف» و آقای طلایی نیز املاک را پس گرفتیم. ممکن است مواردی هم باقی مانده باشد که شرایط آن‌ها متفاوت است.»/ایلنا



محمد یزدی درگذشت

 محمد یزدی عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دار فانی را وداع گفت.

مرکز خبر حوزه های علمیه کشور خبر داد که آیت‌الله محمد یزدی عضو مجلس خبرگان رهبری و رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دار فانی را وداع گفت.

او در سالهای اخیر درگیر بیماری بود و به همین دلیل از سمت های سیاسی خویش کناره گیری کرد.


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »