حکم اعدام سه متهم اعتراض‌های آبان نقض شد

زیتون– خبرگزاری ایسنا خبر داد که حکم دیوان عالی کشور پرونده سه معترض محکوم به اعدام بار دیگر در دادگاه بررسی خواهد شد. بر اساس این خبر پرونده امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی باردیگر بررسی خواهد شد.

بابک پاک نیا، وکیل یکی از متهمان نیز در حساب کاربری توییترش تایید کرد که حکم اعدام این سه نفر از سوی شعبه اول دیوان عالی نقض شده است.

ایسنا امروز (شنبه) به نقل از روابط عمومی دیوان عالی کشور نوشت که «اعاده دادرسی سه محکوم اعدامی حوادث آبان‌ماه در دیوان عالی کشور پذیرفته شد و پرونده مجددا در شعبه دیگری (هم‌عرض) رسیدگی می‌شود.»

خبر صدور حکم اعدام برای امیرحسین مرادی٬ سعید تمجیدی و محمد رجبی در اسفند ۹۸ منتشر شد. سعید تمجیدی و محمد رجبی نیز در جریان اعتراض‌های آبان ۹۸ بازداشت شده بودند.

این سه تن در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی به اتهام‌هایی از جمله «مشارکت در تخریب و تحریق به قصد مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران» و «محاربه» به اعدام محکوم شده بودند.

در این پرونده، امیرحسین مرادی علاوه بر حکم اعدام، بابت اتهام «مشارکت در سرقت مسلحانه مقرون به آزار در شب» و «خروج غیرقانونی از کشور» به ۱۶ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه، ۲۴ تیرماه امسال با تایید اخبار مربوط به حکم اعدام این سه معترض، آنها را به «ارتباط با گروهک‌های خاص خارج از کشور» متهم کرد.

بیشتر بخوانید: 

تهدید کاربران فضای مجازی توسط نهادهای امنیتی

همکاری همگانی برای جلوگیری از اعدام سه جوان ایرانی

تراژدی دیگری نسازید

#اعدام_نکنید، ترند اول جهانی شد

آمار نمی‌دهند، اعدام می‌کنند

پس از اعلام خبر تأیید حکم اعدام امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی، سه متهم اعتراضات آبان در دیوان عالی کشور، موجی بی‌سابقه در مخالفت با آن در شبکه‌های اجتماعی با استفاده از هشتگ «#اعدام_نکنید» شکل گرفت.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »