? زنده| احتمال اجرای حکم احمدرضا جلالی

 



احتمال اجرای حکم احمدرضا جلالی

سازمان حقوق بشر ایران به نقل از خانواده احمدرضا جلالی، نوشت که احتمال می‌رود حکم اعدام او فردا اجرا شود.

خانواده احمدرضا جلالی٬ زندانی دو تابعیتی٬ خبر دادند که او ساعت ۵ عصر امروز به زندان رجایی شهر کرج منتقل خواهد شد. مقام‌های قضایی گفته‌اند که او را برای اجرای حکم اعدام به رجایی‌شهر می‌برند؛ بنابراین خطر اعدام قریب‌الوقوع او وجود دارد.

محمود امیری‌مقدم، مدیر سازمان حقوق بشر ایران در این خصوص گفت: «احمدرضا جلالی در خطر جدی اعدام قرار دارد و فقط واکنش قوی و فوری جامعه جهانی می‌تواند جان او را نجات دهد».

همسر احمدرضا جلالی به سازمان حقوق بشر ایران گفت: «به وکیل احمدرضا خبر دادند که امروز (سه‌شنبه ۱۱ آذر) ساعت پنج عصر به وقت ایران او را به زندان رجایی‌شهر منتقل می‌کنند».



وزارت اطلاعات چند روز قبل از ترور فخری‌زاده به نهاد حفاظتی او هشدار داده بود

علی ربیعی٬ سخنگوی دولت٬ گفت که این وزارتخانه «چند ماه قبل و حتی چند روز» پیش از ترور شدن فخری‌زاده، اطلاعاتی دقیقی با ذکر جزئیات، «مکان‌های احتمالی و اهداف عملیات» به «نهادهای حفاظتی مربوطه» داده بود.

محسن فخری‌زاده که «مرد مرموز و هسته‌ای» جمهوری اسلامی لقب گرفته بود، روز هفتم آذر در آبسرد دماوند کشته شد.

بیشتر بخوانید: یک ترور و چند روایت

بیشتر بخوانید: «جولان» در تهران

بیشتر بخوانید: مرد «مرموز» جمهوری اسلامی؛ از موشکی تا کرونا

ربیعی که در یک نشست خبری سخن می‌گفت، اشاره‌ای به نام «نهادهای حفاظتی مربوطه» نکرد ولی با توجه به سوابق فعالیت آقای فخری‌زاده در حوزه هسته‌ای، احتمالا مسئولیت حفاظت از او بر عهده سپاه پاسداران بوده است.

سخنگوی دولت همچنین گفته است احتمالا «برخی جوانب و پروتکل‌های حفاظتی با دقتی که انتظار می‌رود، رعایت نشده باشد».



سازمان انرژی اتمی: عدم اجرای پروتکل الحاقی باعث ابهام برنامه هسته ای ایران می‌شود

بهروز کمالوندی٬ سخنگوی سازمان انرژی٬ با اشاره به طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها با اشاره به نظر دولت مبنی بر مخالفت با توقف اجرای پروتکل الحاقی، گفت: «اجرای پروتکل الحاقی مشکلی در روند فعالیت های هسته ای ایجاد نمی‌کند.»

او در نشست علنی امروز مجلس در جریان بررسی کلیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، گفت: «در این شرایط سخت آنچه از همه مهم تر است حفظ و تقویت انسجام ملی است به خصوص در شرایطی که دشمن از همه امکانات از جمله فشار اقتصادی و سیاست های شیطانی علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کند.»



مهدی محمودیان بازداشت شد

مهدی محمودیان٬ فعال رسانه‌ای و حقوق بشری٬ به دلیل عدم معرفی کفیل بازداشت شد.

 محمودیان به دلیل شکایت سپاه صبح امروز به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شده بود. 

دلیل احضار این فعال سیاسی شکایت معاونت پارلمانی سپاه از او به خاطر یک توییت بوده است. مهدی محمودیان به دلیل عدم معرفی کفیل بازداشت شد./امتداد



تصویب کلیات طرح ایجاد محدودیت‌ هسته‌ای و افزایش میزان غنی‌سازی در مجلس

مجلس به کلیات طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» رای داد که در صورت تصویب نهایی، محدودیت‌هایی بر سر بازرسی از تاسیسات هسته‌ای ایران وضع خواهد کرد.

۲۵۱ نماینده مجلس به کلیات این طرح رای مثبت داده‌اند.

خبرگزاری فارس گزارش داده که نمایندگان مجلس پس از تصویب کلیات این طرح، شعارهای «الله‌اکبر، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا، خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست، حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست، ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده» سر داده‌اند.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، پس از تصویب کلیات این طرح گفت که «مجلس این پیغام را به دشمنان ایران اسلامی داد که بازی یک طرفه پایان پیدا کرده است».

اگر این طرح به تصویب نهایی برسد و شورای نگهبان آن را تایید کند، دولت بر اساس ماده شش آن موظف است که در صورت «عدم اجرای کامل تعهدات کشورهای ۱+۴ در قبال ایران و عادی نشدن روابط کامل بانکی و عدم رفع موانع صادرات و فروش نفت ایران دو ماه پس از تصویب این قانون، اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کند».



دلار ۳۰۰ تومان گران شد

صرافی‌های بانک‌ها از صبح امروز، یازدهم آذرماه، قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۵ هزار و ۱۷۰ تومان اعلام کرده‌اند که نسبت به روز گذشته افزایش ۳۰۰ تومانی داشته است، نرخ خرید در این صرافی ها نیز ۲۴ هزار و ۱۷۰ تومان است.

به گزارش ایلنا، بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۳۰ هزار و ۱۰۰ تومان و نرخ خرید آن ۲۹ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام شده است.


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »