آیت‌الله خامنه‌ای: برای رفع تحریم‌ها مذاکره نمی‌کنیم

زیتون– آیت الله علی خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی با تاکید بر این که «رفع تحریم‌ها» یکی از راه‌های «علاج تحریم» است،‌ افزود:  «مسیر رفع تحریم را یک بار امتحان و چند سال مذاکره کردیم، اما به نتیجه‌ای نرسید.»

او  که صبح روز امروز (سه‌شنبه) در جلسه شورای عالی اقتصادی سخن می‌گفت٬ ضمن انتقاد از کشورهای اروپایی و ایالات متحده گفت: «مذاکره برای رفع تحریم را یک بار امتحان کردیم و به نتیجه نرسید.»

آیت‌الله خامنه‌ای تحریم‌ها را «یک واقعیت تلخ و جنایت آمریکا و شرکای اروپایی بر ضد ملت ایران» دانست و ادامه داد: «این جنایت سال ها است که بر ضد ملت ایران انجام می‌شود اما در سه سال اخیر شدت یافته است.»

دونالد ترامپ٬ رییس جمهوری آمریکا٬ دو سال و نیم پیش با خروج از توافق هسته ای برجام همه تحریم های رفع شده این کشور علیه ایران را دوباره اعمال کرد و سیاست «فشار حداکثری» با هدف «تغییر رفتار ایران در منطقه» در پیش گرفت.

سیاستی که برخی از چهره‌های دولت امیدوارند با رفتن بایدن به کاخ سفید٬ تغییر کند؛ هرچند رهبر جمهوری اسلامی امروز این امید را نیز واهی خواند. آیت‌الله خامنه‌ای ضمن اشاره تلویحی به فضای پس از انتخابات آمریکا که به پیروزی جو بایدن انجامید گفت: «نمی‌توان روی حرف آنها حساب و برنامه‌ریزی کرد.»

او بدون اشاره به جریان خاصی گفت برخی «چشم امید به آنها دارند»، ولی «باید بنا را بر این بگذاریم که گشایشی از خارج انجام نخواهد شد.»

رهبر جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر بارها از ایده «اقتصاد مقاومتی» به عنوان برنامه پیشنهادی خود برای حل مشکلات اقتصادی کشور نام برده است.

آیت‌الله خامنه‌ای در خصوص مسیر غلبه بر تحریم‌ها و بی‌اثر کردن آنها گفت: «این مسیر ممکن است در ابتدای کار، سختی‌ها و مشکلاتی داشته باشد اما خوش‌عاقبت است.»
او تاکید کرد: »اگر با تلاش و ابتکار و با سینه سپر کردن در مقابل مشکلات بتوانیم بر تحریم ها غلبه کنیم و طرف مقابل بی‌اثر شدن تحریم‌ها را ببیند، به‌تدریج دست از تحریم برخواهد داشت.»
رهبر جمهوری اسلامی ادامه داد: «ما ظرفیت‌ها و توانایی‌های فراوانی برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها داریم، به شرط آنکه بخواهیم و همت کنیم و به دل مشکلات برویم.»

آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه اظهارات امروز خود وجود مشکلات اقتصادی در کشور را تایید کرد و افزود: «اقتصاد خانواده‌ها به علت رکود تورمی در چند سال اخیر به شدت تحت فشار بوده و اکنون نیز کرونا بر مشکلات افزوده و دشواری‌های جدی معیشتی برای گروههای زیادی از مردم به‌وجود آورده است که باید در این زمینه اقدامی جدی انجام داد.»

رهبر جمهوری اسلامی همچنین با انتقاد شدید از قدرت‌های اروپایی گفت این کشورها «می‌گویند موشک نداشته باشید. به شما چه ربطی دارد. شما اول خودتان را اصلاح کنید. بعد اظهارنظر کنید».

او گفت اروپایی‌ها «بیشترین دخالت‌های نادرست را در مسائل منطقه دارند» ولی به حکومت ایران می‌گویند «در منطقه دخالت نکنید.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. بله ! نیاز به دشمن دارید. در بیرون بحران و دشمن در درون مردم گرسنه ای که آسایش نداشته باشند.
    حفظ حکومت اوجب واجبات است.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »