? زنده| انتقاد صریح مصطفی معین از سعید نمکی

 



انتقاد صریح مصطفی معین از سعید نمکی

 مصطفی معین، رییس شورایعالی نظام‌پزشکی، در یادداشتی در انتقاد از وزیر بهداشت نوشت: «جناب دکتر نمکی در سفر خود به اصفهان، زبان به انتقاد تند از تحقیقات اپیدمیولوژیک و دستاوردهای پژوهشگران ایرانی باز کرده‌اند!»

معین ادامه داد: «این انتقاد با سخنان قبلی ایشان مبنی بر پیشتازی ایران و الگوی جهانی بودن آن در مدیریت بحران کرونا و عرضه واکسن ایرانی در آینده نزدیک از یک طرف و دادن مجوز تولید و عرضه داروهای علفی برای درمان کرونا بدون شواهد علمی و پژوهشی از سوی دیگر و یا اعجاز الهی در کنترل موفق کرونا در ایران چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد!

دو چیز طیره عقل است دم فروبستن، به وقت گفتن و گفتن به وقت خاموشی»

رییس شورایعالی نظام پزشکی در ادامه این یادداشت تاکید کرد: «من طبیبانه عمل به توصیه شیخ مصلح‌الدین سعدی در شعر فوق را برای جناب نمکی تجویز می‌کنم:

۱. “دم فرو بستن، به وقت گفتن”: یعنی سکوت نکردن در برابر عدم شفافیت و تاخیر در اعلان ورود کرونا به کشور، قرنطینه نکردن سریع مناطق آلوده‌ای چون قم، عدم قطع فوری پرواز به چین، منع نکردن جدی هر نوع تجمع در عزاداری و شادی، محدودیت در سفرهای شهری و بین‌شهری، اعلام ناگهانی بازگشایی مدارس و..!

۲-. “و گفتن به وقت خاموشی”: یعنی در زمانی که مسائل تخصصی مطرح است و دانشمندان و پژوهشگران باید اظهارنظر و یا انتقاد کنند؛ نباید با سر دادن شعار و معرکه‌گیری تولید واکسن، اعجاز الهی در کنترل کرونا، الگوی موفق جهانی ایران در غربالگری کرونا، پیشتازی جهانی ایران در مدیریت کرونا، اعلام طب سنتی بعنوان راه نجات جهان، تماس اروپا برای استفاده از تجربه ایران و… جامعه را دچار اعتماد کاذب، گمراهی و آسیب کنند!

این اخلاق و رفتار و تدبیر مدیریتی آقای وزیر، یکی از علل اصلی تداوم امواج مهیب کرونا و کشتار گسترده کادرهای پزشکی، پرستاری و عموم ملت و نیز استعفای آقای دکتر ملک‌زاده، معاون دانشمند تحقیقات و فناوری و مشاور محترم وزیر، آقای دکتر نوبخت، نایب‌رییس و دبیر شورای مشورتی بیماری کرونا، بوده است!

تمامی موارد انتقادی فوق در ویدیوهای متعدد سخنان آقای وزیر و بریده سخنان ایشان که در رسانه‌های مختلف به کرات منتشر شده، آمده است!»



عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: تصمیم گیرنده مذاکره با آمریکا رهبری است٬ ذوق نکنید

غلامرضا مصباحی مقدم، از چهره‌های اصولگرا و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام٬ گفت: «مواضع گروه‌های سیاسی هیچ‌گونه ارتباطی به لغو تحریم‌ها ندارد؛ لغو تحریم‌ها در حوزه سیاست خارجی جمهوری اسلامی است و تصمیم‌گیرنده در این حوزه نیز رهبر معظم انقلاب هستند.»

او افزود: «هرطور که ایشان مصلحت بدانند همانگونه عمل خواهد شد.»

مصباحی‌مقدم مطالب و مباحث رسانه‌ها و مطبوعات کشور در ارتباط با نتیجه انتخابات آمریکا را خطا دانست و ادامه داد: «تصور اینکه بار دیگر درِ باغ سبز و سرخ به روی ملت ایران گشوده شده و ذوق‌زدگی در این‌باره اشتباه است و با واقعیت همخوانی ندارد.»



تمدید معافیت عراق از تحریم‌های آمریکا علیه ایران برای «۴۵ روز»

وزارت خارجه آمریکا معافیت عراق از تحریم‌های اعمال شده علیه ایران را برای «۴۵ روز» دیگر تمدید کرده است.

دوره جدید معافیت‌های عراق چند روز پیش از پایان دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ به پایان می‌رسد و دونالد ترامپ پیش از ۲۰ ژانویه باید در مورد تمدید یا لغو کلی این معافیت‌ها به جمع‌بندی و تصمیم‌گیری نهایی برسد.

سوم مهرماه امسال، در حالی‌که تنها یک روز به انقضای معافیت‌ ۱۲۰ روزه عراق از اجرای تحریم‌ها علیه ایران مانده بود، آمریکا با تمدید این معافیت از اجرای تحریم‌ها موافقت کرد اما مدت زمان اعتبار آن را از بازه زمانی معمول سه ماهه به ۶۰ روز کاهش داد.

رادیو فردا به نقل از روزنامه «واشینگتن پست» نوشت که این روزنامه شامگاه جمعه ۳۰ آبان به نقل از یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نوشت که مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، مدت این معافیت را به یک دوره ۴۵ روزه کاهش داده است.

به این ترتیب، عراق قادر خواهد بود در طول مدت معافیت از تحریم‌ها همچنان به واردات انرژی از ایران ادامه دهد.



آمر تخریب خانه زن بندرعباسی: برای خدمت آمده‌ام نه استعفا

شهردار بندرعباس اعلام کرد: «دستور دادیم که با تیم رفع تصرف در فیلم از سازمان تخلفات معلق شوند تا بررسی ها صورت گرفته و تصمیم مقتضی گرفته شود.»

او همچنین خواستار برخورد دستگاه‌های ذی‌ربط با شخصی شد که از واقعه تخریب منزل این زن در بندر عباس فیلم تهیه کرده بود.

بعد از انتشار ویدیوهایی از تخریب اتاقک یک زن سرپرست خانوار در بندرعباس توسط ماموران شهرداری، خبرگزاری ایلنا روز جمعه گزارش داد که این زن خودسوزی کرده است.

عباس امین‌زاده شهردار بندرعباس درباره علت تخریب خانه این زن گفت: «این خانه در زمین تصرفی ساخته شده بود و بعد از چندین مرتبه تذکر و ارسال ابلاغیه برای تخلیه، این تخریب صورت گرفته است.»

بر اساس این گزارش، اسماعیل موحدی‌نژاد، معاون آقای امین‌زاده نیز مدعی شده است «تاکید بر تخلیه خانه، بیشتر برای امنیت خود این خانواده بود … کسی در آن اتاقک زندگی نمی‌کرد و فقط یک چهار دیواری بوده است که تخریب شد».

وی گفت در لحظات تخریب، زن ناگهان اقدام به خودسوزی کرد.

به گفته آقای موحدی‌نژاد، این زن به بیمارستان منتقل شد و دچار «۱۸ درصد سوختی شده است که بیشتر در دست چپ این زن است».

عباس امینی‌زاده٬ شهردار بندرعباس در پاسخ به این سوال رسانه‌ها که آیا استعفا می‌دهد٬ پاسخ داد: «برای خدمت آمده‌ام نه استعفا.»



نماینده مجلس: قرنطینه جدی گرفته نشود جان‌باختگان به ۱۲۰۰ نفر هم خواهند رسید

حسینعلی شهریاری٬ رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با هشدار درباره شیوع بیشتر کرونا در ایران گفته است که اگر زنجیره فعلی شیوع کرونا قطع نشود، «در ماه‌های آذر و دی تعداد جان باختگان ما از این بیماری به هزار تا ۱۲۰۰ نفر خواهد رسید».

حسینعلی شهریاری با مقصر دانستن مردم در شیوع کرونا، تهدید کرده است که «عدم همکاری مردم ادامه پیدا کند شاید لازم باشد مانند بسیاری از کشورهای غربی از قوه قهریه استفاده کنیم».

این نماینده مجلس اشاره نکرده است که منظورش از «بسیاری از کشورهای غربی» کدام کشورها هستند.

متهم کردن مردم به عنوان مقصر اصلی در شیوع گسترده بیماری کرونا در حالی صورت گرفته است که رضا ملک‌زاده، معاون مستعفی وزیر بهداشت روز جمعه ۳۰ آبان در نامه استعفای خود از ««مدیریت بسیار غلط و پرتناقض» وزیر بهداشت به عنوان عامل اصلی تلفات انسانی بسیار بالای کرونا در ایران نام برد.

در حال حاضر آمار رسمی مرگ و میر ناشی از کرونا طبق آمار رسمی به بیش از ۴۵۰ نفر در روز رسیده است.



سکه ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان شد

در بازار داخلی قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک‌میلیون و ۱۲۱ هزار تومان، قیمت دلار ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.
همچنین در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.
قیمت طلای ۱۸عیار در هر گرم هم یک‌میلیون و ۱۲۱ هزار تومان، قیمت طلای ۲۴عیار در هر گرم یک‌میلیون و ۴۹۵هزار تومان و هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.
گفتنی است، قیمت طلا، سکه و ارز در بازار طی روزهای نخست ابتدای هفته جاری نسبت به روزهای قبل با افزایش همراه شده‌اند که یکی از دلایل اصلی اعمال تحریم‌های مجدد برخی بانک‌های ایرانی است، جو روانی حاکم در بازار ارز موجب شده تا بار دیگر نوسانات شدید قیمتی در بازار بوجود آید و دلار نیز از سد قیمتی ۳۰ هزار تومان عبور کند.
به گزارش تسنیم،‌ در بازار ارز هم اکنون قیمت دلار ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان، یورو ۳۰ هزار و ۸۰۰ تومان و درهم امارات ۷ هزار و ۳۰۰  تومان اعلام شده است.


پرونده وقف کوه دماوند هنوز باز است

در حالی که مرداد ماه امسال سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفته بود سند مالکیت همه اراضی قله دماوند به نام دولت ثبت شد، یک مقام سازمان جنگل‌های ایران گفته است پرونده وقف بخشی از اراضی این کوه کماکان باز است.

روزنامه همشهری خبر داد که رضا افلاطونی، معاون حقوقی سازمان جنگل‌ها تاکید کرده است که تنها قوه قضاییه است که می‌تواند «رای نهایی» در این زمینه را بدهد.

در همین حال، امرالله حسنی‌نیا، معاون حقوقی سازمان اوقاف که مدعی وقف بودن ۱۰۰ هکتار از اراضی دماوند است، گفته است که سازمان ثبت اسناد و املاک «تخلف کرده» و «بدون رأی دادگاه، سندهای سازمان اوقاف در کوه دماوند را اصلاح کرده و از این سازمان شکایت می‌کنیم».

سازمان ثبت اسناد و املاک ایران روز ۸ مرداد امسال اعلام کرد که سند مالکیت همه اراضی کوه دماوند به نام دولت زده شده و حتی یک سانتیمتر از اراضی این کوه وقف نیست.

مقام‌های دولت ایران می‌گویند که قله دماوند در سال ۱۳۸۱ به مجموع مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست پیوسته و «بر اساس قانون هیچ‌گونه امکان واگذاری یا بهره‌برداری» در مورد این قله وجود ندارد.


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »