? زنده| روحانی: ناچار به تعطیلی فراگیر هستیم

 



روحانی: ناچار به تعطیلی فراگیر هستیم

حسن روحانی٬ رییس جمهوری٬ اعلام کرد که «ناچار به تعطیلی فراگیر هستیم.»

او در جلسه امروز هیئت دولت ضمن صدور دستورات لازم به دستگاه های اجرایی، اظهار داشت: «امروز وظیفه اصلی دولت حفظ سلامت مردم و مهار ویروس کروناست. به همین منظور و با توجه به گسترش بیماری، افزایش ابتلا و مرگ و میر و فشار سنگین به بخش بهداشت و درمان، دولت ناچار است مطابق نظر کارشناسان، سیاست ها و محدودیت های جدیدی مقرر کند و با تعطیلی فراگیر، مانع پیشروی این ویروس مخرب شود.»

روحانی در ادامه، دستور داد نحوه کمک مالی و معیشتی به اقشار آسیب پذیر بررسی و به دولت گزارش شود.

وی همچنین از مردم خواست برای تحقق اهداف طرح و تأمین سلامت خود، همکاری لازم را مبذول نمایند.

لازم به ذکر است این طرح دارای ابعاد گسترده ای نظیر تست سریع، تست فراگیر، غربالگری و نظارت بر قرنطینه می باشد و محدود به تعطیلی کشور نیست. لذا رئیس جمهور به وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کشور دستور داد ابعاد وسیع این طرح بهداشتی – درمانی را برای مردم تشریح کنند.

روحانی در پایان خاطرنشان کرد که دولت همواره آماده پذیرش نظر کارشناسان است.



سرلشکر باقری: تهران نیازهای دفاعی بغداد را تأمین می‌کند

محمد باقری٬ رییس ستاد کل نیروهای مسلح٬ اعلام کرد که تهران نیازهای دفاعی بغداد را تامین می‌کند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به برنامه هیئت نظامی بلندپایه عراقی در سفر به ایران گفت: در این دیدار در خصوص مباحث مرتبط با صنایع دفاعی و امنیت مرزهای مشترک دو کشور و موضوعات مرتبط با همکاری و تبادل تجربه‌ها، رزمایش‌های نظامی مشترک و مسائل آموزشی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و ان‌شاءالله این همکاری‌ها توسعه خواهد یافت.»/تسنیم


ترامپ شکست در انتخابات را پذیرفت

دونالد ترامپ در پستی توییتری تلویحا پذیرفت که رقیبش انتخابات را برده است. او نوشت: «او پیروز شد چرا که در انتخابات تقلب شده است.»

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1327956491056279552


میرحسین موسوی و زهرا رهنورد به کرونا مبتلا شدند

تست کرونای زهرا رهنورد و مسرحسین موسوی امروز صبح مثبت اعلام شد. 

وب سایت کلمه خبر داد که این دو رهبر در حصر جنبش سبز در در منزل و محل حصر مورد معاینه پزشکی قرار گرفته او حال عمومی آنها خوب گزارش شده است.



وزیر راه: تاکسی هوایی در فرودگاه شهرستان لار آغاز به کار کرد

محمد اسلامی٬ وزیر راه و شهرسازی٬ مدعی آن شد که تاکسی هوایی در فرودگاه شهرستان لار آغاز شده و در شهر خرم آباد هم فعالیت‌ها کلید خورده است.

وزیر راه و شهرسازی روز گذشته اعلام کرده بود که تاکسی هوایی در فرودگاه شهر لار راه‌اندازی و مورد آزمایش قرار گرفت. وزیر راه و شهرسازی در این خصوص گفت: بسیاری از فرودگاه‌ها در شهر‌های مختلف هستند که استعداد راه‌اندازی تاکسی هوایی را دارند و مردم می‌توانند با استفاده از هواپیما‌های شخصی خود و با ثبت‌نام در این طرح از این پروژه استفاده کنند.



تسلیت جمعی از نواندیشان دینی به مناسبت درگذشت داود فیرحی

جمعی از نواندیشان دینی ایرانی به مناسبت درگذشت داود فیرحی پیام تسلیتی منتشر کردند.

داوود فیرحی ۲۱ آبان ماه در اثر ابتلا به بیماری کرونا در گذشت.

او پژوهشگر علوم سیاسی و اندیشه سیاسی اسلام بود. فیرحی همچنین دارای دکترای علوم سیاسی از دانشگاه تهران و تحصیلات حوزوی تا سطح عالی بوده و استاد گروه علوم سیاسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و استاد میهمان دانشگاه مفید در قم بود.

فیرحی عضو شورای مرکزی مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم بود.

متن کامل این بیانیه به همراه نام امضا کنندگان آن‌را اینجا بخوانید.


رییس شورای شهر تهران: احتمال رسیدن کشته‌های کرونا به هزار در روز وجود دارد

محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران٬ در جلسه این شورا گفته است که «احتمال رسیدن به آمار هزار کشته کرونایی در روز وجود دارد.»

 هاشمی به صورت تلویحی از تصمیم حسن روحانی مبنی بر مخالفت با تعطیلی انتقاد کرده و گفت که پیشنهاد تعطیلی تهران کاملا پخته و کارشناسی شده است، از رئیس جمهور می‌خواهیم که آن را اجرا کند.»

او افزود: «محدودیت‌هایی که در هفته گذشته توسط ستاد ملی کرونا، ایجاد شد عملا تاثیر جدی در کاهش تردد و رفتار مردم ایجاد نکرده‌است» و «با کاهش ساعات فعالیت اصناف و سیستم حمل و نقل عمومی، فقط موجب افزایش ازدحام که عامل تشدید شیوع کروناست فراهم شده‌است.»



یک نماینده مجلس اعتصاب غذا کرد

مصطفی رضا حسینی قطب آبادی٬ عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود از تحصن و اعتصاب غذا در دفتر کاری‌اش خبر داد و گفت: در حمایت از محتاجین به نان شب و گرفتاران و به خاطر عدم صداقت برخی مسوولان این کار را انجام می‌دهم.

او در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و در نطق میان دستور خود در انتقاد از وضعیت اقتصادی گفت: مردم می‌گویند اقتصادشان موقعی رو به زوال رفت که ربا وارد آن شد و دستور خدا، قرآن و دین در آن نادیده گرفته شد. بانک‌ها پول مردم را جمع کردند و از همان پول به مردم وام دادند و سودهای کلان گرفتند و تاخیر و جریمه اخذ کردند در نتیجه هم اقتصاد خراب شد و هم اسلام بدنام./ایسنا


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت ماهه‌ی لچک به سر،…چشمانِ موربِ زیبایی دارد؛ موهایی لخت و پوستی

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه،

ادامه »