? زنده| محاکمه دیپلمات ایرانی در بلژیک

 



محاکمه دیپلمات ایرانی در بلژیک

پیمان سعادت، دستیار وزیر و مدیر کل اروپای وزارت امور خارجه٬ خبر از آن داد که اسدالله اسدی دیپلمات پیشین جمهوری اسلامی ایران در سفارت این کشور در اتریش اواخر ماه جاری میلادی یعنی کمتر از سه هفته دیگر محاکمه خواهد شد.

سعادت که سفیر سابق ایران در بلژیک بوده گفته است «من و معاونم هر هفته به ملاقات ایشان می‌رفتیم اما بعد از هر ملاقات، ایشان را بازرسی بدنی می‌کردند که به خاطر این بازرسی‌ها دیگر این ملاقات‌ها ادامه نیافت.»

اسدالله اسدی به اتهام همکاری با هدف بمبگذاری در یک گردهمایی مخالفان جمهوری اسلامی در پاریس، توسط بلژیک بازداشت شد.

اتریش مصونیت دیپلماتیک این فرد را به دلیل نوع اتهامی که با آن مواجه است، لغو کرده است.



شرط حسین شریعتمداری برای مذاکره با آمریکا: قصاص ترامپ

حسین شریعتمداری٬ نماینده رهبر جمهوری اسلامی در روزنامه کیهان در سرمقاله امروز این روزنامه نوشت: «جماعتی که این روزها از آمدن بایدن ابراز خوشحالی می‌کنند باید به این سؤال بسیار ساده و همه فهم پاسخ بدهند که او با ترامپ چه تفاوتی دارد؟ تنها تفاوتی که برخی از ذوق‌زدگان به آن اشاره می‌کنند این است که ترامپ قاتل شهدای بزرگوارمان سردار سلیمانی و ابومهدی است که به یقین می‌دانند جو بایدن بعد شهادت آن عزیزان ضمن حمایت از جنایت ترامپ، تاکید کرد که هیچ آمریکایی از کشته شدن آنها متاسف نیست»

نماینده رهبر جمهوری اسلامی در روزنامه کیهان در ادامه ضمن تاکید بر اینکه «مذاکره با آمریکا به هیچ‌وجه اتفاق نخواهد افتاد» ادامه داد: «بازگشت آمریکا به برجام که بعضاً به آن دل‌بسته‌اند تنها با سه شرط امکان‌پذیر خواهد بود؛ اول آنکه تمامی تحریم‌ها لغو شود و ثانیاً دارایی‌های بلوکه ایران بازگردانده شود و ثالثاً خسارت‌های وارده جبران شود، یعنی آنچه از برجام انتظار می‌رفت و بدون آن اساساً برجامی وجود ندارد و مانند امروز فقط یک جسد متعفن است. و صد البته مجازات قصاص برای ترامپ و سایر عوامل شهادت شهید سلیمانی و شهید ابومهدی که جای خود دارد و هرگز صرفنظر کردنی نیست.»



شکایت دولت از برخی نمایندگان مجلس

حسینعلی امیری٬ معاون پارلمانی حسن روحانی خبر از آن داد که معاونت حقوقی ریاست جمهوری از چند نماینده مجلس شکایت کرده است.

او افزود: «نمایندگان می توانند در امور کشور اظهار نظر کنند ، ولی در هیچ جای قانون اهانت، نشر اکاذیب، افترا و نسبت ناروا قابل قبول نیست. موارد معدودی وجود داشته است که نطق یا اظهار نظری شامل همین مواردی که اشاره کردم بوده است که توسط معاونت حقوقی رئیس جمهور در دستگاه قضایی پیگیری می شود.»


داوود فیرحی درگذشت

داوود فیرحی در اثر ابتلا به بیماری کرونا در گذشت.

او پژوهشگر علوم سیاسی و اندیشه سیاسی اسلام بود. فیرحی همچنین دارای دکترای علوم سیاسی از دانشگاه تهران و تحصیلات حوزوی تا سطح عالی بوده و استاد گروه علوم سیاسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و استاد میهمان دانشگاه مفید در قم بود.

او عضو شورای مرکزی مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم بود.



حسن روحانی: از هر فرصتی برای رفع تحریم‌ها استفاده می‌کنیم

حسن روحانی٬ رییس جمهوری٬ امروز با اشاره به انتخابات اخیر آمریکا گفت که هر جا ببینیم فرصت شرایط برای لغو تحریم آماده است، از این فرصت استفاده خواهیم کرد.

روحانی در جلسه هیئت دولت تاکید کرد: «هدف ما این است که ایران در تعامل با جهان باشد و فشار تحریم را از دوش مردم برداریم و تحریم ظالمانه لغو شود. هر جایی، هر فرصتی برای این کار باشد ما اقدامات خود را انجام می‌دهیم و هیچ‌ کس حق ندارد فرصت‌سوزی ندارد.»

رییس جمهوری اضافه کرد که از هر‌ فرصتی‌ که «به نفع منافع ملی مردم و رفع تحریم باشد» استفاده خواهیم کرد؛ این مسئله حزبی و جناحی نیست؛ البته هر گامی که بخواهیم برداریم به رهنمودهای رهبری توجه خواهیم کرد.

او ابراز امیدواری کرد که کاخ سفید به پایبندی به تعهداتش به مسیر درست و درست برگردد.

روحانی همچنین با اشاره به نتایج انتخابات آمریکا و شکست دونالد ترامپ گفت: «رژیمی که خواب سقوط ایران و نظام ایران را می‌دید، خودش به صورت بسیار حقیرانه‌ای ساقط شد و امروز می‌بینید به‌جز چند کشوری کوچکی که همیشه از اذناب این رژیم بودند، جهانیان شرایط جدیدی را پیش روی خود می‌بینند.»


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »