? زنده| تحریم ۱۰ شخصیت حقیقی و حقوقی در ارتباط با ایران از سوی آمریکا

 



تحریم ۱۰ شخصیت حقیقی و حقوقی در ارتباط با ایران از سوی آمریکا

آمریکا ساعتی پیش در تازه‌ترین دور از فشارهای دولت دونالد ترامپ بر جمهوری اسلامی ایران، چهار شخصیت حقیقی و شش شخصیت حقوقی را تحریم کرد.

سید محمد بنی‌هاشمی چهرم و محمد سلطان‌محمدی از ایران، سان شی مئی و هوانگ چین هوا از تایوان، چهار شخصیت حقیقی هستند که در فهرست تازه تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند.

شرکت‌های آرتین صنعت تابان، هدا تریدینگ، ناز تکنولوژی، دس اینترنشنال، پروما اینداستری و سولتک اینداستری نیز شخصیت‌های حقیقی هستند که آمریکا آن‌ها را تحریم کرده است.

رادیو فردا در این رابطه نوشت که این افراد و شرکت‌ها متهم شده‌اند که شبکه‌ای برای تامین کالاهای حساس مورد نیاز بخش نظامی ایران از جمله قطعات الکترونیکی ساخت آمریکا برای شرکت «صنایع ارتباطی ایران»، که تحت تحریم ایالات متحده است، ایجاد کرده‌اند.

شرکت صنایع ارتباطی سامانه‌های ارتباطات نظامی، قطعات االکترونیک و پرتابگرهای موشک تولید می‌کند.

تحریم‌های روز سه‌شنبه وزارت خزانه‌داری ذیل قانونی وضع شده است که مجازات اشاعه‌دهندگان سلاح‌های کشتار جمعی و حامیان آن‌ها را مجاز می‌داند.

بر اساس این تحریم‌ها، دارایی و اموال اشخاصی حقیقی و حقوقی یاد شده در آمریکا ضبط خواهد شد و هیچ شخص یا شرکت آمریکایی حق معامله با آن‌ها را ندارد.



محمد حبیبی از زندان آزاد شد

محمد حبیبی، معلم و فعال صنفی معلمان٬ ساعتی پیش پس از تحمل ۳۰ ماه حبس از زندان تهران بزرگ آزاد شد.

محمد حبیبی در تاریخ ۲۰ اردیبهشت‌ماه ۹۷، به همراه تعدادی دیگر از فعالین صنفی و شرکت کنندگان در جریان تجمع اعتراضی معلمان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

وی مدتی بعد توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی احمدزاده به اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت ملی به ۷ سال و نیم حبس تعزیری، از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به ۱۸ ماه حبس و به اتهام اخلال در نظم عمومی به ۱۸ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق و ۲ سال ممنوعیت از فعالیت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌های سیاسی و اجتماعی و ممنوعیت خروج از کشور به عنوان مجازات تکمیلی محکوم شد. این حکم نهایتا در دیماه ۹۷ توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگر عینا تائید شد. از این میزان با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۷ سال و نیم زندان در خصوص او قابل اجرا بود.

در تاریخ ۱ اردیبهشت‌ماه امسال نیز حکم صادره توسط  علیه محمد حبیبی مبنی بر بازخرید خدمت وی در مرحله تجدیدنظر تایید و به وکیل ایشان ابلاغ شد. وزارت آموزش و پرورش پیشتر پس از گذشت قریب به دو سال از سپری شدن دوران محکومیت وی، رای به اخراج این فعال صنفی داده بود.



جمهوری اسلامی خواستار شد: دولت بایدن هزینه‌های تحریم را جبران کند

علی ربیعی، سخنگوی دولت، مدعی که دولت جدید آمریکا باید هزینه‌های تحریم را جبران کند.

ربیعی افزود که جمهوری اسلامی «انتظاراتی کاملا روشن» از دولت جو بایدن دارد و «رفتن دونالد ترامپ را در خدمت ایجاد فضای مساعدتر برای پی‌گیری سیاست‌های اصولی ایران» می‌داند.

سخنگوی دولت در یک نشست خبری امروزش تاکید کرد که جمهوری اسلامی انتظار دارد دولت بعدی آمریکا «بدون قید و شرط» به توافق هسته‌ای برجام بازگردد و «هزینه‌های وارد شده به ملت ایران را جبران کند.»

پیشتر سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفته بود آمریکا با تحریم ایران میلیاردها دلار به این کشور ضربه زده است.



پلیس فتا از حدود ۱۵ سایت و حساب برای فروش نوزدان در فضای مجازی خبر داد

داود معظمی گودرزی٬ رییس پلیس فتا٬ خبر از کشف حدود ۱۵ سایت و حساب برای فروش نوزدان در فضای مجازی داد.

او در این رابطه گفت تحقیقات پلیس نشان داده است که این شبکه از سوی “فرد خاصی” مدیریت می‌شده است.

به گفته سرهنگ معظمی گودرزی، پلیس فتا (فضای تولید و تولید اطلاعات) طی ۴۸ ساعت گذشته “دو نوزاد چند ماهه و چند روزه” را در ارتباط با این پرونده پیدا کرده است.

گودرزی افزود که تحقیقات و پیگیری‌های پلیس درباره فروش نوزاد «مخصوص امروز و دیروز نیست و همکاران ما همیشه در این حوزه فعالیت دارند.»/ایرنا



رییس کمیسیون بهداشت مجلس: تهران و کلانشهرها را به مدت ۱۵ الی ۳۰ روز کاملا تعطیل کنید

حسین‌علی شهریاری٬ رییس کمیسیون بهداشت مجلس٬ طی نامه‌ای از رییس جمهوری خواسته تا به منظور کنترل بار مراجعات بیمارستانی و پیشگیری از خستگی مفرط کادر بهداشت و درمان، تهران و کلانشهرها را به مدت ۱۵ الی ۳۰ روز به صورت کامل تعطیل کند.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درنامه خود به حسن روحانی نوشت: «میزان بروز و شیوع بیماری کرونا در کشور نیازمند اتخاذ تدابیر ویژه است که اگر امروز برای آن چاره‌جویی ننمانیم فردا خیلی دیر است که متاسفانه امروز هم دیر شده است.»

شهریاری در این نامه تاکید کرد: «اقدامات صورت گرفته و در حال انجام به دلیل گسستگی از هم نتوانسته است اثرات لازم بازدارندگی را در جامعه ایجاد نماید، بنابر این با توجه به تجربیات کشورهای موفق در محدودسازی شدید و تعطیلی کامل شهرها … تعطیلی کامل ۱۵ الی ۳۰ روز در تهران و کلان شهرهای کشور ضروری به نظر می رسد.»



سخنگوی قوه قضاییه: ۱۵۷ نفر از محکومان امنیتی آزاد شده‌اند

سخنگوی قوه قضاییه خبر از آن داد که با عفو و تخفیف مجازات ۳۷۸۰ نفر از محکومان موافقت شده است.

به گفته اسماعیلی از این تعداد ۲۳۰۱ نفر از زندانیان آزاد شده که در زمره آنها ۱۵۷ نفر محکوم امنیتی بوده است که اتهام‌شان «اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام» بوده است.

اسماعیلی در این باره توضیح داد که عفو یا تخفیف مجازات زندانیان با پیشنهاد رئیس قوه قضائیه و موافقت رهبر جمهوری اسلامی صورت گرفته است.

سخنگوی قوه قضائیه آزادی یا عفو این زندانیان را نشانگر «تحولات در قوه قضاییه در دوره ۱۸ ماهه اخیر» دانسته است.



اجرای حکم شلاق در ملأ عام‎ در خراسان رضوی

حکم ۷۴ ضربه شلاق دو جوان اهل شهرستان گلبهار خراسان رضوی که متهم به «سرقت و آزار» بوده‌‌‌اند، در ملأ عام‎ اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، خلیل الله برزنونی، دادستان شهرستان گلبهار گفته است این حکم برای «پیشگیری از وقوع جرایم مشابه» اجرا شده است.

این دو جوان که به حبس هم محکوم شده‌اند، متهم هستند که در جریان سرقت کیف از دو زن،‌ اقدام به «اعمال خشونت» کرده و با موتور از روی پای یکی از زن‌ها رد شده‌اند.

صدور و اجرای حکم شلاق که با استناد به قانون مجازات اسلامی انجام می‌شود، همواره مورد انتقاد نهادهای حقوق بشری بوده است.

ایران در چارچوب «میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی» متعهد است که این قبیل «مجازات‌های بدنی و غیرانسانی» را اعمال نکند.

با این حال قوه قضائیه ایران در سال‌های گذشته در موارد بسیاری مجازات‌های بدنی از جمله شلاق را اجرا کرده است.



قائم مقام حوزه‌های علمیه: نیروی ماوراء‌الطبیعه «رهبری» باعث شکست ترامپ شد

حمید ملکی قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها٬ ضمن به اشاره به نتیجه انتخابات آمریکا خبر از دخالت رهبر جمهوری اسلامی در آن داد.

به گفته حمید ملکی «احتمال اینکه رهبری از نیروی ماوراء‌الطبیعه خود برای انتقام خون سردار سلیمانی استفاده کرده و ترامپ را کنار کشید زیاد است»


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »