? زنده| درهای آرامگاه فردوسی به روی عموم بسته شد

 



پیام تسلیت ابوالفضل قدیانی به مناسبت در گذشت محمدرضا شجریان

هنگامی که خبر درگذشت محمد رضا شجریان استاد بزرگ آواز ایران منتشر شد مردم ایران در ماتم از دست دادن صدای رسای ملت سوگوار شدند،هزاران تن از دوستداران استاد، خود جوش در مقابل بیمارستان  جم گرد آمدند نغمه سر دادند و مرغ سحر خواندند به خاطر ظلم و جفایی که حکومت در حق ایشان روا داشته بود اعتراض کردند و مرگ بر دیکتاتور

گفتند، همزمان  با تجمع مردم عزادار سرکوبگران در اشکال مختلف از لباس شخصی و پلیس رسمی و نیروهای ویژه از وحشت تجمع سوگواران و گسترش آن سراسیمه جهت کنترل و متفرق کردن عزاداران گسیل شدند و به اجتماع مردم سوگوار هجوم بردند و به ضرب و شتم آنان پرداختند و اجازه ندادند  مردم محبوب قلوبشان را تشییع کنند .این ضرب و شتم مردم کینه ای است که استبداد دینی و مستبد امروز ایران از اسطوره هنر ایران به دل دارند چرا که شجریان عزیز ، حسرت با حکومت بودن و در کنار حکومت ایستادن را بر دل آنان گذاشت و هرگز حاضر نشد در مقابل قدرت کرنش کندچه در زمان استبداد سلطنتی چه بعد انقلاب در زمان حاکمیت نظام استبداد دینی . او همواره در کنار مردم ایستاد،از مردم دفاع و حمایت کرد و به شیوه خود به مبارزه با استبداد پرداخت به خصوص در جنبش سبز نقش بر جسته ای ایفا کرد . برای مردم خواند و با مردم زیست چون مردم را صمیمانه دوست داشت و خواهان سر بلندی ملت بود . علاوه بر هنر بی همتایش این روش زندگیش بود که او را تکیه گاه و آبروی هنر آواز ایران کرد.مردم ایران هرگز شجریان را فراموش نخواهند کرد و همچنان با صدای روح نوازش زندگی خواهند کرد. سر انجام با تمام کار شکنی ها ی گوناگون استبداد دینی جهت جلوگیری از مشایعت مردم در کنار آرامگاه فردوسی بزرگ به خاک سپرده شد .خدایش بیامرزد و در جوار رحمت خود جای دهد. امیدوارم که آرزوی دیرینه اش که همانا آزادی ، دمکراسی، سرافرازی ،رفاه و شادمانی مردم ایران بود محقق گردد. به امید آن روز.

ابوالفضل قدیانی    



درهای آرامگاه فردوسی به روی عموم بسته شد

خبرگزاری ایرنا خبر از آن داد که آرامگاه فردوسی به روی عموم بسته شده است.

این خبرگزاری دلیل این امر را “تکمیل مدفن مرحوم شجریان” اعلام کرده است.

به نوشته این خبرگزاری تمامی افراد حاضر در آرامگاه فردوسی توسط نیروهای “ناظم” از محل به خارج فرستاده شده‌اند.

به نوشته ایرنا “با این وجود در پی گذشت حدود چهار ساعت از پایان مراسم خاکسپاری پیکر مرحوم شجریان و تخلیه محوطه داخلی آرامگاه فردوسی هنوز جمعی از دوستداران سوگوار خسرو آواز ایران در بیرون این محدوده و فضای جلوخان آرامگاه باقیمانده و خواستار حضور بر مزار مرحوم شجریان هستند”.

این رسانه دولتی نوشته است که حداقل تا ۴۸ ساعت آینده آرامگاه فردوسی بسته خواهد بود.



نماینده مجلس: آمریکا برنامه دارند که از فیلیپین و بنگلادش جمعیت وارد ایران کنند

فاطمه محمدبیگی نماینده قزوین گفت که «آمریکا برنامه دارند که از فیلیپین و بنگلادش جمعیت وارد ایران کنند.»

او در این رابطه توضیح داد: «سال ۹۶ وقتی آقای روحانی در سازمان ملل حضور پیدا کرد از این که جمعیت ایران کاهش پیدا کرده ابراز نگرانی کرد اما طرف آمریکایی به رئیس‌جمهور اعلام کرد که نگران نباشید ما برای شما برنامه‌ریزی کرده‌ایم شما از فیلیپین و بنگلادش جمعیت وارد کنید.»/فارس



سخنگوی شورای نگهبان: داوطلبی را به دلیل زن بودن رد نکرده‌ایم

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان٬ در نشستی خبری گفت که «ثبت نام زنان در انتخابات ریاست جمهوری بلامانع است» و شورای نگهبان «هرگز به دلیل زن بودن کاندیدایی را رد نکرده» است.

این در حالی است که شورای نگهبان از ابتدای استقرار جمهوری اسلامی اجازه نامزد شدن هیچ زنی را در انتخابات ریاست جمهوری نداده و تمامی نامزدهای زن را به استناد به «رجل سیاسی» نبودن رد صلاحیت کرده است.

کدخدایی در ادامه تاکید کرد: «نظر فقها درباره بحث ریاست جمهوری خانم‌ها هیچ تغییری نکرده و ثبت نام بلامانع است، بحث‌های دیگر آن نیز باید به تدریج حل شود.»

او توضیح نداد «بحث‌های دیگر» چیست که باید «به تدریج حل شود.»




جریمه ۵۰ هزارتومانی کسانی که ماسک نمی‌زنند٬ ردیابی تلفنی مبتلایان

حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا یادآوری کرد که همه باید در اجتماعات از ماسک استفاده کنند و تخلف در این زمینه ۵۰ هزار تومان جریمه خواهد داشت. او افزود که هر کس بیماری خود را اعلام نکند، ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود.

از سوی دیگر علی ربیعی٬ سخنگوی دولت خبر از آن داد که از این پس بیماران کرونایی از طریق سیگنال موبایل‌هایشان تعقیب می‌شوند



نقدی: یک ارتش غیرقابل شناسایی در سراسر دنیا با ما همکاری می‌کند

سردار نقدی٬ معاون هماهنگ کننده سپاه٬ مدعی شد که «یک ارتش غیرقابل شناسایی در سراسر دنیا با ما همکاری می‌کند.»

او گفت: «در صورت وقوع جنگ هم‌پیمان نظامی کم نداریم.»

به گفته نقدی این ارتش خیلی بزرگ و غیرقابل شناسایی است که در زمان ضربه زدن دشمن نمی‌داند از کجا خواهد خورد و اگر بخواهد غلطی بکند نمی‌داند از کجا می‌خورد چراکه از همه طرف دچار ضربه شده و هرلحظه از یک جایی از دنیا خبری برایش خواهد آمد./تسنیم


به مناسبت دهم اکتبر روز جهانی منع اعدام


رییس بانک مرکزی: بانک‌های خارجی مجوزهای مبادلات دارو با ایران را دریافت کرده‌اند

عبدالناصر همتی٬ رییس بانک مرکزی٬ در واکنش به تحریم ۱۸ بانک جدید ایران توسط آمریکا گفته است تسری تحریم‌های ثانویه به باقی‌مانده بانک‌های ایرانی بیش از آن که اثر اقتصادی داشته باشد، برای اهداف تبلیغاتی و سیاسی داخلی آمریکا انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، وی روز جمعه گفت «بانک‌های خارجی عملا معافیت‌ها و مجوزهای لازم را برای تأمین مالی مبادلات دارو و محصولات غذایی دریافت کرده‌اند».

آمریکا روز پنج‌شنبه ۱۸ بانک ایرانی را که تاکنون از برخی محدودیتهای آمریکا معاف بودند، در لیست سیاه قرار داد.

استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا گفته است به رغم تحریم بانک‌ها، ایالات متحده اجازه تعاملات مالی برای اقلام انسان‌دوستانه برای مردم ایران را خواهد داد.

آمریکا خود یکی از صادرکننده‌های اقلام دارویی، بهداشتی و پزشکی به ایران است.



محمد رضا شجریان به خاک سپرده شد



خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت ماهه‌ی لچک به سر،…چشمانِ موربِ زیبایی دارد؛ موهایی لخت و پوستی

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه،

ادامه »