? زنده| ارشاد خراسان رضوی: مراسم دفن شجریان با حضور۱۵۰ نفر

 

 


ارشاد خراسان رضوی: مراسم دفن شجریان با حضور۱۵۰ نفر


پیام تسلیت عبدالعلی بازرگان به مناسبت در گذشت محمدرضا شجریان

شجره طیبه شجریان

آنچه از مردمان متفرق محدوده‌ای جغرافیایی یک ملت می سازد، ایمان، آرمان و آرزوهای مشترکی است که همچون ملات آجرهای بنای تمدنی را به هم پیوند می‌دهد و بالا می‌برد.

در این بیش از چهار دهه ترکتازی، تنگ نظری و تحجر تمامت طلبان که تخم تفرقه و تخاصم را در خاک وطن پاشیدند و بنای ایرانیت، آزادی، امنیت و استقلال و حاکمیت ملت را فرو ریختند، صوت شورآفرین شجریان از قرآن و ادعیه و آواز آزادگی عرفانی‌اش از اشعار عارفان و ادیبان افتخار آفرین وطن توانست بار دیگر ایرانیان تلخکام از تعصب و ترشرویی را  با مشترکات فرهنگی خود پیوند قلبی زند و شجره خزان زده ملت را به بهاری دیگر نوید دهد.

فقدان آن محبوب و مدافع حقوق ملت را به خانواده و هموطنان تسلیت می‌گویم.

عبدالعلی بازرگان


https://twitter.com/MahdiarSaeedian/status/1314591749818511362


محمدرضا شجریان و اصغر فرهادی در حال تماشای یکی از مسابقات ملی فوتبال ایران




۲۱۰ مرگ جدید در ایران بر اثر کرونا

بنابر اعلام وزارت بهداشت ایران در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱۰ نفر از مبتلایان به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین در شبانه روز گذشته ۴ هزار و ۱۴۲ نفر مبتلا جدید شناسایی شده که تعداد کل مبتلایان در ایران را به ۴۹۲ هزار و ۳۷۸ نفر می‌رساند.

جزییات دیگر آمار اعلام شده وزارت بهداشت ایران به شرح زیر است:

تعداد کل مبتلایان در ایران: ۴۹۲ هزار ۳۷۸ نفر

تعداد کل بهبودیافتگان در ایران: ۴۰۱ هزار ۳۷۹ نفر

تعداد کل بیماران بدحال در ایران: ۴هزار و ۳۹۲ نفر

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ایران استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان‌های غربی و شرقی، خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، مرکزی، کرمان، همدان و یزد در وضعیت قرمز هستند.


کلمه: شورای عالی امنیت ملی خواسته اقدامی برای بزرگداشت شجریان صورت نگیرد

وب سایت کلمه خبر داده است که از سه هفته پیش، شورای عالی امنیت ملی به نهادهای عمومی از جمله شهرداری ها تذکر داده است در صورت درگذشت استاد شجریان، اقدام خاصی برای بزرگداشت ایشان صورت نگیرد.

حجت نظری، عضو شورای شهر تهران اما امروز طی توییتی نوشت  « از سازمان زیباسازی پیگیری کردم که حالا که حسرت بدرقه‌ای تاریخی در دلمان مانده، حداقل تصاویر استاد آواز ایران در فضاهای شهری اکران شود.»


https://twitter.com/maryam_zohdi/status/1314525251863220226


معاون ارشاد خراسان: تشییع شجریان بدون مردم نخواهد بود

محمدرضا محمدی، معاون هنری سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت که منتظر ورود خانواده محمدرضا شجریان به مشهد هستند تا در خصوص مراسم تشییع تصمیم‌گیری شود و افزود: “این مراسم بدون مردم برگزار نخواهد شد”.

به گفته وی: “منتظریم استاد همایون شجریان به مشهد وارد شود و جلسه ای داشته باشیم و به محض تصمیم گیری جزئیات آن از طریق رسانه‌ها به مردم اعلام می‌شود”.

 


عبدالله عبدالله درگذشت محمدرضا شجریان را تسلیت گفت

عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان درگذشت محمدرضا شجریان را تسلیت گفت. آقای عبدالله گفته “مراتب همدردی و غم‌شریکی خویش را با خانوادۀ استاد شجریان، مردم برادر و همسایه ایران و تمام کشورهای منطقه و فارسی‌زبان ابراز داشته و به روح ملکوتی استاد شجریان بهشت برین می‌طلبیم.”


«خانه‌ام ابری ست»


خاکسپاری در روز شنبه انجام می‌شود

معاون هنری سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اعلام کرد که پس از رسیدن خانواده محمدرضا شجریان به مشهد در خصوص تشییع پیکر او تصمیم‌گیری می‌شود.

پیش از این مژگان شجریان، فرزند محمدرضا شجریان خبر از خاکسپاری پدرش در روز شنبه داده بود.

در همین حال معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی نیز تایید کرد که “مراسم تدفین استاد شجریان فردا برگزار می‌شود.”



 حسین علیزاده بر پیکر شجریان: «حتی وقتی در این دنیا نیست از وجودش ترس دارند»


هم اکنون تجمع مردمی در توس


https://twitter.com/mahmoud_soheili/status/1314477151828271104


سفر به مشهد تا اطلاع ثانوی ممنوع شد


https://twitter.com/HajizadehMoloud/status/1314480028252549120


هواپیمای حامل پیکر استاد شجریان در مشهد به زمین نشست




هم‌زمان با تشییع شجریان در توس٬ اعلام شد سفر به مشهد ممنوع است

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در شرایط کنونی از زائران و مسافران تقاضا دارند از هرگونه سفر به کلانشهر مشهد و خراسان رضوی پرهیز کنند، چرا که هرگونه تجمع خطر گسترش بیماری کووید ۱۹ را به دنبال دارد و وضعیت را بحرانی خواهد کرد.

محمدحسین بحرینی سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان خراسان رضوی گفت: این استان هم‌اینک در شرایط بسیار حساسی از نظر شیوع ویروس همه‌گیر کرونا و همزمانی آن با بیماری فصلی آنفلوآنزا قرار گرفته است.














خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »