? زنده| فرهاد میثمی٬ زندانی سیاسی٬ به کرونا مبتلا شد

 



محمدرضا شجریان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد

بیمارستان جم با انتشار اطلاعیه‌ای در صفحه اینستاگرام خود از بستری شدن محمدرضا شجریان، چهره بنام موسیقی سنتی ایران، در بخش مراقبت‌های ویژه خبر می‌دهد.

در اطلاعیه بیمارستان جم از جمله آمده است که محمدرضا شجریان عصر یکشنبه ۱۳ مهر “با شرایط عمومی، قلبی و ریوی−تنفسی ناپایدار و افت ست هوشیاری، افت فشارخون و پلاکت” در بخش مراقبت‌‌های ویژه بستری شده است.

بر اساس این اطلاعیه همچنین اخبار منتشر شده در خصوص فوت این استاد آواز ایرانی نیز تا این ساعت تکذیب شده است.


فرهاد میثمی٬ زندانی سیاسی٬ به کرونا مبتلا شد



ارسال مصالح ساختمانی به سوریه برای بازسازی این کشور

حمید زادبوم٬ معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت٬ در مصاحبه با شبکه تلویزیونی العالم گفت بازسازی کشورهایی همچون سوریه «وظیفه شرعی» است و «مصالح ساختمانی مورد نیاز برای بازسازی سوریه از سوی جمهوری اسلامی ایران در حال ارسال است.»

حمید زادبوم همچنین گفت که ایران در حال حاضر فقط یک موافقت تجارت آزاد دارد و آن هم با سوریه است.

به گفته معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت مهم‌ترین کالاهای صادراتی ایران از نظر ارزش را مواد پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی، صنایع فولاد، فلزات رنگی و غیررنگی، مصالح ساختمانی «به‌خصوص موادی که در بازسازی در کشورهایی مشابه لبنان و سوری استفاده می‌شوند» اعلام کرد.

او افزود شرکت‌های خدمات فنی مهندسی ایران در حال حاضر در عراق و سوریه حضور دارند و «مصالح ساختمانی مورد نیاز این بازسازی از سوی جمهوری اسلامی ایران در حال ارسال است.»



افزایش تلفات کرونا در تهران و آماده‌باش بهشت زهرا

کرونا دوباره به اوج خود رسید و محدودیت‌ها بازگشت.

نادر توکلی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونا، در خصوص شیوع موج جدید کووید ۱۹ در شهر تهران گفته است که «وضعیت در تهران اصلا مساعد نیست و باید تدابیر سختگیرانه‌ای اتخاذ شود.»

توکلی به ایسنا گفت که «اگر آخر هفته سفر به شمال کشور و یا سایر نقاط را شاهد باشیم، احتمال بروز پیک جدید بیماری بعید نخواهد بود؛ به همین دلیل اعمال محدودیت‌هایی را مدنظر داریم که ممکن است یکی از آنها محدودیت‌ها در تردد به سمت شمال کشور باشد.

به گفته او همه‌ بیمارستان‌ها به شکل مستقیم یا غیرمستقیم درگیر بیماری کووید ۱۹ هستند و «اگر مردم نکات بهداشتی را رعایت نکنند و سیر بیماری و زنجیره انتقال کنترل نشود، سیر فوتی‌ها قطعا فزاینده خواهد بود. تعداد فوتی‌های کرونا در تهران قابل توجه است، طی روزهای اخیر رکورد بستری و فوتی‌ها را در استان تجربه کردیم.»

در همین رابطه شهرداری خبر از آماده باش بهشت زهرا داد.

در بهشت زهرا سوله‌های بحران نظارت دائم بر تصفیه‌خانه‌های سالن تطهیر، نصب دستگاه پایش از راه دور و کلرزنی صورت گرفت.

همچنین سوله‌های بحران مستقر در بهشت زهرا هم تجهیز و دو دستگاه کانتینر ۱۲ متری یخچالدار هم با هماهنگی ستاد معراج جهت پشتیبانی از سردخانه مرکزی ایجاد شد. البته مبالغی هم بین کارگران،‌ اقشار آسیب‌پذیر جامعه توزیع شد و طی دو نوبت، کمک به کارگران سازمان پسماند و سازمان بهشت‌زهرا و کمک به دستفروشان نیازمند سطح شهر انجام شد.



محمدرضا شجریان در بیمارستان بستری شد

بیمارستان جم در تهران اعلام کرده است که محمدرضا شجریان استاد آواز ایران به دلیل شرایط ناپایدار جسمی بار دیگر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده است.

بر اساس این گزارش استاد آواز ایران، روز گذشته با توجه به شرایط عمومی، قلبی – ریوی ناپایدار و افت سطح هوشیاری و فشار خون، به بیمارستان منتقل و در بخش مراقبت های ویژه بستری شد.


خبرهای روز قبل را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »