کرونا واقعا یقه ترامپ را گرفت

زمین‌لرزه با پیامدهای نامعلوم در انتخابات آمریکا

دیگر به نظر می‌رسد که کرونا با دونالد ترامپ مشکل شخصی دارد. پس از ضررهای سنگینی که کرونا به اقتصاد آمریکا وارد کرد و تقریبا هرآنچه را که ترامپ و هوادارانش به عنوان دستاوردهای بی‌نظیر تاریخی از آن یاد می‌کردند، در مسیری معکوس قرار داد؛ حالا نوبت به شخص رییس‌جمهور و خانواده‌اش رسیده است. بعد از اینکه معلوم شد هوپ هیکس یکی از نزدیک‌ترین دستیاران ترامپ به کرونا مبتلا شده، نگرانی‌ها نسبت به سلامتی پرزیدنت افزایش یافت و ساعاتی قبل دونالد ترامپ در توییتی اعلام کرد که نتیجه تست کرونای او و بانوی اول آمریکا، ملانی ترامپ، مثبت اعلام شدهاست. او خطاب به هوادارانش گفت که باهم این بیماری را پشت سر خواهند گذاشت.

هیکس ۳۱ ساله در هواپیمای حامل ترامپ در سفر به اوهایو، برای مناظره میان ترامپ و بایدن، همراه رییس‌جمهوری بود و اکنون مشخص شده که علاوه بر ترامپ، مشاور امنیت ملی وی، رابرت اوبرایان، به همراه تعدادی از محافظان و ماموران اطلاعاتی کاخ سفید نیز به این بیماری مبتلا شده‌اند. تعدادی از افراد خانواده ترامپ هم بدون ماسک در محل مناظره حاضر بودند که در حال حاضر چیزی درباره سرایت ویروس به آن‌ها گزارش نشده اما ممکن است در ساعات آتی شاهد خبرهایی درباره ابتلای افراد دیگر نیز باشیم.

دونالد ترامپ که ۷۴ سال دارد در گروه افرادی قرار می‌گیرد که کرونا برای آنان پرخطر به‌شمار می‌آید. وی در توییتی اعلام کرده که به همراه همسر پنجاه ساله‌اش ملانی، قرنطینه خانگی در محل کاخ سفید را آغاز کرده‌اند. کرونا تاکنون ۷ میلیون و دویست‌هزار نفر را در آمریکا مبتلا کرده و دویست‌هزار نفر را به کام مرگ فرستاده است.

به گفته دکتر شان کانلی، پزشک رییس‌جمهوری، حال پرزیدنت و بانوی اول تا این لحظه خوب است و مشکل خاصی دیده نشده است. با این حال بلافاصله پس از انتشار خبر ابتلای ترامپ بازارهای سهام و بورس واکنش‌های منفی نشان داده‌اند. به گفته جیمز گالاگر خبرنگار بخش علم و تندرستی در بی بی سی، آمریکایی‌هایی که بین ۶۴ تا ۷۴ سال دارند، پنج برابر بیش از بقیه گروه‌های سنی نیاز به بستری شدن دارند و احتمال مرگ آنان نود برابر بیش از کسانی است که بین بیست تا سی سال سن دارند. به گفته مرکز کنترل بیماری‌ها در آمریکا، از هر ده مورد فوت، هشت مورد متعلق به گروه سنی بالای ۶۵ سال است.

آنتونی زورکر تحلیلگر و گزارشگر بخش آمریکای شمالی بی‌بی‌سی، این سوال را از ترامپ و کمپینش پرسیده که چرا پرزیدنت در چنین ایام حساسی باید در برابر ماسک زدن مقاومت کند و چنین رفتار پرخطری را در پیش گیرد. وی همچنین به نامعلوم بودن تعداد مبتلایان در رده‌های بالای حکومتی اشاره کرده است.

سی‌ان‌ان وضعیت موجود را یکی از خطرناک‌ترین لحظات در تاریخ حکومت آمریکا عنوان کرده است و ترامپ را سرزنش کرده که درحالی‌که ۴۸ ساعت پیش در حال تمسخر جو بایدن برای استفاده از ماسک بود، با رفتار پر خطر خود حالا کشور را در معرض یک بحران قرار داده است. دکتر سانجای گوپتا خبرنگار بخش سلامت سی‌ان‌ان نیز هشدار داده است که بایدن به دلیل حضور در مناظره با ترامپ باید هرچه سریع‌تر مورد آزمایش قرار بگیرد.

همه این اتفاقات در زمانی رخ می‌دهد که تنها یک ماه به انتخابات ریاست‌جمهوری مانده است. ترامپ از هم اکنون دیدارها و سخنرانی‌های انتخاباتی خود را لغو کرده و مناظره دوم میان او و بایدن که قرار است دو هفته دیگر برگزار شود نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. هنوز چیزی درباره وضعیت سلامتی بایدن و ابتلای احتمالی او نیز نمی‌دانیم. این رخداد می‌تواند مانند یک زمین‌لرزه در سیاست آمریکا باشد، زمین‌لرزه‌ای که شدت آن بسته به میزان جدی بودن بیماری در ترامپ ارزیابی خواهد شد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »