? زنده| خودکشی پدر یکی از بازداشتی‌های محکوم به اعدام آبان ۹۸

 



پدر یکی از بازداشتی‌های آبان ۹۸ صبح امروز خودکشی کرد

بدنبال فشارهای روحی وارده بر خانواده امیرحسین مرادی٬ یکی از متهمان اعتراضات آبان ماه سال گذشته بر اثر محکومیت فرزندشان که به اعدام محکوم شده بود، و نگرانی های مداوم از وضعیت او صبح امروز خودکشی کرد.

طبق گفته مادر امیرحسین مرادی طی این مدت فشار زیادی بر خانواده بوده و حتی تماس هایی از خارج از کشور داشتند که اگر در خصوص پرونده پسرتان پیش از این سکوت کنید، او نیز اعدام خواهد شد.

همچنین از زمانی که به دستور رییس قوه قضاییه حکم اعدام امیرحسین مرادی متوقف شد، کماکان این خانواده در بلاتکلیفی به سر برده و فشار بسیاری بر روی آنها خصوصا پدر خانواده بوده.

به گفته مادر امیرحسین مرادی، صبح امروز جنازه پدر در زیر زمین خانواده پیدا شده و از صبح نیز نیروهای امنیتی در خانه حضور دارند و چند ساعتی نیز هست که تعدادی خبرنگار منتسب به صدا و سیما در حیاط خانه هستند که خواهان گفت و گو بوده و اکنون از خانه خارج شده اند.

به گفته خانواده، فشار وارده بر خانواده امیرحسین مرادی زیادی بوده به طوریکه پدر امیرحسین تا لحظه اخر تمام مدت درباره پسرش صبحت میکرده و آرزو داشته یک روز دوباره همگی بر سر یک سفره بنشینند. او بشدت نگران پسر خود بوده و به خاطر شرایط پسرش تحت فشار بوده است./امتداد



ریزش ۵۴هزار واحدی شاخص بورس در ایران

شاخص بورس در جریان معاملات روز دوشنبه هفتم مهر در بازار سرمایه ایران با ثبت افت ۵۴هزار واحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و ۵۱۵هزار واحد قرار گرفت و در مجموع نسبت به روز گذشته ۵ / ۳ درصد ریزش کرد.

به گزارش رسانه‌های ایران، شاخص کل هم‌وزن نیز با افت پنج‌هزار و ۶۰۰ واحدی، ۴۰۲هزار و ۲۶۷ هزار واحد را ثبت کرد.

شاخص فرابورس نیز به ۱۷هزار و ۵۶۱ واحد رسید. این پایین‌ترین رقم شاخص در نزدیک به سه ماه گذشته است.



رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران: کار از موج دوم و سوم کرونا گذشته، گرفتار همه‌گیری ممتد هستیم

عباسعلی کریمی٬ رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران٬ اعلام کرد که ایران درگیر همه‌گیری ممتد شده است.

او در این رابطه گفت: «نمودارهای ورود و خروج و بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها نشان می‌دهد که کار از موج اول، دوم و سوم گذشته و با اپیدمی ممتدی روبرو هستیم؛ روند همه‌گیری ادامه دارد و هر روز با شرایط جدیدی مواجه می‌شویم.»/عصر ایران



پرتاب مواد آتش‌زا به دادگاه انقلاب شیراز

مسئول یگان انتظامات دادگاه انقلاب شیراز خبر پرتاب مواد آتش‌زا به دادگاه انقلاب شهر شیراز را تایید کرد.

به گفته او اما نیروهای انتظامی مستقر در این مجموعه سالم هستند.

مسئول یگان انتظامات دادگاه انقلاب شیراز در ادامه افزود: «این اقدام نیمه شب گذشته و در مقابل دادگاه انقلاب اسلامی انجام شده بود و به ساختمان دادگاه نیز هیچ خسارتی وارد نشده است.»

او همچنین افزود با دستور قضایی، بررسی و تحقیقات در راستای شناسایی فرد یا افراد هتاک در دستور کار قرار گرفت./ایرنا

شب گذشته فیلم و تصاویری از این اقدام در برخی صفحات شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن تأکید شده بود همان دادگاهی که حکم اعدام نوید افکاری، کشتی‌گیر ایرانی را صادر کرد آتش زده شد.



یک‌سوم روستاها زیرساخت «شاد» را ندارند

حدود یک‌سوم روستاهای کشور (تعداد کل روستاها ۹۸ هزار و ۱۰۰ روستا) تحت پوشش اینترنت همراه نیست و مردم و دانش‌آموزان و این روستاها به اینترنت دسترسی ندارند و همان‌طور که گفتیم مساله اول در این مناطق نه ابزار و شبکه شاد، بلکه زیرساخت‌هایی است که باید طی سالیان طولانی ایجاد می‌شده ولی نشده است.

پس از شیوع کرونا یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها درکنار مسائل اقتصادی و اجتماعی، ماجرای تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان بود.

چندی‌پیش محمدرضا احمدی، عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در رابطه با میزان دسترسی دانش‌آموزان به شبکه شاد خاطرنشان کرد: «درحال حاضر ۵/۳ میلیون دانش‌آموز به «شاد» دسترسی ندارند.» مساله‌ای که پیش‌تر مسئولان این شبکه هم آن را تایید و تصدیق کردند.

محمدرضا سیفی، مدیرکل توسعه عدالت آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش هم چندروز پیش در یک برنامه تلویزیونی در رابطه با عدم دسترسی دانش‌آموزان به ابزار جهت اتنصال به شبکه شاد گفت: «۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز تلفن همراه و تبلت ندارند. ظرفیت فراهم کردن این تعداد تلفن همراه هم در کشور وجود ندارد.»/روزنامه فرهیختگان



کرونا در ایران: سفر به کلاردشت ممنوع شد

کامران پولادی٬ فرماندار کلاردشت در استان مازندران٬ گفت: «محدودیت عبور و مرور در ورودی‌های شهرستان کلاردشت به علت وضعیت قرمز کرونایی از فردا اجرا می‌شود.»

به گفته کامران پولادی بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا شهرستان کلاردشت، با توجه به وضعیت قرمز کرونایی در کلاردشت، از فردا سه‌شنبه ۸ مهرماه عبور و مرور تمامی مسافران در مبادی ورودی شهرستان کلاردشت تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

فرماندار کلاردشت افزود که با هدف جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا تمام تفرجگاه‌ها و اماکن توریستی اعم از کوهنوری، دریاچه دریوک و روستای مازیچال تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

پولادی افزود: «کنترل ورودی‌های عباس آباد و مرزن آباد به کلاردشت با اعمال محدودیت‌ها برای ورود افراد غیر بومی و مسافران از سه شنبه انجام می‌شود و تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت.»

فرماندار کلاردشت از مردم غیر بومی و مسافران خواست از سفر به کلاردشت به طور جدی خودداری کنند تا مسئولان بتوانند بیماری منحوس کرونا را کنترل کنند./ایلنا



دلار ۲۵۰ تومان گران‌تر شد

صرافی‌های بانک‌ها از صبح امروز، هفتم مهرماه، قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۸ هزار و ۷۵۰ تومان اعلام کرده‌اند که نسبت به دیروز افزایش ۲۵۰ تومانی داشته است. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۸ هزار و ۶۵۰ تومان خریداری می‌کنند.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۳۳ هزار و ۴۵۰ تومان اعلام شده است. همچنین قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۳۳ هزار و ۳۵۰ تومان است.

این در حالی است که به گزارش ایلنا ۵ صرافی بانکی در خیابان فردوسی با داشتن کارت ملی، کارت شتاب و شماره همراه به نام متقاضی از ساعت ۱۰ تا ۱۵ تا ۲۰۰۰ دلار آمریکا به متقاضیان واجد شرایط عرضه می‌کنند.


خبرهای روز قبل را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »