? زنده| دیدار اعضای حزب کارگزاران با مهدی کروبی

 


دیدار اعضای حزب کارگزاران با مهدی کروبی

 



حسین شریعتمداری: ترامپ یکی از اهداف اصلی سپاه است

حسین شریعتمداری٬ نماینده آیت‌الله خامنه‌ای در روزنامه کیهان٬ گفت که تهدید فرمانده سپاه پاسداران برای انتقام گرفتن به خاطر کشتن قاسم سلیمانی جدی است و عملی می‌شود.

او در سرمقاله روز یک‌شنبه سی‌ام شهریور روزنامه این موسسه به تکرار تهدیدهای روز گذشته فرمانده سپاه پاسداران پرداخت و هشدار داد که این تهدیدها عملی خواهد شد.

حسین شریعتمداری با اشاره به تهدیدهای مسئولان ارشد ایالات متحده و واکنش‌های علی خامنه‌ای به آنها در سالیان گذشته ادعا کرد، بر خلاف آمریکا، سپاه همواره تهدیدهای خود را عملی کرده است.


همسر حیدرقربانی، زندانی سیاسی خواستار حمایت جهانی برای جلوگیری از اعدام او شد

شراره صادقی، همسرحیدر قربانی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام، در یک ویدیو از جامعه جهانی و سازمان‌های حقوق بشری کمک خواسته که جلوی اعدام حیدر قربانی را بگیرند.

او حکم همسرش را در دادگاه انقلاب سنندج ‘خودسرانه و ناعادلانه’ خوانده است.خانم صادقی گفته است حیدر قربانی پنج سال که تحت ‘شکنجه روانی و فیزیکی’ بوده است.



روحانی: آمریکا قلدری کند، پاسخ ایران قاطع خواهد بود

حسن روحانی٬‌ رییس ‌جمهوری٬ با اشاره به تلاش آمریکا برای بازگرداندن همه تحریم‌های قبل از برجام علیه ایران گفت، ایران “زیر بار قلدری” نخواهد رفت.

حسن روحانی در جلسه هیئت دولت، تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها را «شکست‌خورده» خواند و گفت: «اگر آمریکا بخواهد از قلدری خود استفاده کند و در مقام عمل بخواهد این تحریم‌ها را اجرایی کند حتما با پاسخ قاطع ما مواجه می‌شود.»

آمریکا که دو سال پیش از توافق اتمی با ایران بیرون رفت، شب گذشته از فعال کردن مکانیسم ماشه و بازگرداندن همه تحریم‌های پیش از برجام خبر داد.

کشورهای امضاکننده توافق هسته‌ای اعتقاد دارند که آمریکا با خروج یک‌جانبه از توافق هسته‌ای، حق استفاده از “مکانیسم ماشه” را از دست داده، اما آمریکا می‌گوید، از آنجا که در امضای قطعنامه ۲۲۳۱ مشارکت داشته همچنان می‌تواند این سازوکار را فعال کند.



افزایش مجدد قیمت دلار و یورو

بازار ارز امروز مجددا سیر صعودی به خود گرفت و قیمت دلار برای سومین برای طی ۱۰ روز گذشته به کانال ۲۷ هزار تومان صعود کرد.

به گزارش ایرنا، امروز بازار ارز تحت تاثیر تحولات سیاست بین الملل و تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم های سازمان بین الملل علیه ایران، با روندی صعودی در حال انجام معاملات است.

بر این اساس، در ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه امروز دلار در صرافی‌های بانکی ۷۰۰ تومان گران‌تر از روز گذشته خرید و فروش شد؛ دلار با نرخ ۲۷ هزار و ۱۰۰ تومان خریداری و با قیمت ۲۷ هزار و ۵۲۰۰ تومان به فروش رسید. این در حالیست که در ابتدای روز تابلوی صرافی های بانکی قیمت خرید و فروش دلار را ۴۵۰ تومان کمتر از نرخ کنونی ثبت کرده بودند، اما به تدریج و به دنباله سیر صعودی معاملات امروز بازار، صرافی‌ها نیز قیمت خود را اصلاح کردند.

همچنین تابلوی صرافی‌های بانکی برای خرید و فروش یورو نیز از ابتدای روز تا این ساعت شاهد افزایش ۴۰۰ تومانی قیمت‌ بود. در این صرافی‌ها در حال حاضر بهای ۳۱ هزار و ۹۰۰ تومان برای خرید یورو و ۳۲ هزار تومان برای فروش این ارز ثبت شده است.

مشاهدات بازار غیررسمی ارز نیز نشان‌دهنده حرکت مشابه این بازار با صرافی‌های بانکی است. بر همین اساس در معاملات امروز این بازار، قیمت دلار در ابتدای روز در محدوده ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان کار خود را آغاز کرد و هم اکنون در محدوده قیمت ۲۷ هزار ۱۵۰ تومان در حال خرید و فروش است.



مرگ زنی که شوهرش در ارومیه او را «آتش زده بود»

مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان گزارش داده زنی به نام مریم اطمانی که «توسط همسرش» به آتش کشیده شده بود، در بیمارستان جان باخته است.

بر اساس این گزارش مریم اطمانی دو فرزند داشته و همسرش هم بعد از این اقدام فرار کرده است.



وزارت خارجه: دنیا در مقابل قلدری آمریکا بیاستد

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امورخارجه، در واکنش به اقدام آمریکا در اعلام بازگشت تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه ایران، از جامعه جهانی خواست در مقابل «گردن‌کشی و قلدری» آمریکا بیاستد.

خطیب‌زاده همچنین گفته است که «پیام تهران به واشنگتن روشن است، به جامعه جهانی برگرد، به تعهدات خود عمل کن، دست از یاغی‌گری بردارد که در این صورت جامعه جهانی تو را خواهد پذیرفت.»

سخنگوی وزارت خارجه در ادامه با اشاره به مخالفت اعضای شورای امنیت ‌ با اعمال مکانیسم ماشه علیه ایران گفت: «اقدام آمریکا یک نوع گردن کشی و قلدری است و آنها یک اقدام جدیدی را به لیست قلدری های خود اضافه کردند.»

به گفته او اعلام بازگشت تحریم‌های ایران از سوی آمریکا «یک هیاهو برای هیچ است.»



دبیرکل سازمان ملل: در مورد بازگشت تحریم‌ها علیه ایران اطمینانی وجود ندارد

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، به شورای امنیت اعلام که نمی‌تواند دربارهٔ اعلامیه ایالات متحده مبنی بر بازگشت کلیه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران اقدامی انجام دهد زیرا «به نظر می‌رسد در این مورد عدم قطعیت وجود دارد.»

مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، نیمه شب گذشته اعلام کرده بود که بر اساس بندی از برجام معروف به مکانیسم ماشه، اکنون تمامی تحریم‌های تعلیق شده سازمان ملل علیه ایران بازگردانده می‌شود.

۱۳ عضو از ۱۵ عضو دائمی و غیر دائمی شورای امنیت سازمان ملل، پیش از این گفته بودند اقدام آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه قانونی نیست، چرا که این کشور از توافق هسته‌ای با ایران خارج شده است.

در نامه تازه آنتونیو گوترش که به رؤیت خبرگزاری رویترز رسیده، دبیرکل سازمان ملل نوشته است که اکنون به نظر می‌رسد در خصوص بازگشت همه تحریم‌ها علیه ایران عدم اطمینان وجود دارد و «دبیرکل سازمان ملل نمی‌تواند این عدم قطعیت را نادیده گرفته و به روند ادامه دهد.»

گوترش همچنین در نامه روز شنبه خود نوشت است که «در انتظار روشن شدن» وضعیت تحریم‌ها علیه ایران است و تا زمانی که این وضعیت روشن نشده «هیچ اقدامی» برای ارائه این پشتیبانی انجام نخواهد داد.


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت ماهه‌ی لچک به سر،…چشمانِ موربِ زیبایی دارد؛ موهایی لخت و پوستی

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه،

ادامه »