? زنده| دستگیری شش مدیر کانال تلگرامی

 



محمد مساعد به چهارسال زندان محکوم شد


دستگیری شش مدیر کانال تلگرامی

علی ولی‌پور گودرزی، رdیس پلیس امنیت اقتصادی@ از دستگیری شش مدیر کانال تلگرامی دلالان ارز خبر داد.  او گفت که متهمان با خرید و فروش ارز غیرقانونی موجب نوسانات قیمت بازار ارز و سیر صعودی قیمت‌ها بودند.

به گفته او این گروه‌ها هرکدام حداقل ۱۶۰ عضو داشته که با خرید و فروش ارز به صورت غیرقانونی باعث ایجاد نوسانات قیمت ارز در بازار شده‌اند.

این مقام انتظامی گفته است که هویت مدیران گروه‌های تلگرامی شناسایی و گروه‌های آنها مسدود و حذف شده است. علی ولی‌پور گودرزی نامی ازاین کانال‌های تلگرامی نبرد.

در هفته‌های اخیر نرخ دلار و سایر ارزها در ایران به بالاترین سطح خود رسیده بود. کارشناسان عامل اصلی این نوسانات را بیشتر اقتصادی دانستند.  شیوع کرونا، تحریم‌ها، عدم فروش نفت از جمله عواملی هستند که سبب گرانی دلار شده است.



تلاش برای بازتعریف «رجل سیاسی» در طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری

محمدحسن آصفری٬ نماینده مجلس یازدهم٬ از بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری ایران در مجلس خبر داد و گفت بازتعریف «رجل سیاسی» و «لزوم ارائه برنامه» از سوی نامزدان از جمله ویژگی‌های طرح جدید است.

آصفری٬ نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، درباره تعریف جدید «رجل سیاسی» گفت: «روسای جمهور سابق، وزرا، معاونین آنها، شخصی که حداقل دو دوره نمایندگی مجلس را تجربه کرده باشد، فرماندهان کل سابق و کنونی نیروهای مسلح و افرادی که از طرف احزاب سیاسی معرفی شده باشند، در زمره رجال سیاسی محسوب می‌شوند. همچنین دبیران کل احزاب به شرطی سابقه اجرایی در سطح بالا.»

اصل ۱۱۵ قانون اساسی ایران تاکید دارد که رئیس جمهور باید از میان «رجال مذهبی و سیاسیه انتخاب شود که واجد این شرایط باشند:

ایرانی الاصل،‏ تابع ایران،‏ مدیر و مدبر،‏ دارای حسن سابقه و امانت و تقوی،‏ مومن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور.»



پمپئو: منتظر واکنش خامنه‌ای به مسئله اویغورها در چین هستیم

در واکنش به اظهارات آیت‌الله خامنه‌ای در خصوص برقرار رابطه بین عمارات و اسرائیل، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در توییتر نوشت که اگر رهبر ایران به دنبال کسی است که به اسلام خیانت می‌کند، این کشور چین است که در تلاش است اویغورها را نابود کند.

پمپئو در ادامه توییت خود نوشته است که در انتظار موضع‌گیری خامنه‌ای درباره سرکوب مسلمانان اویغور است.

مقامات جمهوری اسلامی ایران درباره سرکوب مسلمانان اویغور سکوت اختتیار کرده‌اند.

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی٬ توافق بر سر عادی‌سازی مناسبات امارات متحده عربی و اسرائیل را “خیانت امارات به جهان اسلام” دانست و این توافق را به معنای “فراموش کردن فلسطینیان و گشودن پای اسرائیل به منطقه” توصیف کرد.



درخواست وکیل نوید افکاری برای اعاده دادرسی

حسن یونسی٬ وکیل نوید افکاری٬ خبر از درخواست برای اعاده دادرسی داد.

وکیل مدافع نوید افکاری گفت: «‌امیدواریم این امکان فراهم شود که درخواست اعاده دادرسی متهمان مورد پذیرش قرار بگیرد و هم تحقیقات مجدداً‌ انجام شود و هم ادله دادگاه، مجدداً رسیدگی شود.»

نوید افکاری به اتهام قتل حسن ترکمان، کارمند حراست اداره آبفا شیراز، محاربه و شرکت در اعتراضات سراسری مرداد ۱۳۹۷ به گرانی، به «دو بار اعدام» محکوم شده‌ است.

برادران او وحید و حبیب نیز به ترتیب به ۵۴ سال و ۲۷ سال زندان محکوم شده‌اند.

خبرگزاری میزان٬ ارگان رسمی خبری قوه قضائیه٬ مدعی شده بود که «با بازبینی فیلم دوربین مداربسته واقع در خیابان محل تعقیب مقتول، شخصی به نام نوید افکاری در خصوص این پرونده به عنوان متهم دستگیر شده» است.

حسن یونسی، وکیل نوید افکاری٬ اما با رد این ادعا در توییتر نوشت: «فیلم مورد ادعا مربوط به یک ساعت قبل از زمان قتل است.»

به گفته او «هیچ تصویری» از لحظه قتل کارمند حراست اداره آبفا در شیراز که نوید افکاری به اتهام ارتکاب به آن به اعدام محکوم شده وجود ندارد.

اخبار بیشتر در این رابطه را اینجا بخوانید.



کیوان امام «اعتراف» کرد

حسین رحیمی٬ رییس پلیس تهران٬ خبر از اعتراف کیوان امام داد.

به گفته او کیوان امام‌وردی به ارتکاب جرم اقرار کرده اما مدعی شده که مبتلا به سادیسم است.

چهارم شهریورماه روزنامه همشهری به نقل از حسین رحیمی٬ رییس پلیس تهران٬ خبر داد که «کاف‌.الف» متهم پر سروصدای تجاوزهای تهران بازداشت شد.

چندی پیش کازار توییتری در خصوص «تجاوز» شکل گرفته بود که یکی از متهمین این آن کیوان امام بود.

بر اساس روایاتی که از سوی قربانیان در توییتر انتشار یافته است کیوان امام حداقل به ۲۱ زن با خوراندن دارو تجاوز کرده است.

رییس پلیس تهران آن زمان «از شاکیان درخواست کرد با اطمینان از حفظ‌شدن هویت‌شان نزد پلیس، برای شکایت از این مرد به پلیس امنیت عمومی تهران سر بزنند.

او امروز به خبرگزاری تسنیم گفت: «تاکنون شاکیان زیادی در رابطه با این پرونده به پلیس مراجعه کرده‌اند و مراجعات شاکیان کماکان ادامه دارد و پرونده در دست رسیدگی است.»

رحیمی در ادامه تاکید کرد: «پلیس امانتدار مردم است و به‌دنبال اثبات جرم رخ‌داده هستیم و افرادی که توسط این شخص مورد اذیت و آزار و تعرض قرار گرفته‌اند بدانند که نام و مشخصات آنها نزد پلیس محفوظ خواهد ماند.»

او همچنین افزود: «این متهم خودش نیز به جرم و تخلفش اقرار کرده اما مدعی شده که سادیسم دارد اما این‌گونه نیست.»

اخبار بیشتر در این رابطه:

قربانی هرگز مقصر نیست و رسانه هم هرگز داور نیست

من قربانی تجاوز هستم، اما شرمنده نیستم


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »