? زنده| فدراسیون فونبال ایران در آستانه تعلیق

 

 


فدراسیون فونبال ایران در آستانه تعلیق

فیفا در نامه‌ای رسمی، فدراسیون فوتبال ایران را به خاطر “دخالت‌نهادهای غیرفوتبالی در پرونده شکایت ویلموتس” به تعلیق تهدید کرده است.

اعضای فدراسیون فوتبال ایران در ارتباط با پرونده شکایت ۶ میلیون یورویی مارک ویلموتس، سرمربی پیشین تیم ملی ایران به دادستانی فراخوانده شده‌اند. فیفا خواستار توضیح در باره دخالت دولت و سازمان بازرسی کل کشور در این زمینه شده و تا دوم سپتامبر برای شفاف شدن موضوع مهلت داده است.

این نامه اساسنامه فیفا را یادآوری می‌کند که تهدیدهای قانونی یا مرعوب کردن افراد با استفاده از قدرت را منع کرده و دخالت در امور کاری فدراسیون‌ها می‌داند. طبق بند یک ماده ۱۲ و ماده ۱۹ فیفا، اعضای فدراسیون جهانی فوتبال باید مسائل و مشکلات خود را مستقلا حل کنند و نباید موضوع را به فرد ثالث ارجاع دهند. تخلف در این زمینه می‌تواند به اعمال جریمه و از جمله تعلیق فدراسیون خاطی منجر شود.

نامه فیفا به مهدی محمدنبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران نوشته شده است.



پناهیان: رییس جمهوری و بقیه مسئولین اگر از رهبری تبعیت نکنند، به جهنم خواهند رفت

علیرضا پناهیان٬ روحانی محافظه کار و نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی٬ در مراسم شب شام غریبان در دانشگاه افسری امام علی گفت: «مساوات یعنی کاری که «ابالفضل العباس» در تبعیت از امام حسین (ع) کرد؛ رئیس جمهور و بقیه مسئولین هم باید برای رهبری همین کار را بکنند، والا می‌روند جهنم.»

او در بخش دیگری از سخنانش به انتقاد از اقدام شورای شهر تهران در نام گذاری یک خیابان به نام مهدی بازرگان پرداخت و گفت: «جنگ تحمیلی به خاطر بازرگان بود، ۱۷ هزار شهید ترور هم همینطور؛ این عدالت است که اسمش را می‌گذارید روی خیابان؟»/وب‌سایت انتخاب



اوج‌گیری دوباره قیمت دلار

قیمت هر دلار آمریکا امروز دوشنبه ۱۰ شهریور ۹۹ در صرافی‌های بانکی به ۲۳ هزار و ۵۰ تومان رسید.

همچنین صرافی‌ها امروز هر دلار را ۲۲ هزار و ۹۵۰ تومان خریداری می‌کنند. این بالاترین نرخ در ۲۴ روز گذشته برای دلار آمریکا است.

براین اساس قیمت خرید هر یورو نیز امروز در صرافی‌های بانکی ۲۷ هزار و ۱۵۰ تومان و قیمت فروش آن ۲۷ هزار و ۲۵۰ تومان است.



درخواست نوید افکاری از مردم: با هر عقیده و مسلکی٬ صدای من باشید

خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مراحل مختلف پرونده نوید افکاری را منتشر کرده و نوشته است، نوید افکاری ۲۷ ساله از بازداشت‌شدگان اعتراضات مرداد ۹۷ در شیراز که دو بار به اعدام محکوم شده، طی نامه‌ای دستنویس مسئولان قضایی را در خصوص شکنجه‌هایی که برای اخذ اعترافات اجباری علیه او اعمال شده، آگاه کرده است.

نوید افکاری درباره این شکنجه‌ها گفته است: «روی صورتم پلاستیک می‌کشیدند و مرا تا مرز خفگی و مرگ پیش می‌بردند. دست‌ها و شکم و پاهایم را به وسیله باتوم و اجسام سخت به شدت مورد ضرب و شتم قرار می‌دادند و مکررا با الفاظ توهین‌آمیز و رکیک اهانت می‌کردند. مرا محکم می‌بستند و در بینی‌ام الکل می‌ریختند».

نوید افکاری، کشتی‌گیر با چند عنوان قهرمانی کشوری و کارگر گچ‌کار، در یک فایل صوتی از زندان، عنوان کرده است که زیر شکنجه مجبور شده علیه خودش اعتراف کند. برادران افکاری به “تشکیل دسته معاند”، “سرقت و نگهداری اموال مسروقه” و “قتل یک کارمند حراست آب و فاضلاب” متهم شده‌اند.

دو دادگاه در شیراز طی محاکمه‌هایی جداگانه، نوید، وحید و حبیب افکاری را به اتهام مشارکت در اعتراضات مرداد ۹۷ به اعدام و زندان و شلاق محکوم کرده‌اند. به گزارش هرانا، دادگاه وحید افکاری را به ۵۴ سال و شش ماه زندان و برادرش حبیب را به ۲۷ سال و سه ماه زندان محکوم کرده است. هر سه برادر همچنین هر یک به ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده‌اند.



کنایه روزنامه جمهوری اسلامی به افراد بالای ۸۰ سال که به «قدرت چسبیده‌اند»

روزنامه «جمهوری اسلامی» در یادداشتی با اشاره به استعفای شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن در سن ۶۶ سالگی به علت ضعف جسمی، نوشت در ایران «افرادی بالای ۸۰ سال سن داریم که برای راه رفتن مشکل دارند ولی مسئولیت‌های حساسی برعهده آنان است».

نویسنده این یادداشت ادامه داد: «نخست‌وزیر ژاپن اکنون ۶۶ سال دارد و بدون آنکه فشاری برای کنار رفتن بر او وارد شده باشد، خودش داوطلبانه کنار رفته است. این، یعنی احترام قائل شدن برای حقوق مردم. ما که مسلمان هستیم و در یک نظام اسلامی زندگی می‌کنیم، باید به دستور اسلام تعهد بیشتری به حقوق مردم داشته باشیم و به همین دلیل باید در کنار رفتن از مناصب و فرصت را برای افراد توانمندتر فراهم کنیم ولی حاضر نیستیم قدرت را به دیگران واگذار کنیم.»

به گفته او: «دو سال قبل، قانون منع بکارگیری بازنشستگان، اجرائی شد ولی این قانون هم نتوانست چسبیدگان به قدرت و مناصب را کنار بزند. علت اینست که اولاً این قانون با تبصره‌های متعدد و استثناهای فراوان، کاملاً خنثی شد و ثانیاً به درستی هم اجرا نشد و هرکس و هر دستگاه نهاد و ارگان به بهانه‌های مختلف افراد موردنظر خود را با توصیه‌ها و فشارها و رانت‌های گوناگون در مسئولیت‌ها و مناصب نگهداشتند و مانع جابجائی شدند. این، یعنی به بازی گرفتن قانون و پایمال کردن حقوق مردم.»

در این یادداشت به فرد خاصی اشاره نشده است ولی در سال‌های اخیر تصاویری از مسئولانی چون محمد یزدی، عضو شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت، منتشر شده است که به علت ضعف جسمانی با ویلچر تردد می‌کند.



ابراهیم رئیسی: ذات حکومت و نظام ما ضد فساد است

ابراهیم رئیسی٬ رییس قوه قضاییه٬ گفت: «این حکومت و نظام ذاتش ضد فساد است بنابراین فساد در آن برچسبی ناچسب است که باید برای مقابله با آن پیگیری جدی کرد.»

ایسنا خبر داد که ابراهیم رئیسی در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه با بیان این که این حکومت و نظام ذاتش ضد فساد است بنابراین فساد در آن برچسبی ناچسب است که باید برای مقابله با آن پیگیری جدی کرد گفت: محاکمه مفسدان یک بخش از وظایف دستگاه قضاست و بخش دیگر پیگیری برای اصلاح بسترهای فسادزاست.

این در حالی است که پیشترمحمدرضا یزدی٬ فرمانده سپاه تهران٬ اعلام کرده بود که اگر تمام اختلاس‌ها طی ۱۰ سال اخیر را جمع کنیم به عددی حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان می‌رسیم.

به گفته یزدی اما این رقم اختلاس «در بودجه ۱۰ ساله کشور رقمی نیست، هرچند که یک ریال آن هم زیاد است».

این نخستین بار است که یک مقام مسئول در جمهوری اسلامی آماری در مورد کل اختلاس‌های صورت گرفته اعلام می‌کند.



کمتر از ۴۰ یوزپلنگ ایرانی باقی‌مانده

مرتضی پورمیرزایی٬ مدیرعامل انجمن یوزپلنگ ایرانی٬ با اشاره به کاهش جمعیت یوزپلنگ‌ها در ایران گفته است احتمالاً کمتر از ۴۰ یوزپلنگ ایرانی باقی‌مانده است.

مرتضی پورمیرزایی به خبرگزاری مهر گفت که با هشدار درباره خطر «انقراض تصادفی» یوزپلنگ‌های ایرانی گفته است ممکن است یوزپلنگ‌ها «هر روز بر اثر تصادف، حمله سگ و … در محل زیست‌شان تلف شوند.»

او با تاکید بر اینکه «شرایط بحرانی» است،‌ درباره سیاست‌های مراقبت و حفاظت از یوزپلنگ‌های ایرانی گفته است: «در حال حاضر اوضاع یوزها به جایی رسیده که حفظ گونه ارجح‌تر است».

مرتضی پورمیرزایی از اقداماتی مانند خرید و حفاظت چراگاه، استخدام و تجهیز محیط‌بانان و «اجرای پروژه تکثیر در شرایط نیمه اسارت» به عنوان برنامه‌های احیا و حفظ نسل یوزها نام برده است.


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »