? زنده| دستور آیت‌الله خامنه‌ای به دولت: با خرید ملک در خارج برخورد کنید

 



اعتراض به نام گذاری خیابانی به نام مهندس بازرگان

عد‌ ای به نمایندگی از خانواده‌ شهدای دفاع مقدس، شهدای ترور، شهدای مدافع حرم و اعضای شورای محله سازمان آب در مقابل ساختمان شورای شهر تهران تجمع کردند.

آنها نسبت به عدم سیاه‌پوشی شهر از سوی شهرداری تهران در ایام محرم و همچنین تغییر نام خیابان سازمان آب به نام مهندس بازرگان اعتراض داشتند.



دستور آیت‌الله خامنه‌ای به دولت: با خرید ملک در خارج برخورد کنید

آیت‌الله خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی٬ به دولت دستور داد که با «خرید ملک در خارج» برخورد کند.

آیت‌الله خامنه‌ای که روز یک‌شنبه دوم شهریور در دیداری ویدئویی با هیات دولت سخن می‌گفت، از خرید ملک در خارج به عنوان یک «مشکل» نام برده و خواستار برخورد دولت با آن شده است.

در طول دو سال گذشته، آمارهای رسمی کشورهایی چون ترکیه حاکی از اوج‌گیری خرید مسکن توسط ایرانیان در خارج از کشور، حتی در دوران شیوع کرونا بوده است.

مرکز آمار ترکیه فروردین امسال، گزارش سه ماهه ابتدایی سال میلادی جاری را منتشر کرد که می‌گوید ایرانیان ۱۸۶۴ واحد مسکن در ترکیه خریداری کرده و در این دوره زمانی نیز صدرنشین لیست مشتریان خارجی خانه بوده‌اند.

ترکیه در سه ماهه اول سال جاری میلادی بیش از ۱۱ هزار مسکن به خارجی‌ها فروخته است. بدین ترتیب ایرانیان مشتری ۱۷ درصد از کل خانه‌هایی بوده‌اند که در ترکیه به خارجی‌ها فروخته شده است.

پارسال ایرانیان پنج هزار و ۴۲۳ واحد مسکن از ترکیه خریداری کرده و سهمی کمتر از ۱۲ درصدی از بازار مسکن ترکیه برای مشتریان خارجی‌ داشتند.



یکی دیگر از معترضان به سرنگونی هواپیمای اوکراینی توسط سپاه به زندان محکوم شد

سینا ربیعی، دانشجوی دانشگاه تهران، به دلیل اعتراض به سرنگونی هواپیمای اوکراینی توسط سپاه پاسداران به سه سال حبس تعزیری محکوم شده است.

این رای توسط شعبه ۲۴ دادگاه انقلاب صادر شده و اتهام او «اجتماع و تبانی به‌ قصد اقدام علیه امنیت ملی» اعلام شده است.

حسین تاج، وکیل آقای ربیعی، هم در توئیتی توضیح داده که قاضی پرونده اتهام این دانشجو را از «اخلال در نظم» به «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت ملی»‌ تغییر داده و سه سال حکم حبس صادر کرده است.

بیشتر بخوانید: گزارش ایران از محتوای جعبه سیاه هواپیمای اکراینی



انتقاد آیت‌الله خامنه‌ای به واردات «گوشی‌های لوکس آمریکایی»

 



درخواست مجلس از کارگران هفت تپه برای «پایان دادن به اعتصاب»

امروز هیاتی از نمایندگان مجلس برای بررسی وضعیت کارگران هفت تپه به اهواز سفر کردند.

احمد نادری٬ نماینده مجلس٬ در این رابطه به ایسنا گفت: «در جمع کارگران هفت تپه حضور یافتیم تا در مورد اقدامات انجام شده در سه هفته اخیر همفکری کنیم. بحث حقوق های معوقه تقریبا حل شده، تمدید دفترچه بیمه تا آخر سال انجام شده و الان بحث برسر خلع ید از مالک فاقد اهلیت است. ‏از کارگران خواستیم اعتصاب را شکسته و ادامه کار را به مجلس بسپارند.»

او پیش از این گفته بود در این سفر هیاتی از حسابرسان خبره دیوان محاسبات کشور نمایندگان را همراهی می کنند.

تاکنون چند جلسه در مجلس با حضور مسوولان مربوطه و کارگران برای تعیین تکلیف وضیعت کارگران هفت تپه برگزار شده است که در این باره نظام الدین موسوی نماینده تهران به ایسنا گفته بود که حدود ۲۰ روز پیش به صورت حضوری از شرکت هفت تپه بازدید و با کارگران گفت‌وگو کردیم، با نماینده آنها در فرمانداری جلسه گذاشتیم و با مسئولین استانی هم دیداری در همین زمینه داشتیم. بعد از آن سه جلسه در مجلس با نمایندگان و همچنین نهادهای نظارتی همچنین دیوان محاسبات و سازمان بازرسی و دستگاه‌های مربوطه از جمله تامین اجتماعی، وزارت کار و سازمان خصوصی سازی و مسئولین محلی خوزستان برگزار کردیم و در جلسه آخر وزیر اقتصاد و دارایی نیز حضور داشت.



«یک و نیم تریلیون» تومان از سرمایه مردم در بورس از دست رفت

ناصر موسوی‌ لارگانی٬ نماینده فلاورجان در مجلس٬ خبر از آن داد که «حدود یک و نیم تریلیون تومان» از ارزش بورس تهران که معادل «۲۵ درصد ارزش کل» آن است، «پودر شده و از دست رفته است.»

این نماینده مجلس توضیح بیشتری درباره از دست رفتن این میزان از سرمایه در بورس نداده ولی اشاره او به سقوط‌ پیاپی شاخص بورس تهران در روزهای اخیر است.

شاخص بورس تهران در ابتدای سال جاری حدود ۵۰۰ هزار واحد بود، اما در حالی که کشور با رکود تورمی مواجه است، به صورت شگفت‌انگیزی چهار برابر رشد کرد و در ۲۰ مرداد از مرز دو میلیون واحد گذشت و بعد از آن به سرعت شروع به سقوط کرد.



ده هزار و ۲۰۰ نفر از شهروندان تهران قربانی کرونا شده‌اند

ناهید خداکرمی، عضو شورای شهر تهران٬ گفت که در طول شش ماه گذشته ده هزار و ۲۰۰ نفر در تهران به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

ایسنا خبر داد که او با اشاره به برگزاری گسترده مراسم‌های عزاداری نسبت به بروز موج سوم کرونا هشدار داده است.

بر اساس اظهارات تازه این عضو شورای شهر تهران در ماه مرداد ۳ هزار نفر در تهران جان خود را بر اثر کرونا از دست داده‌اند.

مسئولان وزارت بهداشت ایران تاکنون از ارائه آمار تفکیکی استان‌های مختلف خودداری کرده‌اند. آمارهای رسمی اعلام شده توسط وزارت بهداشت درباره مرگ و میر ناشی از کرونا نیز بارها مورد تردید و تشکیک نهادها و چهره‌های مختلف از جمله اعضای شورای شهر تهران قرار گرفته است.

استان تهران از جمله استان‌هایی است از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد.


خبرهای روزگذشته را از اینجا بخوانید.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »