? زنده| درخواست رسمی آمریکابازگشت تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران

 



حکم تخریب یک روستا با ۳۰۰ خانوار در اهواز با شکایت بنیاد مستضعفان

در یک سال اخیر ساکنان روستای حضرت ابوالفضل اهواز با احکام بنیاد مستضعفان که ادعای مالکیت خانه‌هایشان را دارد، مواجه شده و اکنون ۳۰۰ خانوار ترس از دست دادن خانه‌هایشان را دارند.

روستای «ابوالفضل» در حد فاصل بین شهرک زردشت و پدافند کیانشهر اهواز است. روستایی با ساکنانی با قدمت بالای ۳۰ سال سکونت که مدتی است بنیاد مستضعفان با ادعای تملک و حق مالکیت اراضی این روستا، اهالی آن را مجبور به تخلیه خانه‌های خود و ترک روستا کرده است.

بنا به گفته امام جماعت این روستا، اگر چنین ادعایی صحیح است چرا در این چند سال مطرح نشد؟ چرا بعد از اینکه ۳۰۰ خانوار بیش از ۳۰ سال در این روستا خانه ساختند و زندگی تشکیل دادند، یاد این موضوع افتاده‌اند؟! آن هم در روزها و ایامی که بیماری کرونا از یک طرف و شرجی و گرمای طاقت فرسا و وضعیت نابه سامان اقتصادی از سویی دیگر عرصه را بر مردم تنگ کرده است./خبرگزاری مهر



درخواست رسمی آمریکابازگشت تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران

ساعتی پیش دولت آمریکا با استناد به «نقض قابل توجه» توافق هسته‌ای توسط جمهوری اسلامی، درخواست خود برای بازگشت تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را رسماً به شورای امنیت اطلاع داد.

بر اساس برنامه از پیش اعلام شده، مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا بعد ازظهر پنج‌شنبه به وقت شرق آمریکا، شخصاً در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک حضور یافت تا خواسته آمریکا را به رئیس دوره‌ای شورای امنیت اطلاع دهد.

ریاست دوره‌ای شورای امنیت هم‌اکنون با اندونزی است و خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارش خود می‌گوید که هیچ‌یک از دیگر اعضای شورای امنیت تصور نمی‌کنند آمریکا به دلیل خروج از برجام، از حق قانونی برای ارائه درخواست بازگشت تحریم‌های ایران برخوردار باشد.

در نامه‌ای که به رئیس دوره‌ای شورای امنیت ارائه شده، آقای پومپئو به «عدم اجرای قابل توجه» تعهدات مرتبط با توافق هسته‌ای توسط ایران اشاره شده و تصریح کرده است که در نتیجه روند منتهی به اعمال دوباره تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران آغاز شده است.



وضعیت جسمی نسرین ستوده «وخیم» گزارش داده شد

همسر نسرین ستوده، وکیل و فعال حقوق بشر زندانی٬ از وخامت حال همسرش بر اثر اعتصاب غذا و انتقال او به بهداری زندان اوین خبر داده است.

رضا خندان در این رابطه گفت که حال نسرین ستوده وخیم شده و عصر چهارشنبه به بهداری زندان اوین منتقل شده است.

او همچنین نوشت: «یکی از همبندیان نسرین که امروز به مرخصی آمد، گفت که نسرین قصد داشت در اعتراض به بازداشت مهراوه [دخترش] از خوردن مایعات هم خودداری کند.»



هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس: ادعای میرسلیم در مورد پرداخت رشوه قالیباف رد شد

موسی غضنفرآبادی٬ سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس گفت: «ادعای ۶۵ میلیاردی مصطفی میرسلیم در مورد شهرداری تهران در نشست هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مطرح شد اما از آنجا که او که وی اسناد قابل قبولی ارائه نکرد و هیات نظارت دلایل ایشان را قانع کننده تشخیص نداد.»

موسی غضنفرآبادی تاکید کرد: »آقای میرسلیم در نشست اخیر هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس حاضر شد اما اسناد و مستندات قابل قبولی درخصوص ادعای پرداخت ۶۵ میلیاردی توسط شهرداری برای رای نیاوردن طرح تحقیق و تفحص شهرداری ارائه نکرد بر همین اساس هیات نظارت دلایل ایشان را قانع کننده تشخیص نداد.»

مصطفی میرسلیم، نماینده مجلس، اواخر تیر ماه امسال گفته بود مدارک مربوط به «رشوه ۶۵ میلیارد تومانی» که مربوط به دوره تصدی محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران می‌شود را به قوه قضائیه تحویل داده است. او گفته بود که پرداخت این رشوه به موضوع تحقیق و تفحص مجلس از شهرداری زمان آقای قالیباف بر می‌گردد.

بعد از آن غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه، اعلام کرد در ارتباط با این پرونده یک نماینده پیشین مجلس بازداشت شده است.



سئوالات کنکور سراسری ۹۹ در فضای مجازی منتشر شد

روز گذشته (چهارشنبه) تصاویر سئوالات کنکور سراسری امروز در فضای مجازی منتشر شد.

فاطمه زرین آمیزی٬ سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور٬ در این رابطه به ایسنا گفت: «در حال حاضر صحت یا عدم صحت این عکس ها توسط حفاظت سازمان سنجش آموزش کشور در دست بررسی است و نتیجه آن را اطلاع رسانی خواهیم کرد.»

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور روز گذشته نیز از دستگیری داوطلب منتشر کننده سوالات کنکور هنر خبر داده و گفته بود داوطلب مبتلا به کرونا که در محل جداگانه‌ای آزمون می‌داد، این سئوالات را منتشر کرد.

فاطمه زرین آمیزی در این زمینه به ایسنا گفته بود که یکی از داوطلبان گروه آزمایشی هنر در آزمون صبح موفق به بردن گوشی همراه خود به جلسه آزمون شد و بخشی از سئولات این آزمون را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد. این داوطلب در بیمارستان طالقانی آزمون می‌داد که با سوءاستفاده از عوامل اجرایی و شرایط کرونایی خود توانسته بود بعد از پایان آزمون دروس عمومی از سئوالات عکس بگیرد و منتشر کند.



رونمایی از موشک‌های بالستیک «حاج‌‌قاسم» و کروز «ابومهدی»

جانشین وزیر دفاع ایران از موشک‌ بالستیک «حاج‌قاسم» و موشک کروز «ابومهدی» که به گفته او، ساخت وزارت دفاع است در آستانه سالروز صنعت دفاعی رونمایی کرد.

ایرنا به نقل از قاسم تقی‌زاده نوشت که موشک حاج‌قاسم «موشکی بالستیک است که با برد ۱۴۰۰ کیلومتر، مایل- پرتاب، کاملا تاکتیکی و برخلاف تمام موشک‌های مشابه آن در دنیا مبتنی بر کنترل آیرودینامیکی است.»

موشک «حاج‌قاسم» به یاد قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران نامگذاری شده است.

موشک ابومهدی که به یاد ابومهدی‌ مهندس، جانشین فرمانده گروه شبه‌نظامی حشد‌الشعبی عراق ساخته شده نیز به گفته او، قابلیت شلیک از عمق را دارد و می‌تواند در زمان‌های متفاوت و از چند مسیر مختلف به یک هدف برسد.

قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس در ژانویه سال جاری در حمله پهپادی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد کشته شدند.


خبرهای روزگذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »