? زنده| بازداشت یک نفر در زاهدان «در رابطه با انفجار یک بمب صوتی»

 



بازداشت یک نفر در زاهدان «در رابطه با انفجار یک بمب صوتی»

سپاه پاسداران ایران از بازداشت یک نفر در رابطه با انفجار یک بمب صوتی در زاهدان در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

روابط عمومی قرارگاه منطقه‌ای قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت که عامل انفجار بمب صوتی که در مسیر خودرو نیروی انتظامی در زیباشهر زاهدان منفجر شد را بازداشت کرده است.

چهارشنبه ۱۵ مرداد، روابط عمومی همین قرارگاه سپاه اعلام کرده بود که در جریان انفجار یک بمب صوتی در مسیر گشت خودرو نیروی انتظامی ایران یک بمب صوتی منفجر شده که در اثر آن چهار نفر از ماموران پلیس به طور سطحی آسیب دیدند و به خودرو آنها خسارت وارد شده است.



نماینده تبریز در مجلس به کرونا مبتلا شد؛ امام جمعه کیش بر اثر بیماری کرونا درگذشت

نایب‌رئیس مجلس دهم و نماینده مردم تبریز در مجلس یازدهم از ابتلای خود به بیماری کرونا خبر داد.

مسعود پزشکیان در صفحه اینستاگرام خود نوشت، به دنبال بروز برخی از علائم و پس از انجام تست کرونا، مشخص شد که نتیجه‌ تست مثبت است و به این ویروس مبتلا شده است.

او می‌گوید، در حال حاضر در منزل خود در قرنطینه به سر می‌برد و وضعیت کلی جسمانی‌اش خوب است.

علی سیدین، امام‌جمعه موقت کیش که نزدیک به ۲۰ روز پیش به ویروس کرونا مبتلا شده بود شب گذشته در بیمارستان جزیره کیش درگذشت.

به گزارش ایرنا، او از مدرسین حوزه علمیه و دانشگاه و مسئول کمیته فرهنگی و عضو هیأت‌رئیسه جودوی استان تهران نیز بوده است.

با درگذشت او تعداد فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در جزیره کیش به هفت نفر رسیده است.



قطعنامه تداوم تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت رای نمی‌آورد

خبرگزاری فرانسه  به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داده است که شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه پیشنهادی آمریکا را برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران رد خواهد کرد.

چندی پیش آمریکا با وجود مخالفت‌ها این قطعنامه را ارائه کرده بود.

بی‌بی‌سی فارسی به نقل از خبرگزاری فرانسه گزارش داد که شورای امنیت سازمان ملل متحد روز سه شنبه۲۱ مرداد  قطعنامه پیشنهادی آمریکا را برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران بررسی خواهد کرد. متن این قطعنامه قبلا در اختیار رسانه‌های بین‌المللی و دیپلمات‌ها قرار گرفته است.

دیپلمات‌ها به خبرگزاری فرانسه گفتند که قطعنامه پیشنهادی آمریکا فراتر از قوانین مربوط به ممنوعیت فروش سلاح‌های متعارف به ایران است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه  ۱۷ مرداد با امانوئل مکرون همتای فرانسوی خود درباره تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد رایزنی کرد.

آمریکا خواستار تحریم تسلیحاتی ایران است که بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسیده است. بر اساس توافق هسته‌ای برجام، تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران در ۲۷ مهر (۱۸ اکتبر) خاتمه می‌یابند.



نامه جمعی از پزشکان به مراجع تقلید: عزاداران را از برگزاری مجالس حضوری پرهیز دهید

جمعی از پزشکان در آستانه محرم طی نامه‌ای از مراجع تقلید و حوزه‌های علمیه درخواست کرده‌اند که عموم عزاداران حسینی را از برگزاری مجالس حضوری پرهیز دهند.

در این نامه که در کانال تلگرامی اطلاع رسانی سازمان نظام پزشکی قرار گرفته، آمده است: «برگزاری هرگونه اجتماعات ازجمله مجالس عمومی عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدا… الحسین علیه‌السلام، راه‌اندازی دسته‌های عزاداری و توزیع غذای نذری قطعاً و یقیناً باعث افزایش شمار مبتلایان و مرگ هم‌میهنان خواهد شد. هیچ نهاد ناظری توانایی ضمانت رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط میلیون‌ها عزادار سیدالشهدا در مراسم سوگواری محرم را ندارد. در صورت ارائه مجوز، ضمانت متراکم و مسقف نبودن صدها هزار مجلس عزاداری در سراسر کشور غیرممکن است و در این شرایط حتی با استفاده از ماسک و رعایت فاصله بین عزاداران، امکان جدی سرایت بیماری وجود دارد. گسترش بیماری به هر نحو، تضییع حق‌الناس است.»

در ادامه این نامه از مراجع تقلید، علما و روحانیان، مداحان و مبلغان مذهبی سراسر کشور درخواست شده است که با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فقه پویای جعفری، عموم عزاداران حسینی را از برگزاری مجالس حضوری پرهیز دهند و با تأکید بر شیوه‌های نوین عزاداری ازجمله تبدیل کردن هر خانه به یک حسینیه، بهره‌گیری حداکثری از رسانه‌ها و فضای مجازی و توزیع بسته‌های مواد غذایی بین نیازمندان به‌صورت کمک مؤمنانه از مرگ صدها عزادار حسینی پیشگیری فرمایند.


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »