? زنده| دلار ۳۰۰ تومان گران شد، یورو به ۲۶۳۰۰ تومان رسید

 



دلار ۳۰۰ تومان گران شد، یورو به ۲۶۳۰۰ تومان رسید

صرافی‌های بانک‌ها قیمت دلار برای فروش را ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کردند که نسبت به یک روز قبل از آن ۳۰۰ تومان افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش ایلنا، همزمان قیمت یورو برای فروش در صرافی‌های بانک‌ها ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام شده است.



قطعنامه جدید آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی

رادیو فردا به نقل از بلومبرگ خبر داد که ایالات متحده قطعنامه جدیدی را با درخواست تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران به اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه کرده است.

متن این قطعنامه از کشورهای عضو سازمان ملل می‌خواهد که از فروش یا خرید هر گونه سلاح از ایران پرهیز کنند.

این قطعنامه همچنین از کشورها می‌خواهد که در رابطه با ایران از ارائه هرگونه آموزش فنی، منابع یا خدمات مالی، مشاوره، یا هر گونه کمک به تأمین، فروش، انتقال، ساخت، نگهداری، یا استفاده از جنگ‌افزار خودداری کنند.

خبرگزاری بلومبرگ خاطرنشان می‌کند که متن این قطعنامه دقیقاً مشابه با قطعنامه‌ای است که ایالات متحده در ماه ژوئن، کمتر از دو ماه پیش، ارائه کرده بود و این نشان می‌دهد که دولت ترامپ از درخواست متحدان و مخالفان خود در شورای امنیت برای ایجاد تغییر در متن پیروی نکرده است.

در عین حال، کلی کرفت، سفیر آمریکا در سازمان ملل، روز سه‌شنبه، ۱۴ مرداد، از احتمال وتو کردن این قطعنامه از سوی روسیه و چین سخن گفت.



مدرک تحصیلی رییس سازمان هواپیمایی جعلی است

اخبار منتشر شده در ایران حاکی از «جعلی بودن مدرک تحصیلی علی عابدزاده، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری» و جایگزینی احتمالی او توسط تورج دهقانی ‌زنگنه، مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) خبر داده است.

روزنامه شرق با اشاره به این‌که سخنگوی قوه قضائیه اخیرا از صدور حکم قطعی برای یکی از متهمان پرونده خرید هواپیمای فلایت‌چک خبر داده آمده است، این حکم بنا بر گفته‌های یک منبع مطلع در رابطه با علی عابدزاده است.

این منبع گفته است: «بخش‌های نظارتی دریافته‌اند که مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد این مقام مسئول که از فیلیپین اخذ شده جعلی است»

او افزوده است: «در پرونده دیگری که برای فلایت‌چک‌ها از سوی سازمان بازرسی کل کشور تهیه شده، علی عابدزاده یک هواپیمای کینگ‌ایر ۲۰۰۰ با پنل فلایت‌چک را به سه‌برابر قیمت خریداری کرده است. در حالی‌ که در روند بررسی این موضوع روشن شد که این هواپیما تنها ۵/ ۲ میلیون دلار می‌ارزیده اما ۱۱ میلیون دلار فاکتور شده است.»



علی مطهری: به دلیل نیاز اقتصادی مجبور به سکوت در برابر جنایت‌های چین هستیم

علی مطهری٬ نماینده سابق مجلس٬ در مورد سکوت جمهوری اسلامی در قبال جنایات چین در خصوص مسلمانان ایغور به عصر ایران گفت: «من چندی پیش علت سکوت ایران را از یکی از مقامات عالی وزارت امور خارجه پرسیدم. او گفت به دلیل نیاز اقتصادی مجبور به سکوت هستیم.»

مطهری ادامه داد: «گفتم مگر مجبورید رابطه با سایر نقاط دنیا را به اینجا برسانید که در دامن چین بیفتید و مجبور به ترک یک وظیفه اسلامی بشوید. عجیب است که صدا و سیما هم حتی یک گزارش از وضعیت مسلمانان چین پخش نکرده است.»

به گفته این نماینده سابق مجلس: «مسئولین به علت نیاز اقتصادی به چین چشمان خود را بر این ظلم آشکار بسته‌اند و سکوت اختیار کرده‌اند. اگر ادعای اصولگرایی و آرمان گرایی داریم نباید نسبت به این گونه مسایل بی‌تفاوت باشیم.»



یکی از معترضان دی ماه ۹۶ در اصفهان اعدام شد

مصطفی صالحی یکی از بازداشتی‌های اعتراضات دیماه ۹۶ در زندان دستگرد اصفهان اعدام شد. صالحی سال۹۶  در شهر کهریزسنگ از توابع شهرستان نجف آباد استان اصفهان دستگیر شده بود.

صالحی به اتهام قتل یکی از اعضای سپاه پاسداران محاکمه شده بود؛ هرچند او در جریان دادگاه این اتهام را رد کرد اما دادگاه برای صالحی حکم “قصاص” صادر کرد.

ایرنا نوشته است حکم قصاص دادگاه به تقاضای اولیای دم اجرا شده است.

خبرگزاری ایرنا همچنین نوشت که دادگاه صالحی در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان اصفهان علنی برگزار شده است. اما رسانه‌های ایران از جزئیات اتهامات صالحی و همچنین درباره اینکه او وکیل داشته است ننوشته‌اند.


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »