? زنده| دادستان کرمان: قاتل موبد زرتشتی خودکشی کرده

 



دادستان کرمان: قاتل موبد زرتشتی خودکشی کرده

یدالله موحد، رییس کل داگستری استان کرمان٬ جزئیات قتل آرش کسروی موبد زرتشتی و دوتن از همراهان او به نام‌های فرحناز رفیعی، محمدجواد گنجعلیخانی را تشریح کرد.

اجساد این سه نفر در شهر ماهان درتاریخ سوم مردادماه سال ۹۹ کشف شد.

رئیس کل داگستری استان کرمان در رابطه با عاملان این حادثه گفت که قاتل خودکشی کرده است اما دو متهم به مداخله در قتل‌ها و همکاری برای اختفای اجساد، شناسایی شده و در بازداشت هستند.

آرش کسروی موبد زرتشتی نزدیک به ده سال پیش همراه خانواده خود به کالیفرنیا کوچ کرده بود و در “در‌مهر” کالیفرنیا به خویشکاری موبدی و برگزاری آیین‌های دینی می‌پرداخت.

آرش کسروی سال گذشته پس از درگذشت پدرش از کالیفرنیای آمریکا به ایران بازگشته بود و برای رسیدگی به کارهای انحصار وراثت، در شهر پدری خود کرمان به سر می‌برد.

آقای کسروی با هفته‌نامه امرداد که از سال ۱۳۷۸ در ایران منتشر می‌شود نیز همکاری داشت و در سال‌های نخست انتشار آن “دبیر گروه مردم” این هفته‌نامه بود.



توافق کره جنوبی و ایران: تهاتر دارو با بدهی‌های نفتی

کره جنوبی و ایران در مورد ایجاد یک کارگروه ویژه برای گسترش دادوستد بشردوستانه به توافق رسیدند.

کره جنوبی از تمایل خود برای صدور کیت‌های تست کرونا، واکسن‌های آنفلوآنزا و داروهای آنتی‌بیوتیک به ایران خبر داده است.

خبرگزاری کره‌ای یونهاپ روز یکشنبه ۱۲ مرداد این مطلب را از قول «یکی از منابع آگاه از موضوع» خبر داد.

به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه تهران، حدود هفت میلیارد دلار از دارایی‌های نفتی ایران از پارسال در بانک‌های کره‌ای مسدود مانده است و مقام‌های کره‌ای قصد دارند بخشی از بازپرداخت این مبلغ را از طریق صدور دارو و تجهیزات پزشکی تهاتر کنند.

به نوشته یونهاپ، توافق تازه برای افزایش تجارت بشردوستانه قرار است در چارچوب معافیت‌های تحریمی ایالات متحده محدود بماند.



اعتصاب کارگران پالایشگاه‌ها در جنوب وارد دومین روز شد

در دومین روز اعتصاب کارگران پالایشگاه‌ها و مجتمع‌های اقتصادی در جنوب ایران، شماری از کارگران پالایشگاه جفیر درنزدیکی اهواز هم به اعتصاب‌کنندگان پیوسته‌اند.از صبح دیروز شنبه ۱۱ مرداد، عده زیادی از کارگران در پالایشگاه نفت سنگین قشم، پارسیان لامرد، پالایشگاه آبادان، و فازهای ۲۲ و ۲۴ پارس جنوبی کنگان دست از کار کشیدند.

اعتراضات کارگران اراک و هفت‌تپه نیز ادامه دارد.

کارگران خواستار دریافت حقوق و مزایای معوقه و همچنین افزایش دستمزد در شرایط گرم و سخت تابستان در مناطق جنوبی ایران هستند.

ایلنا اما خبر از آن داد که این کارگران برای چند پیمانکار مختلف کار می‌کنند و از قرار معلوم هیچ‌کدام از پیمانکاران نتوانسته‌اند در ماه‌های گذشته به صورت منظم با کارفرما تسویه حساب کنند.



پرونده املاک نجومی به «۲۰۰۰ مورد» رسید

محمود میرلوحی٬عضو شورای شهر تهران٬ خبر از آن داد که پرونده املاک نجومی مربوط به دوره حضور محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران کماکان باز است و به ۲۰۰۰ مورد رسیده است.

محمود میرلوحی در ادامه تاکید کرد که در گزارش اولیه مربوط به این املاک بحث واگذاری ۶۷۴ ملک به صورت غیرقانونی مطرح شد ولی با پیگیری‌های بعدی به بیش از ۲۰۰۰ ملک رسیده است.

به گفته او قرار است پیروز حناچی، شهردار تهران، به‌زودی درباره پشت پرده مربوط به واگذاری ۴۱ ملک از مجموعه املاک نجومی صحبت کند.

میرلوحی افزود که در جریان واگذاری این بخش از املاک نجومی، علاوه بر مدیران سابق شهرداری تهران، برخی از اعضای سابق شورای شهر نیز نقش داشته‌اند.

در پرونده املاک نجومی که نخستین بار سال ۹۵ مطرح شد، گزارش‌های سازمان بازرسی کل کشور و برخی رسانه‌ها نشان داد که در دوران حضور محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران، املاک متعددی «به قیمت غیرواقعی» و «بسیار پایین» همراه با «۵۰ درصد» تخفیف و در اقساط‌ «۶۰ ماهه» به افراد مختلف واگذار شده است./روزنامه اعتماد



برادر قاضی منصوری: جسد را احراز هویت نکردیم٬ تحویل نگرفتیم

برادر غلامرضا منصوری، قاضی پیشین جمهوری اسلامی، به خبرگزاری برنا گفت که جسدی به خانواده تحویل داده نشده، چرا که چهره قابل تشخیص نیست و آن‌ها نتوانسته‌اند هویت او را از ظاهر احراز کنند.

او همچنین افزود که «جسدی که منصوب به برادر من است، [را] به ایران آوردند و دوبار هم با خانواده به پزشک قانونی رفتیم منتها نتوانستیم ظاهر جسد را احراز کنیم.»

به گفته برادر قاضی منصوری «پزشک قانونی از همه خانواده ما آزمایش دی‌ان‌ای گرفت اما جواب آزمایش هنوز اعلام نشده است. به همین خاطر ما هنوز جنازه را تحویل نگرفتیم و منتظریم که آزمایش دی‌ان‌ای اعلام شود چون به لحاظ رویت احراز نکردیم.»

او در عین حال گفته نمی‌داند جواب آزمایش دی‌ان‌ای چه زمانی حاضر خواهد شد، و توضیحی هم نداده است که آیا پاسخ پزشک قانونی در مورد آزمایش دی‌ان‌ای خانواده‌اش را قانع خواهد کرد یا نه.



حجم آب دریاچه ارومیه هشت برابر شد

فرهاد سرخوش٬ از اعضای ستاد احیای دریاچه ارومیه٬ خبر از آن داد که میزان فعلی آب این دریاچه در مقایسه با کمترین میزان ثبت شده برای آن، نزدیک به «هشت برابر» شده که افزایشی قابل توجه است.

فرهاد سرخوش افزود که کمترین میزان آب دریاچه ارومیه در سال ۱۳۹۳ بود که در آن زمان ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب به ثبت رسید. اما در حال حاضر آب این دریاچه بیش از چهار میلیارد متر مکعب است.

به گفته او در سال جاری طرح های انتقال آب به دریاچه ارومیه به تدریج عملی می شود.


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »