? زنده| در خواست فرزندان نرگس محمدی از مردم

 

 


در خواست فرزندان نرگس محمدی از مردم



وزیر نفت: هیچ کشور خارجی حاضر به همکاری با ما نیست

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت در مراسم امضای قراردادهای تکمیل توسعه میدان آزادگان جنوب گفت به دلیل این که هیچ کشور خارجی حاضر به همکاری با ایران نیست ایران قرارداد اصلی میدان فرزاد را به زودی با شرکت ایرانی امضا خواهد کرد.

زنگنه ضمن اذغان به عدم همکاری کشورهای خارجی با جمهوری اسلامی، از “وضعیت خوب” ایران در صادرات محصولات پتروشیمی سخن گفته است.

وزیر نفت در قسمتی از اظهارات خود دلایل بسته نشدن قرارداد نفتی بین ایران و هند را هم توضیح داد و گفت: «چرا قرارداد با هند برای توسعه فرزاد امضا نشد در حالیکه قرارداد نبود، تفاهمنامه بود اگر من قرارداد مشارکت در تولید امضا می‌کردم همین مجلس پوست را می‌کند. من قرارداد IPC‌ امضا می‌کنم اذیت می‌کنند. به هیچ کشور خارجی علاقه ندارم و اگر هم با شرکت‌های خارجی مذاکره می‌کنم تنها بخاطر منافع ملت ایران است.»

بر طبق قراردادهای  IPC اکتشاف، تولید، توسعه، بهره بردای و فروش نفت و مالکیت مخازن به مدت ۲۵ سال به عهده طرف خارجی خواهد بود و ۵۰ درصد محصول هم به شرکت‌های خارجی طرف قرارداد می‌رسد.



آمار قربانیان کرونا در ایران مجدد اوج گرفت: ۲۱۷ قربانی تنها در یک روز

سیما لاری٬ سخنگوی وزارت بهداشت٬ گفت: «از دیروز تا امروز ۳۰ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۱۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۴۱ نفر از آنها بستری شدند.»

او افزود که مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۷۶ هزار و ۲۰۲ نفر رسید.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴ هزار و ۴۰۵ نفر رسید./ایرنا



بازخوانی اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی در فرانسه آغاز شد.

ایسنا در این باره نوشت: «گروه اعزامی سازمان هواپیمایی کشوری، امروز (۳۰ تیرماه ۱۳۹۹) به همراه جعبه‌های سیاه پرواز PS۷۵۲ سانحه دیده اوکراینی، وارد لابراتوار دفتر بررسی و تحلیل ایمنی هواپیمایی کشوری فرانسه BEA شدند.»

فرانسوا- فیلیپ شامپین وزیر خارجه کانادا با ارسال پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر اطلاع داده است که کانادا تائیدیه‌ای دریافت کرده است که فرانسه جعبه‌های سیاه هواپیمای مسافربری اوکراینی را دریافت کرده است.

به گفته فرانسوا- فیلیپ شامپین مقامات اداره حمل و نقل کانادا در بررسی و آنالیز جعبه‌های سیاه حضور خواهند داشت.

وزارت خارجه ایران دو روز پیش از ارسال جعبه سیاه هواپیمای ساقط شده اوکراینی به فرانسه خبر داده بود.

ارسال جعبه سیاه پرواز ۷۵۲ اوکراین که ۱۸ دی ماه ۱۳۹۸ با شلیک موشک سپاه سقوط کرد، بیش از شش ماه طول کشید. این تاخیر باعث انتقاد اوکراین، فرانسه و کانادا و بازماندگان مسافران پرواز شده بود که ایران را متهم می‌کردند نمی‌خواهد “اسرار” جعبه سیاه خوانده شود.



فرمانده انتظامی خوزستان: افرادی که «محرک برای برپایی تجمع غیرقانونی و هنجارشکنانه» بودند دستگیر شده‌اند

حیدر عباس‌زاده٬ فرمانده انتظامی خوزستان٬ از دستگیری سازماندهندگان تظاهرات گروهی از مردم بهبهان خبر داده.

فرمانده انتظامی خوزستان همچنین مدعی شد تمامی افرادی که «محرک برای برپایی تجمع غیرقانونی و هنجارشکنانه» بودند دستگیر شده‌اند.

روز پنجشنبه ۲۶ تیرماه، گروهی از مردم شهر بهبهان در اعتراض به وضع نابسامان اقتصادی و همچنین در اعتراض به صدور حکم اعدام برای برخی از شرکت‌کنندگان در ناآرامی‌های آبان‌ماه در میدان بانک ملی این شهر تجمع کرده بودند. اعتراضاتی که دامنه آن، به چند شهر دیگر و از جمله به شیراز، اصفهان، رشت، مشهد، تبریز و ارومیه نیز کشیده شد./ایرنا



نخستین واکنش ابراهیم رئیسی به #اعدام_نکنید: جوسازی‌ها تاثیری ندارد

ابراهیم رئیسی، رییس ‌قوه قضاییه، در واکنش به کمپین #اعدام_نکنید برای مخالفت با حکم سه متهم اعتراض‌های آبان ۱۳۹۸،گفت: «فضاسازی‌ها و جوسازی‌ها تاثیر ندارد و بنای دستگاه قضایی، صادرکردن حکم شرعی و قانونی است.»

او افزود: «بین اعتراض و اغتشاش فرق می‌گذاریم؛ اعتراض را باید شنید اما خط قرمز ما اغتشاش و ناامنی و به هم ریختن کشور است.

هم‌کاران قضایی در سراسر کشور نسبت به جرم‌های خشن حساس باشند و با برخورد قاطع نگذارند افراد شرور میدان پیدا کنند.»/خبرگزاری تسنیم


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »