? زنده| رجانیوز: بازداشت عضو ثابت تیم مذاکرات هسته‌ای حسن روحانی

 

 

 



رجانیوز: بازداشت عضو ثابت تیم مذاکرات هسته‌ای حسن روحانی

وب سایت رجانیوز٬ نزدیک به جبهه پایداری خبر از آن داد که یکی از اعضای ثابت نیم مذاکرات هسته‌ای حسن روحانی با اتهام فساد مالی بازداشت شد.

محمد سعیدی عضو ثابت تیم مذاکرات هسته‌ای حسن روحانی در دوران اصلاحات بود که پس از روی کارآمدن دولت تدبیر و امید به ریاست شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی رسید.

رجانیوز مدغی شد که به اسنادی دست یافته که نشان می دهد محمدسعیدی، عضو تیم مذاکره کننده حسن روحانی در مذاکرات سعدآباد و رئیس شرکت کشتیرانی در سالهای ۹۴ تا ۹۸، نه تنها تبرئه نشده بلکه پیش از یک ماه است که با تشدید وثیقه، مجددا بازداشت شده است.

بر اساس این گزارش محمد سعیدی عضو ثابت تیم مذاکرات هسته‌ای حسن روحانی در دوران اصلاحات بود که پس از روی کارآمدن دولت تدبیر و امید به ریاست شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی رسید. گفتنی است پیش از انتصاب سعیدی به این جایگاه، نمایندگان مجلس نهم با مدیرعاملی او بر شستا مخالفت کرده بودند.

محمد سعیدی که از سال ۹۴ به ریاست شرکت کشتیرانی منصوب شده بود، در مرداد ۹۸ استعفا داد و آبان ماه همان سال به اتهام اخذ رشوه و سایر تخلفات مالی دوران مدیریتش، توسط سازمان بازرسی کل کشور تحت تعقیب قرار گرفت و در نهایت بازداشت شد. وی مدتی با قرار وثیقه آزاد بود اما هم اکنون بخاطر توجه اتهامات به او و تشدید وثیقه به میزان چند ده میلیارد تومان، در بازداشت به سر میبرد.

پس از بازداشت محمد سعیدی ،تعدادی از عناصر مرتبط با او نیز بازداشت شدند که رجانیوز از جمله این افراد به «ع.ا.غ»، از اعضای هیئت مدیره وی اشاره کرد.



۲۰۰ نماینده طرح سوال از روحانی را امضا کردند

محمدعلی نقدعلی٬ نماینده مجلس٬ در جلسه امروز مجلس که به بررسی مسائل سیاست خارجی ایران اختصاص داشت، خواستار استیضاح رییس‌جمهوری شد و نماینده دیگر از طرح سوال از حسن روحانی با ۲۰۰ امضا خبر داد.

در این جلسه محمدعلی نقدعلی، نماینده خمینی‌شهر در مجلس، گفت: «این روشی که مجلس در پیش گرفته است جواب نمی‌دهد» و مجلس باید «استیضاح رئیس‌جمهوری را کلید بزند.»

در همین رابطه علی خضریان، نماینده تهران در مجلس، به خبرگزاری فارس گفت که تعداد امضاهای طرح سوال از رئیس‌جمهوری به ۲۰۰ نفر رسیده است.

بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، طرح سؤال از رئیس‌جمهوری برای مطرح شدن در صحن علنی به ۱۷۵ امضا نیاز دارد.



روحانی: اقتصاد کشور تحت مدیریت قرار دارد

حسن روحانی٬ رییس جمهوری٬ امروز گفت که «اقتصاد کشور تحت مدیریت قرار دارد.»

رییس جمهوری بدون اشاره به افزایش روز افزون نرخ دلار افزود: «با وجود شرایط سخت به وجود آمده ناشی از جنگ اقتصادی با دشمنان در دو سال گذشته، آرزوی دیرینه مردم و نخبگان در تحقق اقتصاد بدون نفت پی‌ریزی شده و با وجود تلاطم‌ها و تکانه‌های شدید اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا، روند شاخص‌های اصلی اقتصاد کشور در بخش تولید و صادرات به خوبی پیش می‌رود.»



برادر غلامرضا منصوری: باید موضوع ترور برادرم بررسی شود

امیرحسین نجف‌پورثانی٬ وکیل غلامرضا منصوری٬ قاضی فاسد٬ گفت: «از همان لحظات اولیه که خبر خودکشی منتشر شد خیلی شفاف نظرم را بیان کردم و همه رسانه‌ها نوشتند. من اعتقاد دارم او کسی نبود که خودکشی کند. باشناختی که در مدت کم از قاضی منصوری داشتم و با توجه به اعتقاد راسخ او برای بازگشت به ایران فرضیه خودکشی از همان اول باطل بود. هنوز هم در خصوص خودکشی منصوری تردید وجود دارد.»

او به نقل از برادر قاضی منصوری نیز گفت: «او در تماس تلفنی با خانواده مداوم اعلام می کرد که امنیت جانی ندارد، حتی او مراتب نگرانی از عدم امنیت جانی را از طریق اینجانب به دادگاه رسیدگی کننده پرونده منتقل کرد.»/برنا


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »