انفجار «سینا اطهر»، دستگیری چهار نفر

زیتون– حمیدرضا گودرزی، معاون انتظامی امنیتی استانداری تهران٬ خبر از آن داد که چهار نفر با حکم دادستانی در ارتباط با حادثه کلینیک سینا اطهر دستگیر شده‌اند.

به گفته معاون انتظامی امنیتی استانداری تهران٬ رییس این ساختمان پزشکی نیز از جمله بازداشت شدگان است. گودرزی ادامه داد که بازداشت سایر متهمان در دستور کار قرار دارد.

مرکز درمانی منفجر شد و سوخت

حادثه آتش‌سوزی و انفجار در مرکز درمانی سینا اطهر تهران شامگاه سه شنبه ۱۰ تیرماه دست‌کم ۱۹ کشته و ۱۴ زخمی برجای گذاشت.

مقام‌های اورژانس کشور می گویند، حادثه آتش‌سوزی و انفجار ساعت ۲۰ و ۴۶ دقیقه در کلینیک درمانی سینا اطهر به وقوع پیوست و ١۵ زن و چهار مرد بر اثر این حادثه جان خود را از دست دادند.

به گزارش صدا و سیمای جمهوری اسلامی، دادستان تهران علت این حادثه را انفجار سه کپسول اکسیژن در اتاق عمل این کلینیک گزارش کرده است.

سخنگوی اورژانس تهران هم گفته است که در حادثه آتش‌سوزی و انفجار در مرکز درمانی سینا اطهر مراجعه‌کنندگان و کادر درمانی حاضر در اتاق‌های عمل جراحی بیشترین تعداد تلفات و زخمی‌ها را به خود اختصاص دادند.

به گزارش ایرنا، پیمان صابریان اضافه کرده است، اگرچه آتش‌سوزی و انفجار از زیرزمین این ساختمان آغاز شده بود اما این افراد در طبقه‌های چهارم و پنجم ساختمان بیشترین صدمه را دیدند.

سخنگوی اورژانس تهران می‌گوید، هفت نفر از مصدومان این حادثه به صورت سرپایی درمان شدند و هفت دیگر نیز به بیمارستان شهدای تجریش انتقال یافتند.

در همین حال ایرنا به نقل از کانال سازمان نظام پزشکی نیز اعلام کرد که بیش از نیمی از جان‌باختگان متعلق به پزشکان و کادر اتاق عمل است.

احتمال انفجار مجدد

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ساعتی پیش در پی وقوع حادثه کلینیک سینا اطهر با بیان این که احتمال انفجار مجدد به طور کامل از بین نرفته است، به ایسنا گفت: «از مردم خواهش می‌کنیم اخبار را از رسانه‌ها پیگیری کنند و در محل حادثه جمع نشوند.»

در همین رابطه  فریبرز ناطقی الهی٬ استاد نمونه کشور در مهندسی سازه، زلزله و مدیریت بحران و بنیانگذار مقاوم سازی و مدیریت بحران کشور، به خبرآنلاین گفت: «با توجه به انفجار در میدان قدس از مسئولان شهری درخواست می‌شود تا شعاع یک هزار متری منطقه را تخلیه کنند.»

به گفته او دود حاصله نشان از انفجار و امکان سوخت مواد سمی یا گاز هلیوم دارد. پلوم رها شده با شکل کاملی از مواد و رنگ سیاه و غلیظ آن می‌تواند حاصل آتش‌سوزی مواد سمی یا حتی دارویی و شیمیایی باشد؛ لذا دوری و نزدیک‌نشدن به سایت و تخلیه منطقه جدا تا اطلاع مسئولان امر توصیه می‌شود.

احتمال تششعات هسته‌ای

از ساعتی پس از انفجار در این مرکز پزشکی گمانه‌زنی‌هایی در رابطه با احتمال وجود تششعات هسته‌ای مطرح شده بود.

این مرکز پزشکی محلی برای عکس برداری‌ و ام‌آرآی بوده و در برخی موارد از امکانات هسته‌ای در زمینه پزشکی استفاه می‌کرده که با توجه به انفجار این محل امکان وجود تششعات هسته‌ای وجود دارد.

هرچند سخنگوی سازمان اورژانس کشور شایعه وجود مواد رادیواکتیو در این مرکز درمانی را رد کرد و گفت: در این مرکز پزشکی فعالیتی در حوزه پزشکی هسته‌ای انجام نمی‌شد و فرضیه وجود مواد رادیواکتیو در آن رد می‌شود. با این حال همکاران این موضوع را بررسی کردند و به همین نتیجه رسیدند؛ کما این که می‌بینید در محل حضور دارند و بدون مشکل در حال امدادرسانی هستند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »