«کوچه گردان عاشق» هم بازداشت شد

جمعیت امام رضا آماده برای میراث‌خواری جمعیت امام علی

زیتون– ماموران امنیتی شب گذشته (یکشنبه) شارمین میمندی‌نژاد، موسس و دو عضو جمعیت خیریه امام علی را بازداشت کردند؛ دفتر مرکز این تشکل غیر دولتی نیز پلمپ شده است.

مرتضی کی‌منش مسئول، و کتایون افرازه نیز بازداشت شده‌اند. کی‌منش مسئول رسانه‌ای و افرازه بازرس علی‌البدل این نهاد هستند.

جمعیت امداد دانشجویی-مردمی امام علی که یک موسسه خیریه غیردولتی در ایران است.

جمعیت امام رضا٬ جانشین آماده

همزمان با پلمپ جمعیت امام علی، جمعیت امام‌رضایی‌ها فعال شد. این جمعیت که از مدت‌ها پیش تاسیس شده بود٬ روز گذشته فعالیت خود را آغاز کرد.  مدیر جمعیت امام رضا از همکار سابق ابراهیم رئیسی در آستان قدس است.

محمدحسن یکتا رییس بنیاد کرامت امام رضا در دوران تولیت ابراهیم رئیسی وی مدیر ستاد اربعینِ آستان قدس رضوی بود.

سابقه خیریه جمعیت امام علی

جمعیت امام علی یکی از بزرگ‌ترین موسسات خیریه غیردولتی در ایران است که به گفته این نهاد بیش از ۱۰ هزار همکار داوطلب در استان‌های مختلف ایران دارد.

این خیریه در سال ۷۸ ثبت شده و مانند دیگر نهادهای رسمی خیریه با مجوز رسمی از وزارت کشور فعالیت می‌کند.

سایت جمعیت امام علی همزمان با پلمپ این موسسه از دسترس خارج شده است. جمعیت امام علی در سیزدهم خرداد از حمله سایبری به حساب‌های کاربری چند نفر از اعضای آن خبر داده بود.

تهدیدهای یک نهاد غیر دولتی نیکوکاری

خیریه «جمعیت امام علی» از چندی پیش تحت فشار امنیتی و رسانه‌ای قرار گرفته بود.

در اردیبهشت سال گذشته، زهرا رحیمی، مدیرعامل جمعیت امام علی، در گفت‌وگویی با «ایرناپلاس» از فشار «برخی نهادهای خاص» برای توقف همکاری شرکت‌ها و مجموعه‌ها با این موسسه سخن گفته بود.

به گفته زهرا رحیمی «تماس‌هایی با برخی افراد و صنوف که پیش از این با جمعیت امام علی همکاری داشته‌اند، گرفته شده و آنها را از همکاری با جمعیت امام علی منع کرده‌اند.»

مدیرعامل جمعیت امام علی با اشاره به آنچه «پرونده‌سازی» برای این موسسه توصیف کرده بود «بدون هیچ مدرک و سندی شما را به همه جریان‌ها وصل می‌کنند. الان ما را به جریان‌هایی وصل کردند که من اصلاً نمی‌دانم که هستند، به سلطنت‌طلب وصل کردند و به همه و همه. شما را به خدا بگذارید کارمان را بکنیم. در رسانه‌های رسمی مانند صداوسیما و رادیو علیه ما گزارش و خبر رفتند. ما دستمان به‌جایی بند نیست و فقط می‌توانیم شکایت قضایی کنیم».

جمعیت امام علی پیش از آن نیز از تماس‌های تلفنی «تهدیدآمیز» با شماری از اعضای خود در جریان کمک به سیل‌زدگان سال ۱۳۹۸ خبر داده بود.

در آذر ماه سال گذشته این جمعیت در بیانیه‌ای با اشاره به موج اعتراض‌های آبان ماه گفته بود «یاغی خواندن، اغتشاشگر نامیدن و دست‌نشانده خطاب قرار دادن معترضان بی‌نان»، زخم ریشه‌دار موجود در جامعه را ترمیم نمی‌کند.

پیش از این رییس قوه قضاییه نیز نسبت به نهادهای نیکوکاری و خیریه‌ها هشدار داده بود.

رئیسی اردیبهشت‌ امسال در همایشی گفته بود: «‌‌‌امروز برخی دشمنان دنبال این هستند که در قالب امور خیریه، مجموعه‌هایی را برپا کنند که ریشه خیرخواهی و توجه به مردم ندارد و اهداف بدخواهانه پشت آن است.»

او کشورهای آمریکایی و اروپایی را متهم کرده بود که با گسترش بنیادهای خیریه در جهان سوم دنبال «اهداف پلید سیاسی» هستند.

استقبال اصولگرایان از پلمپ خیریه

خبرگزاری تسنیم٬ وابسته به سپاه پاسداران٬ اولین خبرگزاری داخلی بود که نسبت به این خبر واکنش نشان داد.

این خبرگزاری از دستگیری فردی به نام ش.م خبر داده و به نقل از یک منبع آگاه نوشته است که این فرد «با تشکیل موسسه‌ای خیریه و در پوشش اقدامات عام‌المنفعه اقدام به شبکه‌سازی برای نفوذ در سطوح مختلف افکارعمومی کرده است.»

به نوشته این خبرگزاری «اجرای برنامه های شبه فرهنگی- اجتماعی برای ترویج فرهنگ التقاطی»، «همراهی با مراکز ضد ایرانی به طرح ادعاهایی مانند مبارزه با تبعیض و همچنین مباحث حقوق‌بشری و مبارزه با فقر و معضلات اجتماعی با هدف تحت فشار قرار دادن کشور و ملت ایران» و نیز «توهین به مقدسات و ترویج تفکرات انحرافی ضد دینی، همکاری با رسانه های معاند بیگانه  و ترویج ابتذال درون گروهی»٬ از دیگر اتهاماتی است  که به اعضای بازداشت‌شده جمعیت امام  علی وارد شده است. این سایت در عین حال، در جمله‌ای ابهام‌آمیز نوشته است که «فعالیت های این افراد هیچ ارتباطی با برنامه های جاری و خیرخواهانه موسسه مذکور  نداشته است.»

خبرگزاری فارس نیز در باره بازداشت شارمین میمندی‌نژاد نوشت: «این فرد در پوشش اقدامات عام‌المنفعه با مراکز ضد ایرانی همکاری داشته است.»

خبرنگار قضایی فارس ادامه داد: «براساس اطلاعات به دست آمده عناصر اصلی این موسسه علاوه بر توهین به مقدسات و ترویج تفکرات انحرافی ضد دینی با رسانه‌های معاند و بیگانه همکاری داشته اند.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

4 پاسخ

  1. جنگ پشه با حبشه، میخواد بشه ، میخواد نشه. بردند و خوردند، و به ریش ما امت اسلامی خندیدند.
    حالا با اتصال آیات قران و نقل از حدیث و روایات میخواهیم نو اندیشی دینی کنیم. واژه‌ها را باید شست……

    ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

«کوچه گردان عاشق» هم بازداشت شد

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »