تاخت و تاز کرونا در خوزستان

کارشناسان: ستاد ملی کرونا تعلل کرد

زیتون– علی احسان‌پور٬ سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز امروز (یکشنبه) به خبرنگاران گفت که در ۲۴ ساعت گذشته ۳۱۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در خوزستان شناسایی شدند. بر این اساس شمار مبتلایان به کرونا در این استان به ۶ هزار و ۹۴۶ تن رسیده است.

علی احسان‌پور ضمن اعلام آماده باش ۵ بیمارستان برای پذیرش مبتلایان کرونا در این استان افزود: «پس از جلسه مشترک ریاست دانشگاه با روسای بیمارستان‌های دولتی و غیر دولتی، و بر اساس مصوبه ستاد دانشگاهی کرونا، علاوه بر بیمارستان رازی، بیمارستان‌های امیرالمومنین، فاطمه الزهرا، شهید منفرد نیاکی و سینا آماده خدمات رسانی به مردم در خصوص کروناویروس هستند.»

در همین رابطه معاون کل وزارت بهداشت نیز از روند صعودی آمار مبتلایان به کرونا در استان خوزستان خبر داد؛ همچنین رییس مجمع نمایندگان این استان نیز با اشاره به ضعف زیر ساخت‌های بهداشتی خوزستان، اوضاع دشت آزادگان، هویزه و امیدیه را نگران‌کننده خواند.

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، روزگذشته (شنبه) در رابطه با شیوع بیماری کرونا در استان خوزستان ضمن ابراز نگرانی از افزایش شدید ابتلا به کرونا در خوزستان گفت که روند شیوع در این استان صعودی است و همزمان از مردم خوزستان خواست که به فاصله‌گذاری اجتماعی توجه بیشتری بکنند.

ایرج حریرچی گفته بود که گرچه اپیدمی در خوزستان نسبت به سایر استان‌ها دیرتر آغاز شده اما اکنون شاهد اوج‌گیری و تشدید کرونا در این استان‌ هستیم.

معاون کل وزارت بهداشت تاکید کرده بود که گرمای هوا در یک منطقه دلیل از بین رفتن کرونا نیست و افزود: «اگر در جایی بازگشایی‌ها موجب افزایش بیماری شود و یا به دلیل خصوصیت اپیدمی یک شهرستان و یا خصوصیات اجتماعی آنجا، بازگشایی‌ها باعث شود که با تشدید موارد ابتلا مواجه شویم، حتما تصمیمات سختگیرانه‌تر و بازگشت به گذشته را خواهیم داشت.»

عواقب بازگشایی زود هنگام

همزمان با اعلام کاهش شرایط قرنطینه در کشور٬ اسعد شرهانی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، اعلام کرد که کارشناس پزشکی عضو این ستاد با بازگشایی‌ها مخالف بوده‌اند. به گفته او پس از آن نیز با اوج گیری شیوع و ابتلای کرونا خواهان اقدامات فوری شده‌اند اما ستاد ملی مدیریت کرونا که ریاست آن با حسن روحانی است با این اقدامات مخالفت کرده است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، روز پنج‌شنبه بیست و پنجم اردیبهشت ماه گفته بود که «در ستاد مرکزی مقابله با کرونای خوزستان با بازگشایی‌ها مخالفت کردیم، پس از بازگشایی‌ها هم از حدود دو هفته قبل، بارها درخواست تعطیلی اصناف و ادارات را داشتیم اما متاسفانه ستاد مرکزی در تهران خیلی دیر موافقت کرد.»

شرهانی با تاکید براینکه با افزایش پرشتاب بیماران مبتلا به کرونا در استان خوزستان اکنون «موارد شدید و مرگ هم افزایش پیدا کرده است»، گفت: «این موارد حاکی از وخامت اوضاع در خوزستان  است و طبیعتا با افزایش تعداد بیماران بستری به‌خصوص در آی‌سی‌یو  و محدود بودن تعداد پرستاران، به آستانه تحمل سیستم درمانی نیز نزدیک می‌شویم.»

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت که «تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران ما در بهداشت و درمان استان خوزستان با حمایت همه جانبه استاندار انجام شد اما با تعلل ستاد کشوری کرونا بی‌نتیجه ماند و شاهد افزایش موارد در استان شدیم»، گفت: «این دانشگاه تمام تلاش خود را برای کنترل بیماری انجام داد، اما به‌دلیل مسائلی که خارج از اختیارات ما بود، استان به سمت وضع فعلی پیش رفت.»

همزمان غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، نیز افزایش چند برابری ابتلای روزانه به کرونا در این استان را تایید کرد و گفت: «بیماران بستری کرونا در استان خوزستان تا ۶۰ درصد افزایش یافته‌ند و بیماران سرپایی حدود سه برابر شده‌اند.»

استاندار خوزستان گفت که بخش عمده‌ای از بالا رفتن آمار بیماران در خوزستان مربوط می‌شود به موضوع بیماریابی در استان و زیاد شدن تعداد آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا و ما طی بیست و چهار ساعت گذشته ۱۲۷۵ آزمایش انجام داده‌ایم و مصمم هستیم این تعداد را به ۱۵۰۰ نفر برسانیم.

بر اساس گفته‌های غلامرضا شریعنی مثبت شدن ۴۲۴ آزمایش کرونا از ۱۲۷۵ مورد آزمایش انجام شده در یک روز به معنای این است که از هر سه نفر که از آنها آزمایش  کرونا گرفته می‌شود جواب آزمایش یک نفر مثبت و ابتلای او به کرونا قطعی است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

تاخت و تاز کرونا در خوزستان

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »