? زنده| آمریکا ایران را به نقض قطعنامه ۲۲۳۱ متهم کرد

 



آمریکا ایران را نقض قطعنامه ۲۲۳۱ متهم کرد

در جلسه کمیته‌ای که در شورای امنیت سازمان ملل بر اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ نظارت دارد، آمریکا پرتاب اخیر موشک از سوی ایران را «ناقض این قطعنامه» خواند.

نشست غیررسمی این کمیته روز چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت به درخواست آمریکا برگزار شد.

نمایندگی آمریکا در سازمان ملل در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در این نشست موضوع پرتاب ماهواره سپاه پاسداران مطرح شد و نمایندگی آمریکا آن را ناقض قطعنامه دانست.

قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت تیرماه ۹۴ و حدود یک هفته پس از امضای برجام تصویب شد. بر اساس این قطعنامه، از ایران خواسته می‌شود که اقدام به شلیک موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای نکند./رادیو فردا



عفو بین‌الملل: علی یونسی در معرض خطر شکنجه قرار دارد

سازمان عفو بین‌الملل در فراخوانی تحت عنوان «یک دانشجو در معرض خطر شکنجه قرار دارد»، درباره وضعیت علی یونسی، دانشجوی دانشگاه شریف و از مدال‌آوران المپیادهای علمی، هشدار داده و خواستار آزادی او شده‌ است.

عفو بین‌الملل نوشته است که علی یونسی از تاریخ ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ در بازداشت خودسرانه به سر می‌برد و مقام‌ها و مسئولان دلائل روشنی برای دستگیری او ارائه نکرده‌اند.

این نهاد حقوق بشری گفته است که مسئولان ایرانی به صورت علنی یونسی و امیرحسین مرادی که هم‌زمان با یونسی دستگیر شده  را به داشتن ارتباط با گروه‌های ضدانقلاب و در اختیار داشتن مواد منفجره در منازل‌شان متهم کرده‌اند.

به گفته عفو بین‌الملل، این اقدام ناقض حق این دو زندانی برای بی‌گناه شمرده شدن تا پیش از اثبات جرم‌شان بوده و موجب نگرانی‌های جدی در مورد تأمین سلامت‌شان می‌شود.

در فراخوان عفو بین‌الملل تاکید شده است که این دو زندانی در معرض خطر شکنجه یا سایر بدرفتاری‌ها قرار دارند.



ناجا: کشف حجاب در فضای مجازی تخلف است

سرهنگ پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا٬ اعلام کرد که کشف حجاب در فضای مجازی تخلف است.

او ضمن ادعای وجود «برخی ناهنجاری‌ها در برخی از کاربران در فضای مجازی» ادامه داد: «در رابطه با کشف حجاب در فضای مجازی به علت اینکه زیرمجموعه ناهنجاری‌ها قرار می‌گیرد، تخلف محسوب می‌شود.»

معاون پلیس فتا افزود که در فضای مجازی هیچ تفاوتی میان افراد پرطرفدار و افرادی که فالوورهای کمتری دارند، وجود ندارد. هر شخصی که در فضای مجازی مرتکب تخلف شود و موارد فوق را رعایت نکند به عنوان مجرم شناخته می‌خواهد شد./خبرگزاری برنا



شکار در شمال ایران برای ۵ سال ممنوع شد

اداره کل محیط زیست مازندران اعلام کرد شکار و تیراندازی در جنگل های شمال به مدت ۵ سال ممنوع شد.

ممنوعیت تیراندازی و شکار در سطح تمامی عرصه‌های جنگلی شمال کشور واقع در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان آغاز شد و از تاریخ سوم اردیبهشت ماه امسال به مدت پنج سال به عنوان مناطق شکار ممنوع تعیین و معرفی می‌شود.

اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که با توجه به اهمیت و ارزش‌های اکولوژیک جنگل‌های هیرکانی شمال و کارکردها و خدمات زیست‌محیطی جنگل در سلامت محیط زیست و بهبود کیفیت زندگی به عنوان مامنی برای حفظ و حراست از گونه‌های متنوع حیات وحش و همسو با سیاست‌های کلان دولت جمهوری اسلامی ایران و در راستای اجرای برنامه‌های تنفس جنگل‌های هیرکانی شمال، به استناد بند”و” ماده ۶ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، هرگونه تیراندازی و شکار در سطح تمامی عرصه‌های جنگلی شمال کشور واقع در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان ممنوع بوده و از تاریخ سوم اردیبهشت ماه امسال به مدت پنج سال به عنوان مناطق شکار ممنوع تعیین و معرفی می‌شود.

در این اطلاعیه تاکید شد؛ باتوجه به تمدید ممنوعیت شکار در عرصه‌های جنگلی شمال، مبادرت به هرگونه شکار و صید در مناطق و عرصه‌های جنگلی استان مازندران، جرم محسوب شده و با متخلفان مطابق قانون برخورد می‌شود./عصر ایران


نماینده مجلس: اصلاً ورزش ایران تعلیق شود، چه ایرادی دارد؟


تا پایان بهار حکم تخلیه برای خانه‌های مستاجران صادر نمی‌شود

محمود محمودزاده٬ معاون وزیر راه و شهرسازی٬ خبر از آن داد که طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا مستأجران می‌توانند تا پایان خرداد واحد مسکونی را تخلیه نکنند.

به گفته او قوه قضائیه نیز حکم تخلیه خانه‌ها را صادر نخواهد کرد.

محمودزاده افزود که مستأجران می‌توانند تا پایان خرداد در واحد مسکونی اجاره‌ای بمانند و موجران نمی‌توانند از آنها بخواهند واحد را تخلیه کند و قوه قضائیه نیز حکم تخلیه را به موجران نمی‌دهد.

مطابق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، قراردادهای اجاره مسکن دو ماه با همان شرایط قبلی و بدون افزایش نرخ اجاره‌بها تمدید شده است./ایلنا


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »