? زنده| روسیه ۳۸ تن سوخت به نیروگاه بوشهر تحویل داد


روسیه ۳۸ تن سوخت به نیروگاه بوشهر تحویل داد

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی، خبر داد که آژانس انرژی اتمی «چهار دستگاه تشخیص ویروس کرونا (RT-PCR) به ایران داده است و دو دستگاه ایکس ری هم به زودی تحویل ایران می‌شود.»

سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره ورود محموله سوخت نیروگاه بوشهر از سوی روس اتم نیز با بیان این‌که «ما هر سال دوره‌ای را برای تعویض سوخت و تعمیرات سالیانه داریم»، توضیح داد: «هفته گذشته و روز چهارشنبه هفته جاری در دو مرحله و با دو پرواز ۳۸ تن سوخت توسط روس اتم وارد بوشهر شد که سوخت تا غنای چهار و نیم درصد است که معادل ۱۲ میلیون بشکه نفت است.»/خبرگزاری تسنیم



آمار رسمی کرونا: تعداد قربانیان کشور از ۶۰۰۰ نفر گذشت

کیانوش جهانپور٬ سخنگوی وزارت بهداشت٬ اعلام کرد که تاکنون ۹۴ هزار و ۶۴۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۱نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۰۲۸ نفر رسید.

کیانوش جهانپور درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: «در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( ۱۱ اردیبهشت) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی ۹۸۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۹۴ هزار و ۶۴۰ نفر رسید.»

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت بر اساس این گزارش ها تاکنون ۷۵ هزار و ۱۰۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند که حدود ۷۵ درصد مبتلایان است. ۲۹۷۶ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند./ایرنا



طی دو ماه گذشته ۱۳ هزار نفر در تهران دفن شده‌اند

محمد جواد حق‌شناس، عضو شورای شهر تهران، خبر داد که در دو ماه گذشته ۱۳ هزار نفر در تهران دفن شده‌اند.

حق‌شناس، در مصاحبه با روزنامه «آفتاب یزد» اعلام کرد که در دو ماه اسفند و فروردین، ۱۳ هزار نفر در تهران دفن شده‌اند.

او اعلام نکرد که چه تعداد از این افراد مبتلا به کرونا بوده‌اند. اما گفت که با مقایسه تعداد افراد فوت شده در سال جاری و مدت مشابه سال گذشته می‌توان به آمار افراد جان باخته بر اثر کرونا دست یافت.

در همین حال روزنامه «شرق» در گزارشی اعلام کرد که پس از شیوع کرونا، ثبت احوال «در اقدامی عجیب آمار تازه مرگ در کشور را اعلام نمی‌کند.»


https://twitter.com/RaminMazhar/status/1255787096876425216


سخنگوی حوزه علمیه قم خطاب به روحانی: عذرخواهی کنید

عباس رفعتی نائینی٬ سخنگوی مدیر حوزه‌های علمیه و یکی از اساتید درس خارج حوزه علمیه٬ در نامه‌ای به رییس جمهوری با اشاره به ریسک پایین بازگشایی اماکن مذهبی در شیوع کرونا، از وی خواست – به تعبیر وی – ضمن عذرخواهی از مردم، نسبت به تصمیم بستن زیارتگاه‌ها و مراسم مذهبی تجدید نظر کند.

در این نامه با اشاره به «یکسری آمار و ارقام» ادعا شده که ویروس کرونا در اماکن مقدس شیعیان منتشر نمی‌شود و در ادامه آمده است: «طبعاً مردم دیندار و ولایی ایران اسلامی و علما و بزرگان دینی انتظار داشتند حضرتعالی که ریاست آن ستاد را بر عهده دارید نسبت به بستن زیارتگاه‌ها و مراسم مذهبی تجدید نظر نمایید و از مردم انقلابی عذرخواهی کنید.»

سخنگوی حوزه علمیه قم افزوده است: «متاسفانه نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه بر بسته ماندن حرم‌ها و نماز جمعه‌ها همچنان تاکید می‌ورزید در حالی‌که برخی‌از مکان‌ها که بیش‌از ۲۶ درصد تاثیر گذار در شیوع ویروس بوده‌اند را تعطیل نکرده‌اید!»

این در حالی است که امروز وزیر بهداشت تاکید داشت که تا پایان بحران کرونا اماکن مقدس بسته خواهد ماند.



وزیر بهداشت: اماکن مقدس فعلا بسته خواهد ماند

سعید نمکی٬ وزیر بهداشت٬ گفت: «تا زمانی که اطمینان کامل حاصل نشود که زائران اماکن مذهبی دچار مشکل نمی‌شوند، درهای این مکان‌ها به روی مردم گشوده نمی‌شود.»

او افزود که امیدوار است در آینده نزدیک با همکاری متولیان این مکان‌ها، پروتکل‌های بهداشتی برای بازگشایی تدوین شود.

این در حالی است که روز گذشته رییس دفتر رییس جمهوری اعلام کرد اماکن مقدس در ۱۲۷ شهری که از آن‌ها به عنوان «شهرهای سفید» نام برده می‌شود٬ بازگشایی خواهد شد.

اواخر فروردین‌ماه دولت اعلام کرده بود تحت فشار است و قصد دارد تا دو هفته دیگر اماکن زیارتی و مذهبی را باز کند.



فعالیت حزب‌الله و انجمن‌های وابسته به آن در آلمان ممنوع شد

هورست زهوفر، وزیر کشور آلمان٬ از هواداران و نیروهای وابسته به حزب‌الله لبنان در آلمان درخواست کرده تا به فعالیت‌های خود در این کشور خاتمه دهند. فعالیت چهار انجمن وابسته به حزب‌الله نیز در آلمان ممنوع شده است.

امروز پلیس آلمان در چند ایالت این کشور علیه انجمن‌های وابسته به حزب‌الله و پیروان این گروه به طور همزمان وارد عمل شد. ساختمان مساجد و مراکز تجمع نیروهای وابسته به حزب‌الله مورد تفتیش قرار گرفته است.وزارت کشور آلمان خبر ممنوع شدن فعالیت همه نیروهای وابسته به حزب‌الله در این کشور را با انتشار یک پست توییتری اعلام کرده است. فعالیت چهار انجمن وابسته به حزب‌الله در آلمان نیز ممنوع شده است.

از آنجا که حزب‌الله رسما دفتری در آلمان ندارد، ممنوعیت تعیین شده برای فعالیت این چهار انجمن و همچنین منع فعالیت پیروان حزب‌الله در آلمان به معنای ممنوعیت کامل حزب‌الله در این کشور تلقی می‌شود.

پیروان حزب‌الله و انجمن‌های نزدیک به آن متهم شده‌اند که از خشونت علیه اسرائیل جانبداری کرده و موجودیت اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسند./دویچه وله


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »