آخرین دستور آیت‌الله خامنه‌‌ای

جزایر خلیج فارس مسکونی شوند

زیتون– علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، خبر از آن داد که رهبر جمهوری اسلامی «دستور» ساخت‌وساز مسکونی در جزایر خلیج فارس و آماده کردن آنها برای سکونت مردم را صادر کرده است.

این فرمانده سپاه به زمان صدور دستور آیت‌الله علی خامنه‌ای هیچ اشاره‌ای نکرد.

ایران ۴۲ جزیره در خلیج فارس دارد که ۲۱ عدد آن غیر مسکونی هستند؛ در توضیحات فرمانده نیروی دریای سپاه نیامده است که کدامیک از این جزایر قرار است که مسکونی شوند و به‌خصوص آنکه بر سر مالکیت دو جزیره آریایی و زرکوه اختلاف وجود دارد.

از سوی دیگر معلوم نیست که با کدام بودجه قرار است این جزایر مسکونی شوند و کدام بخش از مردم برای زندگی به این جزایر کوچانده شوند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در ادامه گفت که وقتی «اولین شخص مملکت» می‌گوید «آنجا را باید برای سکونت مردم فراهم کنیم، یعنی ما به دنبال امنیت منطقه هستیم.»

انتشار دستور مسکونی‌ساختن جزیره‌های غیر مسکونی خلیج فارس همزمان با روز ملی «خلیج فارس» منتشر شد٬ اما این اولین دستور شاذ رهبر جمهوری اسلامی نیست.

دستور حذف سند ۲۰۳۰

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی٬‌ اردیبهشت ماه سال اردیبهشت سال ۹۶ از آنچه «اجرای بی‌سر وصدای» سند آموزشی یونسکو خوانده انتقاد کرده بود. او طی یک سخنرانی تاکید کرده بود که «سند آموزشی ۲۰۳۰ یونسکو» چیزی نیست که جمهوری اسلامی تسلیم آن شود.

این سند آموزشی که از پاییز سال ۱۳۹۵ بحث برانگیز شده، بخشی از برنامه سازمان ملل متحد برای «توسعه پایدار» کشورهای عضو تا سال ۲۰۳۰ است. دولت ایران هم برای اعمال هدف‌های آموزشی این برنامه جهانی، سندی را تدوین کرده است که حالا محل اختلاف شده است.

مخالفت با زبان انگلیسی

اردیبهشت ماه سال ۹۵ آیت‌الله علی خامنه‌ای با انتقاد از «بچه پولدارهای نوکیسه»٬ باردیگر خواستار اصلاح «الگوی مصرف» در ایران شد و از ترویج «ناسالم» زبان انگلیسی در کشور و فقدان فرهنگ «تحمل مخالف» در ایران گلایه کرده بود.

رهبر جمهوری اسلامی در ادامه خواستار «بازسازی» نظام آموزشی ایران شده و از ترویج «ناسالم» زبان انگلیسی در نهاد‌های آموزشی نیز انتقاد کرده بود.

او در عین حال اضافه کرده بود که بیان این انتقاد «به معنای تعطیل کردن آموزش زبان انگلیسی در مدارس نیست، بلکه بحث اصلی این است که بدانیم با چه حریفی مواجه هستیم.»

رهبر جمهوری اسلامی، افزوده بود که «متأسفانه در برخی مواقع بجای ترویج زبان فارسی، زبان انگلیسی ترویج می‌شود و اکنون کار به جایی رسیده است که آموزش زبان انگلیسی به مهد کودک‌ها کشیده شده است.»

او اضافه کرده بود: «این موضوع به معنای مخالفت با یادگیری زبان خارجی نیست بلکه بحث اصلی، ترویج فرهنگ بیگانه در کشور و در میان کودکان، نوجوانان و جوانان است.»

دستور افزایش جمعیت

آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی٬ بارها در طی سال‌های اخیر با برنامه‌های کاهش جمعیت مخالفت کرده است. به گفته او سیاست کلی ایران باید به سمت افزایش جمعیت، به شکل «معقول و معتدل» برود و جمعیت ایران باید دستکم صد و پنجاه میلیون نفر باشد.

آیت‌الله خامنه‌ای بارها سیاست‌های کنترل جمعیت را خطا خوانده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

آخرین دستور آیت‌الله خامنه‌‌ای

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »