? زنده| عفو بین‌الملل: احتمال مرگ ۳۶ زندانی در جریان اعتراض به شیوع کرونا

 




عفو بین‌الملل: احتمال مرگ ۳۶ زندانی در جریان اعتراض به شیوع کرونا

سازمان عفو بین‌الملل با صدور اطلاعیه‌ای از احتمال کشته شدن ۳۶ تن از زندانیانی در ایران خبر داد که طی روزهای اخیر به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا دست به اعتراض زده بودند.

عفو بین‌الملل در این اطلاعیه آورده است: «به‌کارگیری مهمات مرگبار و گاز اشک‌آور برای سرکوب اعتراضات در چندین زندان به جان باختن ۳۵ زندانی منجر شده و دست‌کم در یک زندان، نیروهای امنیتی به ضرب‌وشتم شرکت‌کنندگان در اعتراضات پرداخته‌اند و احتمال می‌رود که یکی از زندانیان بر اثر این اقدامات جان باخته باشد.»



آمار رسمی کرونا: بیش از ۶۶ هزار مبتلا

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت٬ تازه‌ترین آمار مبتلایان و جان‌باختگان ویروس کرونا را اعلام کرد و براساس آن در شبانه روز گذشته ۱۶۳۴ مبتلای جدید شناسایی شده و ۱۱۷ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

به این ترتیب، شمار کل مبتلایان به کووید-۱۹ در ایران، به ۶۶ هزار و ۲۲۰ نفر و جان‌باختگان به ۴۱۱۰ نفر رسید.

تعداد کل بهبود یافتگان نیز ۳۲ هزار و ۳۰۹ نفر اعلام شده است./ایرنا


رهبر جمهوری اسلامی: در مورد آمار «قربانیان کرونا» اشتباه کردم

 



آیت‌الله خامنه‌ای: در آزمون کرونا خوش درخشیدیم

آیت‌الله خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی٬ در سخنرانی به مناسبت نیمه ماه شعیان گفت: «حادثه کرونا یک ابتلای عمومی و آزمون است. هم برای دولت‌ها و هم ملت‌ها. هر دو امتحان می‌شوند و آزمون عجیبی است.»

او در ادامه افزود: «ملت ایران در آزمون کرونا خوش درخشید و اوج این افتخار ملی متعلق به مجموعه درمانی کشور است و عظمت کارشان و ارزش آن را می‌رساند.»

به ادعای رهبر جمهوری اسلامی «نیرو‌های مسلح انصافاً از همه توان سازندگی و ابتکار خود در زمینه علمی و کشفیات و ساخت و ساز امکانات بهداشتی و درمانی از بیمارستان‌ها تا نقاهت گاه‌هایی که در اختیارشان بود برای این موضوع به کار گرفتند و ظرفیت‌های بسیار زیادی کشف شد که داخل نیرو‌های مسلح و در بیرون آن وجود دارد و از آن‌ها خبر نداشتیم.»



ارس امیری به مرخصی آمد

ارس امیری امروز از زندان به مرخصی آمد.

ارس امیری از کارمندان پیشین شورای فرهنگی بریتانیا و دانشجویی است که حدود یک دهه در لندن زندگی می‌کرد و سال گذشته در سفر به ایران با اتهام «طراحی، مدیریت و برنامه‌ریزی پروژه‌های نفوذ فرهنگی» مواجه و زندانی شد.

او چندی پیش در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه نوشت که نهادهای امنیتی از او خواسته‌اند با آنها همکاری کند، اما او این پیشنهاد را رد کرده است.

پس از انتشار عمومی این نامه، سخنگوی قوه قضائیه اتهام او را «جاسوسی» اعلام کرد.

ارس امیری به ۱۰ سال زندان محکوم شد که این حکم به تایید دادگاه تجدید نظر نیز رسیده است.


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »