? زنده| مرخصی ۱۰۰ هزار زندانی تا پایان فروردین تمدید شد

 



مرخصی ۱۰۰ هزار زندانی تا پایان فروردین تمدید شد

غلامحسین اسماعیلی٬ سخنگوی قوه قضائیه٬ با اشاره به اعطای مرخصی به حدود ۱۰۰ هزار زندانی از آغاز موج دوم اعطای مرخصی به زندانیان از امروز، ۱۰ فروردین با دستور رییس قوه‌ قضائیه خبر داد.

غلامحسین اسماعیلی گفت که برای جلوگیری از شیوع کرونا به دستور ریاست قوه قضائیه، مرخصی اعطایی به زندانیانی که در این ایام از مرخصی استفاده کرده‌اند و پانزدهم فروردین ماه روز پایان مرخصی آن‌هاست تا پایان فروردین ماه تمدید شده است.

او افزود: «زندانیانی که در ایام مرخصی حسن رفتار نداشتند و رفتار غیرقانونی و مجرمانه از آن‌ها سر زده مشمول تمدید مرخصی نخواهند بود.»/خبرگزاری میزان



آمریکا پول‌های مسدود شده ایران را آزاد نکرده است

در حالی که بعضی از منابع خبری در ایران از از ارسال بخشی از پولهای مسدود شده به ایران خبر داده بودند، خبرگزاری ایسنا به نقل از بعضی منابع بانک مرکزی این گزارشها را رد کرده است.

این خبرگزاری نوشت که پیگیری‌های ایسنا از بانک مرکزی حاکی از آن است که هنوز این آزادسازی انجام نشده و مبلغی در اختیار ایران قرار نگرفته است.

هفته پیش عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی٬ اعلام کرد: «بخشی از پول‌های ایران که به ناحق توسط آمریکا مسدود شده بود به تدریج به کشور باز می‌گردد.»

به گفته رییس بانک مرکزی، «با تلاش‌های وزارت امور خارجه و بانک مرکزی احتمال آزاد شدن بخشی از منابع مسدود شده ایران وجود دارد. این منابع در بعضی از کشورها و بانک‌هایی که با ما مراوده داشتند و به ناحق توسط آمریکا مسدود شده بود.

آقای همتی به این بانکها و یا کشورها اشاره نکرده و جزئیاتی نیز از اینکه این پولها به چه دلایلی مسدود و اکنون چگونه آزاد شده و یا از چه طریقی قرار است به ایران برگردد، ارایه نداده است.



آخرین آمار رسمی کرونا: شمار درگذشتگان به ۲۶۴۰ رسید

کیانوش جهان‌پور٬ سخنگوی وزارت بهداشت٬ اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۳ نفر دیگر در ایران بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته و تعداد جان‌باختگان به ۲۶۴۰ نفر رسیده است.

کیانوش جهان ‌پور گفت که از ظهر دیروز ۲۹۰۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شدند و مجموع بیماران شناسایی شده به ۳۸ هزار و ۳۰۹ مورد رسید.

او اعلام کرد که تاکنون ۱۲ هزار و ۳۹۱ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده‌اند./ایرنا



حسن روحانی: آمار مرگ‌ و میر مبتلایان به کرونا قابل قبول است

حسن روحانی٬ رییس جمهوری٬ رتبه ایران در مقابله با کرونا در مقایسه با دیگر کشورها و همچنین آنچه را «کاهش فوتی‌ها و مرگ و میرها» بر اثر کرونا خواند، «قابل قبول» دانست.

او در جلسه هیات دولت گفت: «امروز صبح آقای دکتر نمکی وزیر بهداشت و درمان، ایران را با کشورهای دیگری که امروز گرفتار این بیماری هستند مقایسه کردند و رتبه ایران، رتبه قابل قبولی بود.»

حسن روحانی در ادامه، آمار رسمی بهبودیافتگان از کرونا در ایران را «آماری قابل قبول» نامید و شرایط را، هم در استان‌هایی که به گفته او از نقطه اوج همه‌گیری کرونا «عبور کرده‌اند» «خوب» دانست و هم، در استان‌هایی که از نقطه اوج عبور نکرده‌اند و «هنوز محل بحث هستند.»

رییس جمهوری افزود که «هم کاهش فوتی‌ها و مرگ و میرها قابل قبول است؛ هم تسلط کادر درمانی بر کارشان و عدم اضطراب‌شان قابل قبول است و هم شرایط خوب بسیاری از استان‌ها که آنها از پیک عبور کردند و وضع‌شان خوب است و هم استان‌هایی که هنوز محل بحث هستند و باید از پیک عبور کنند.»



نوزاد ۳۵ روزه گنابادی به کرونا مبتلا شد

جواد باذلی٬ رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد٬ از ابتلای یک نوزاد ۳۵ روزه گنابادی به عنوان کم‌سن‌ترین مبتلا به ویروس کرونا در کشور خبر داد.

جواد باذلی گفت: «والدین این نوزاد که خانواده‌ای از تربت حیدریه هستند او را با علائم تنفسی به بیمارستان منتقل کردند و با توجه به علائم بالینی، تست کرونا از این نوزاد صورت گرفته شد که نتیجه آن مثبت بود.»

حال عمومی این نوزاد مساعد خوانده شده است. پیش از این نیز یک کودک سه ساله در گناباد به این ویروس مبتلا شده بود که بهبود یافت.

ابتلا به کرونا در نوزادان بسیار نادر است./خبرگزاری تسنیم


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »