? زنده| شجریان از بیمارستان مرخص شد

 

 




شجریان از بیمارستان مرخص شد

محمدرضا شجریان عصر امروز از بیمارستان مرخص و به منزل منتقل شد.

بیمارستان جم در بیانیه‌ای درباره آخرین وضعیت جسمانی این هنرمند نوشته است: «در راستای اطلاع رسانی به مردم هنر دوست و عزیز کشورمان در کمال مسرت به اطلاع می‌رساند، استاد شجریان با حال عمومی مناسب و مساعد و شرایط قلبی، عروقی و ریوی پایدار از بیمارستان ترخیص شدند و مابقی اقدامات درمانی ایشان زیر نظر پزشکان معالج در خارج از بیمارستان انجام خواهد شد. از کلیه هموطنان عزیز که در این مدت صبورانه در کنار ما بودند نهایت سپاس و قدردانی را می‌کنیم.»

همایون شجریان نیز در صفحه شخصی اینستاگرام خود با انتشار بیانیه بیمارستان جم، از ترخیص پدرش از بیمارستان خبر داد و نوشت:« با سپاس بیکران از محبت همه عزیزان در بیمارستان جم، مراقبت‌های پزشکان و پرستاران پدر با کادری کامل‌تر از گذشته ادامه خواهد داشت.»/ایسنا



ارسال ۴.۴ تن کمک پزشکی سازمان ملل به ایران

آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد خبر داد که ۴.۴ تن کمک‌های پزشکی ضروری از جمله اقلام لازم برای حمایت از ایران جهت مقابله با بیماری «کووید-۱۹» را به ایران ارسال کرده است.

طبق اعلام وب‌سایت این نهاد بین‌الملل یک فروند هواپیمای ایرباس ۲۰۰-۳۳۰ پس از پرواز از فرانکفورت در فرودگاه امام خمینی تهران به زمین نشست و محموله‌های حامل ماسک، دستکش و داروهای ضروری برای کمک به نظام سلامت ایران را تحویل داد.

آژانس پناهندگان اعلام کرده قراره است در هفته‌های آینده هم محموله‌های دیگری شامل دارو و تجهیزات ایمنی برای کادر درمان به ایران ارسال شوند.

این سازمان در بیانیه خود خاطرنشان کرده در حال حاضر نزدیک به یک میلیون پناهنده در ایران زندگی می‌کنند که از خدمات بهداشتی یکسان با شهروندان ایران برخوردار هستند.



المپیک توکیو یک سال به تعویق افتاد

نخست‌وزیر ژاپن، شینزو آبه، می‌گوید که او و رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC)، توماس باخ، توافق کرده‌اند که بازی‌های توکیو ۲۰۲۰ را به مدت یک سال به خاطر شیوع ویروس کرونا به تعویق بیندازند.

آبه امروز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: «من پیشنهاد کردم [بازی‌ها] را برای حدود یک سال به تعویق بیندازیم و توماس باخ با توافق ۱۰۰ درصدی پاسخ داد.»

نخست‌وزیر ژاپن، افزود که این تصمیم «با در نظر گرفتن شرایط فعلی و با توجه به اینکه همه طرف‌ها می‌خواهند یک محیط امن و ایمن برای ورزشکاران و تماشاگران فراهم باشد» گرفته شده است./بی‌بی‌سی فارسی



آمار رسمی کرونا: بیش از ۲۴ هزار مبتلا، ١٩٣۴ مورد مرگ

کیانوش جهانپور٬ سخنگوی وزارت بهداشت٬ از جان باختن ۱۲۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر بیماری کرونا خبر داد. بدین ترتیب طبق آمار رسمی، تعداد کل قربانیان کرونا در ایران به ۱۹۳۴ نفر رسید.

کیانوش جهانپور همچنین تعداد کل افراد مبتلا به کرونا در ایران را ۲۴ هزار و ۸۱ نفر اعلام کرد.

به گفته او در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۶۲ مورد جدید ابتلا به کرونا شناسایی شده است. به گفته آقای جهانپور، تاکنون ۸۹۱۳ نفر از کل افراد مبتلاشده، بهبود یافته‌اند.

مسئولان وزارت بهداشت از روز ۴ فروردین ارائه آمار تفکیکی ابتلا به کرونا در استان‌های مختلف را متوقف کرده‌‌اند./ایرنا



دبیر شورای عالی امنیت ملی: ویروس کرونا حاصل کدام مغز مریض و جنایت‌پیشه است؟


حسن روحانی: تعطیلی مشاغل تا ۱۵ فروردین ادامه دارد

حسن روحانی، رییس جمهوری٬ در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: «مشاغلی که قبلا تعطیل اعلام شده بود، این تعطیلی تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت.»

به گفته حسن روحانی «مشاغلی که می‌شود به صورت گردشی در محیط کار حاضر شوند تا ۱۵ فروردین، یک سوم از کارمندان سرکار و دو سوم در مرخصی باشند.»

او همچنین از مردم خواست تا «به توصیه‌های بهداشتی عمل کنند و از اجتماع کردن بپرهیزند.»

رییس چمهوری در ادامه افزود: «مراکز آموزشی، مراکز فروشگاهی غیر از مواد غذایی تعطیل خواهند بود.»/ایرنا


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »