سپاه در خدمت کرونا

زیتون– سپاه پاسداران با برگزاری مراسم تشییع یکی از فرماندهانش در روزهایی که تمامی مسئولین امر به «قرنطینه خانگی» می‌کنند٬ انتقادات فراوانی را برانگیخت.

صبح امروز (دوشنبه ۴ فروردین) مراسم تشییع حسین اسداللهی، از فرماندهان سابق سپاه پاسداران تهران، از مسجد جامع امام حسین منطقه وردآورد برگزار شد.

دو روز پیش خبرگزاری تسنیم خبر داد که حسین اسداللهی٬ معاون بازرسی سپاه محمدرسول‌الله تهران بزرگ٬ درگذشت.

اسداللهی مدتی نیز فرماندهی لشکر عملیاتی محمدرسول‌الله تهران بزرگ را به‌عهده داشت و بر اساس خبری که توسط تسنیم منتشر شده است او از جمله فرماندهانی بود که در سوریه نیز تحت عنوان «مدافعان حرم» جنگیده است.

تا سال ۷۴ یکی از وظایف لشکر محمد رسول‌الله «کنترل پایتخت در شرایط غیرعادی» بوده است. پس از تشکیل قرارگاه ثارالله که وظیفه اصلی‌اش برقراری امنیت شهر تهران بود، این لشکر نیز زیرمجموعه قرارگاه شد. در دهه ۷۰ که جعفری فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران بود، حسین همدانی مسئولیت لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله را بر عهده گرفت. سرانجام در سال ۱۳۸۷، پس از رسیدن محمدعلی جعفری به فرماندهی کل سپاه، او تشکیلات سازمانی سپاه را در قالب ۳۱ سپاه استانی که مرکب از نیروی زمینی و نیروی مقاومت بسیج، می‌باشند، نوآرایی کرد. در پی آن لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله و منطقه مقاومت بسیج تهران بزرگ در یکدیگر ادغام شدند و «سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ» را تشکیل دادند.

این سپاه در سکوب اعتراضات در طول جنبش سبز و پس از آن در اعتراضات دی ماه سال ۹۶ و آبان ماه امسال نقش ویژه‌ای ایفا کرده بود.

تشییع جنازه این فرمانده سپاه در شرایطی امروز برگزار شد که بر اساس تمامی دستورات مقامات سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت ایران هر گونه تجمعی در خدمت شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا در جامعه است.

با وجود شیوع گسترده ویروس کرونا در تهران و سایر استان های ایران و تعطیلی تمامی مراکز تجاری و حتی اماکن مقدس از جمله امام هشتم شعیان در مشهد و خواهر او در قم، برگزاری مراسم تشییع در این شرایط جای تعجب دارد. شیوع ویروس کرونا حتی چهار هفته است کلیه مراسم مذهبی و نماز جمعه را در کشور تعطیل کرده است

از سوی دیگر رسانه‌های وابسته به نظام به صورت دائمی مردم را متهم می‌کنند که بدون توجه به شرایط کشور چرا به سفرهای نوروزی رفته‌اند.

اما تصاویری که از تشییع امروز منتشر شد نشان می‌دهد که به میزبانی سپاه پاسداران تعداد زیادی از مردم بدون رعایت ضوابط بهداشتی در یک تجمع شرکت کرده‌اند.

 

 

برگزاری مراسم تشییع این فرمانده سپاه موجب اعتراض سخنگوی وزارت بهداشت شد.

برگزاری این مراسم اعتراض برخی از کاربران شبکه‌های مجازی را نیز برانگیخت.

 

 

 

 

در مقابل اما سپاه پاسداران مدعی شد که این تجمع به صورت خود جوش شکل گرفته است و «مردم به خواست خود» در این تشییع شرکت کرده‌اند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »