? زنده| شرکت حزب کارگزاران سازندگی در انتخابات مجلس

 

 

شرکت حزب کارگزاران سازندگی در انتخابات مجلس

همزمان باآغاز تبلیغات انتخابات مجلس٬ حزب کارگزاران سازندگی اعلام کرد: «با دلی خونین شرکت می‌کنیم.»

فرصت ۷ روزه تبلیغات نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران از روز پنجشنبه ۲۴ بهمن‌ماه در سراسر کشور آغاز شد.

در حالی که شورای عالی سیاستگداری اصلاح طلبان از ارائه فهرست خودداری کرده‌، این حزب اصلاح طلب اعلام کرد که در انتخابات شرکت می‌کند.



حذف چندین حساب «جعلی ایرانی» از فیس‌بوک و توییتر

فیس‌بوک روز چهارشنبه اعلام کرد که ده‌ها حساب کاربری «جعلی» در این شبکه اجتماعی و شماری حساب در اینستاگرام را که «از ایران هدایت می‌شدند و درباره سیاست آمریکا مطلب منتشر می‌کردند» مسدود کرده‌ است.

در همین حال شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان نیز گزارش کرد که توییتر نیز حساب‌هایی را «با منشاء ایران» حذف کرده، اما در این زمینه اطلاعات بیشتری منتشر نکرده است.

بنا بر آن‌ چه شرکت فیس‌بوک روز چهارشنبه، ۲۳ بهمن‌ماه، در وبلاگ رسمی خود منتشر کرد، این موارد مربوط به ده‌ها حساب شخصی، صفحه (پیج)، گروه و حساب‌های کاربری در اینستاگرام می‌شوند که به روسیه، ایران، ویتنام و میانمار می‌رسند./رادیو فردا



آغاز تبلیغات نمایندگان مجلس و خبرگان رهبری

تبلیغات در انتخابات نمایندگان مجلس و میان دوره‌ای مجلس خبرگان آغاز شده است.

رای‌گیری برای انتخاب نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای و میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان روز ٢ اسفند برگزار می‌شود و طبق قانون انتخابات، از پایان روز چهارشنبه، ٣٠ بهمن، تبلیغات ممنوع خواهد بود.



تهیه پیش‌نویس لایحه رفراندوم درباره نظارت استصوابی

لایحه برگزاری همه‌پرسی درباره «نظارت استصوابی» شورای نگهبان بر انتخابات بزودی به هیئت وزیران ارسال می‌شود.

این خبری بود که لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس جمهوری در جمع خبرنگاران اعلام کرد و گفت که پیش‌نویس لایحه همه‌پرسی درباره بررسی صلاحیت‌های نامزدهای انتخابات در معاونت حقوقی ریاست جمهوری آماده شده و بزودی راهی جلسه هیأت وزیران می‌شود.

به گفته جنیدی مبنای حقوقی این لایحه را «تقنینی» توصیف و ابراز امیدواری کرد که با اتفاق نظر همه ارکان کشور، این لایحه در دوره فعالیت مجلس دهم به این نهاد ارسال شود.

معاون حقوقی رئیس جمهوری موضوع لایحه را «مسأله صلاحیت داوطلبان شرکت در انتخابات» عنوان کرد و در پاسخ به اینکه آیا نظارت استصوابی را نیز شامل می‌شود، اظهار کرد: بله، همان چارچوب را مشخص می‌کنیم. اما از آنجا که لوایح مربوط به همه‌پرسی باید کوتاه و روشن و پاسخ آن نیز به صورت آری و خیر باشد، بنابراین متن این لایحه طولانی نخواهد بود./روزنامه ایران



۴۵ روز معافیت عراق از تحریم‌ها برای واردات گاز از ایران

معافیت عراق از تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی برای واردات گاز از ایران را به‌مدت ۴۵ روز دیگر تمدید کرده‌ است.

 وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای که شامگاه چهارشنبه ۲۳ بهمن ماه منتشر شده، اعلام کرد این معافیت تضمین می کند عراق قادر به تامین نیازهای کوتاه مدت انرژی خود خواهد بود در حالی که «برای کاهش وابستگی خود از واردات انرژی از ایران گام‌هایی را بر می دارد.»

همچنین در این بیانیه آمده است که «ایران خودرا به عنوان یک منبع بسیار غیرقابل اعتماد انرژی به عراق ثابت کرده است. بنابراین کاهش واردات انرژی ایران برای دستیابی به امنیت در زمینه انرژی برای عراق مهم است.‍»/صدای آمریکا


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »