? زنده| قیمت هر دلار بیشتر از ۱۴ هزار تومان

 



قیمت هر دلار بیشتر از ۱۴ هزار تومان

بهار هر دلار آمریکا از چهارده هزار تومان افزون شد.

قیمت سکه طلا هم در بازار امروز تهران به پنج میلیون و ۱۳۰ هزار تومان رسید که بالاترین قیمت از زمان تنش اخیر در روابط ایران و آمریکا است.



ظریف: درخواست غرامت کانادا مبنایی ندارد

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، گفت که شکایت کانادا از ایران در مورد سقوط هواپیمای اوکراینی «هیچ مبنایی ندارد.»

وکلای کانادایی به نیابت از بستگان قربانیان پرواز ۷۵۲ اوکراین که با شلیک نیروهای سپاه پاسداران در اطراف تهران سرنگون شد، پرونده‌ای جهت دریافت غرامت به ارزش ۱٫۵ میلیارد دلار کانادا (۱٫۱ میلیارد دلار آمریکا) در دادگاه‌های این کشور گشوده‌اند.

درخواست این غرامت برای برای بازماندگان پنجاه و هفت قربانی ایرانی- کانادایی این هواپیما است.

محمدجواد ظریف گفت که «این شکایت هیچ مبنایی ندارد و جمهوری اسلامی ایران بر اساس مقررات بین‌المللی اقدامات لازم را انجام می‌دهد.»/خبرگزاری صدا و سیما



ظریف: مراسم تشییع سلیمانی رفراندوم عمومی بود

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، با بیان این‌که «ما بدون مردم هیچ هستیم»، مراسم تشییع جنازه  قاسم سلیمانی را «یک رفراندوم عمومی» خواند و گفت که «آمریکایی‌ها باید از این مساله درس بگیرند.»

ظریف اعتراضات و مسایل داخل ایران را بحث خانوادگی خواند و گفت که کشورهای خارجی ۴۱ سال است که دل خود را به بحث خانوادگی ما و هر جار و جنجالی که بین برادران و خواهران در خانه اتفاق می‌افتد خوش کرده‌اند./خبرگزاری فارس



روحانی: اگر رژیم گذشته انتخابات برگزار می‌کرد نیازی به انقلاب نبود

حسن روحانی، رییس جمهوری، در سخنرانی به مناسبت ۲۲ بهمن با تاکید بر این‌ که «انقلاب بر مبنای آن بود که درب انتخابات بسته شده بود»، گفت که اگر رژیم گذشته «به مردم اجازه انتخاب می‌داد نیازی به انقلاب نبود.»

او اضافه کرد که «اگر رژیم گذشته مردم را آزاد می‌گذاشت تا در نوع حکومت، حکومت را برگزینند و انتخاب کنند. در نوع قانون اساسی، قانون اساسی مورد نظر خود را انتخاب کنند. بین استقلال و وابستگی مردم استقلال را انتخاب کنند. اگر رژیم گذشته به یک انتخابات سالم و آزاد ملی تن می‌داد انقلابی نمی‌شد.»

حسن روحانی افزود که «انسداد درب انتخابات» در دوره حکومت پهلوی باعث شد که مردم انقلاب کنند تا «راه را برای انتخابات باز کنند.»


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »