تفتیش منزل و ضبط وسائل خصوصی٬ نحوی جدید برخورد نیروهای امنیتی با روزنامه نگاران

زیتون– طی روزهای گذشته ماموران امنیتی ضمن تفتیش منزل چند خبرنگار اقدام به ضبط تلفن٬ لپتاپ و دیگر لوازم شخصی آنان کردند.

مازیار خسروی٬ دبیر پیشین سرویس سیاسی روزنامه شرق اولین روزنامه نگاری بود که چهار روز پیش با چنین روشی مواجه شد. صبح روز ۱۳ بهمن ماه ماموران امنیتی به منزل این روزنامه نگار مراجعه و پس از تفتیش٬ وسائل شخصی او ائم از موبایل٬ لپتاپ و دیگر لوازم کارش را ضبط کردند.

طی چهار روز گذشته ماموران امنیتی به روش مشابهی به منزل مولود حاجی‌زاده٬ احسان بداغی و یاسمن خالقیان رفته و پس از بازجویی و سائل شخصی و ابزار کار ایشان را ضبط کردند.

این نحوی برخورد با روزنامه نگاران تا پیش از این سابقه نداشته است.

از سوی دیگر این اولین بار است که در آستانه یک انتخابات به جای گشایش نسبی فضای کشور٬ صدای روزنامه نگاران به این صورت قطع شده است.

نیروهای امنیتی با اتخاذ این روش از یک سو اجازه ایجاد موج خبری در مورد بازداشت روزنامه نگاران را نمی‌دهد و از سوی دیگر صدای روزنامه نگاران را قطع می‌کند.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »