طی اعتراضات آبان ماه «مدافعان حرم» برای سرکوب مردم به خیابان‌ها آمدند

زیتون– وب‌سایت «صدای مدافعان» که اخبار نیروهای موسوم به «مدافعان حرم» را پوشش می‌دهد٬ امروز (دوشنبه) ضمن انتشار خبری تایید کرد که «بسیاری» از نیروهای این گروه هم در سرکوب اعتراضات آبان‌ماه در شهرهای ایران شرکت کرده‌اند.

پس از اعلام افزایش قیمت بنزین در روز جمعه ۲۴ آبان، ده‌ها شهر ایران شاهد اعتراضات گسترده بود.

اعتراض‌های اخیر به گفته مقام‌های دولتی، در بیش از ۵۰۰ نقطه کشور، در ۲۷ استان، رخ داد و تنها شهر تهران شاهد بروز اعتراضات در ۱۰۰ نقطه از شهر بود. به نوشته رویترز در طی اعتراضات آبان ماه ایران ۱۵۰۰ تن کشته شدند.

بر اساس متنی که در توسط وب‌سایت «صدای مدافعان» منتشر شده نیروهای مسلحی که طی سال‌های گذشته تحت عنوان «مدافعان حرم» در سوریه برای سرکوب مردم این کشور آماده شده بودند٬‌برای سرکوب مردم به خیابان‌ها فرستاده شدند.

در این متن آمده‌است: «می‌بینیم که دولتی‌ها باز هم مدافعان حرم را به صف اول مبارزه با مردم کشور خود می‌فرستند و خود هیچ مسئولیتی نمی‌پذیرند.»

این متن ادامه می‌دهد: «همان‌طور که در آبان‌ماه شاهد بودیم، اعتراض‌های معیشتی به خشونت کشیده شد و بسیاری از بچه‌های مدافع حرم مجبور به ورود کردن به جریان شدند. در این میان متأسفانه برخی از این عزیزان مانند مرتضی ابراهیمی به شهادت رسیدند. در این جریان شاهد بودیم که باز هم مدافعان قربانی شدند و دولتی‌ها هیچ مسئولیتی نپذیرفتند.»

در جریان اعتراضات آبان، خبرگزاری ایسنا به نقل از سپاه سیدالشهدا استان تهران نوشته بود که مرتضی ابراهیمی، فرمانده گردان امام حسین، در شهرستان ملارد کشته شده‌است.

این متن، از «بی‌مهری» مسئولان به «مدافعان حرم»، محرومیت خانواده‌های کشته‌شدگان این گروه «از خدمات بنیاد و مشکلات حقوق و مزایا و بی‌حرمتی مسئولین نسبت به مدافعان حرم» و «سوء مدیریت‌ها و بی‌تدبیری‌های دولت» شکایت کرده است.

در ادامه این یادداشت آماده است که «نباید اجازه داد که مسئولین با فرافکنی، از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند و سربازان خط مقدم اسلام را قربانی نمایند. این موضوع را در جریان ناآرامی‌های آبان ماه و شهادت عزیزانی همچون مرتضی ابراهیمی شاهد بودیم و نباید بگذاریم که این روش، در جریان تحقیق و تفخص سقوط هواپیمای اوکراینی تکرار شود.»

اعتراضات آبان‌ماه که با سرکوب شدید روبه‌رو شد و به نوشته خبرگزاری رویترز ۱۵۰۰ کشته داد، پس از افزایش شدید قیمت بنزین در ایران آغاز شد و در شعارها، رنگ و بوی سیاسی ضد حکومتی به‌خود گرفت.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

  1. کاشف به عمل آمد،

    حالا باز دکتر سروش و سروش دباغ بیایند و بگویند، که عجب دلاوری از دست ملت رفت و چه خورشید تابانی غروب کرد. واقعا که دکتر سروش با این اظهار نظر ، آسیب جبران ناپذیری بر پیکره نواندیشی وارد کرد، مگر اینکه بزرگانی همچون بازرگان، اشکوری و … با اعلام برائت از آراء سروش، روشنفکری دینی را از این دیدگاه ارتجاعی بزدایند

  2. فرمودند. واژه‌ها را باید شست. نگاه دگریی باید کرد. خدا برای مدافعین حرم گریست. ما گریستیم.
    ولی برای مردم ایران هیچ کس نگریست.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »