? زنده| محمد نوری‌زاد به ۱۵ سال حبس محکوم شد

 

 




کالاهای بشر دوستانه ارسالی از سوئیس وارد تهران شد

سفارت سوئیس در تهران روز یکشنبه از ورود ۱۸۰ هزار بسته شامل کالاهای بشردوستانه به تهران خبر داد.

این کالاها، که شامل داروهای عمل پیوند اعضا می‌باشد، در چارچوب راه اندازی آزمایشی یک کانال تجاری بین دو کشور از طرف سوئیس برای ایران ارسال شده است.

سوئیس اعلام کرده بود این کشور کانالی بشردوستانه برای صادرات دارو و مواد غذایی ضروری به ایران ایجاد کرده است.

آمریکا به دولت سوئیس تضمین داده است که این سازوکار بازرگانی از اقدامات تحریمی علیه ایران در امان خواهد بود./بی‌بی‌سی فارسی



پرواز بین چین و ایران قطع نشده است؛ التیماتوم وزارت بهداشت

برخلاف اخباری که پیشتر منتشر شده بود٬ هنوز پروازهای بین چین و ایران قطع نشده است و این موضوع با توجه به شیوع بیماری کرونا نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است.

کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، در این رابطه گفت: «تمامی پروازهای ایران-چین باید نهایتاً تا فردا به اتمام برسد.»

جهانپور سلامت مردم را اصلی‌ترین اولویت وزارت بهداشت برشمرد و توضیح داد: «وزارت بهداشت این موضوع را به طور جدی پیگیری می‌کند. وزیر بهداشت هم در دیدار با سفیر چین به این موضوع اشاره کرد و گفت که تمامی مراودات و همکاری‌های بین ایران و چین سر جای خودش باقی است، اما درباره این موضوع هیچ چیزی مهم‌تر از سلامت مردم ایران نیست، به همین دلیل در این قصه بسیار حساس خواهیم بود. اگر قرار باشد پروازها ادامه پیدا کند، قطعاً وزارت بهداشت از طریق دولت به موضوع ورود می‌کند.»/اعتماد آنلاین


https://twitter.com/mhajorlo/status/1223855800197820416


شورای عالی فضای مجازی: «ایرانت» جایگزین اینترنت شود

رسول جلیلی٬ عضو شورای عالی فضای مجازی٬ با اشاره به قطع برخی دامنه‌های دات کام متعلق به وب سایت‌های ایرانی در پی محدودیت‌های وضع شده از سوی آمریکا، گفت: «باید پروژه «ایرانت» را در سطح ملی جایگزین کنیم.»

او افزود: «ما در جمهوری اسلامی ایران، چاره‌ای جز استقلال و خود اتکایی نداریم. استقلال ما در راه اندازی و جااندازی «ایرانت» در سطح ملی است. در «ایرانت»، دامنه دات ایران (ir.) جای دات کام را می‌گیرد و ماشه آن دست دشمن نیست. زیرساخت ارتباطی و اطلاعاتی و خدمات پایه نرم افزاری ایرانی و یا با مالکیت و مدیریت ایرانی، بستر ارائه کلیه خدمات و محتوا را فراهم می‌کند و خدمات فضای مجازی ایران، اسیر تصمیمات دشمن آشکار و تروریست ما قرار ندارد.»

جلیلی پروژه «ایران‌نت (ایرانت)» را چنین تعریف کرد: ایرانت نام دیگری بر شبکه ملی اطلاعات است و باعث می‌شود نام این شبکه را دقیق‌تر، کوتاه‌تر و اختصاصی‌تر (در مقابل شبکه دیگر کشورها) بیان کنیم./خبرگزاری مهر


فاطمه سعیدی و شهین‌دخت مولاوردی نیز رد صلاحیت شدند

 


یک کولبر به دلیل سرما جان خود را از دست داد

فرماندار سقز می گوید، یک کولبر در ارتفاعات روستای میشیاو سقز در استان کردستان گرفتار کولاک شدید برف شد و به علت سرما جان خود را از دست داد.

کامل کریمیان، فرماندار ویژه سقز شنبه گفته است که ۲۳ کولبر در قالب سه گروه در منطقه میشیاو سرشیو گرفتار کولاک برف شده بودند که با تلاش نیروهای امدادی و مردم ابتدا ۱۵ نفر از آنها نجات داده شدند.

براساس اظهارات فرماندار سقز، یک گروه ۶ نفره دیگر از کولبران نیز در این منطقه گرفتار کولاک شده‌اند که پنج نفر از آنها با کمک نیروهای امدادی نجات یافتند.

کامل کریمیان گفته است:«متاسفانه نفر ششم از این افراد با هویت مشخص به دلیل سرمای هوا در ارتفاعات جان خود را از دست داده بود که به دلیل صعب العبوری منطقه و تاریک شدن هوا امکان انتقال جسدش میسر نشد.»

فرماندار سقز می‌گوید هنوز وضعیت دو کولبر دیگر مشخص نیست./ایلنا



استاندار تهران: تعداد کشته شده‌های آبانماه تهران در نشست خبری بعد اعلام می‌شود

https://twitter.com/habib_rostamii/status/1223889479313821697?s=12


اجرای حکم ۸۰ ضربه شلاق برای یک گردشگر به اتهام «شرب خمر»

دادستان طبس خبر داد که یکی از گردشگران در این شهر به اتهام نوشیدن مشروبات الکی به ۸۰ ضربه شلاق محکوم شده و این حکم اجرا شده است.

امیر زارع حسینی گفت که «از لحظه قرار تعقیب تا صدور کیفرخواست» تنها پنج ساعت طول کشیده است.

دادستان طبس مدعی شد که به دلیل اعتراض نکردن این فرد به حکم صادر شده در دادگاه اولیه، حکم به دادگاه تجدید نظر نرفته و اجرا شده است.

وی گفت که «بیش از یک و نیم لیتر مشروبات الکلی از اتوبوس حامل گردشگران کشف شد که تصاویر و فیلم‌های موجود نیز نشان می‌دهد که شخصی شرب خمر کرده است.»/باشگاه خبرنگاران جوان


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »