? زنده| سازمان بهداشت جهانی به‌خاطر ویروس کرونا «وضعیت فوق‌العاده» اعلام کرد

 



سازمان بهداشت جهانی به‌خاطر ویروس کرونا «وضعیت فوق‌العاده» اعلام کرد

سازمان بهداشت جهانی ساعتی پیش در رابطه با شیوع ویروس کرونا  وضعیت فوق‌العاده بین‌المللی اعلام کرد. بدین ترتیب اقدامات شدیدتری برای مبارزه با شیوع بیماری کرونا ضروری است.

تدروس آدهانوم گبریسوس، رییس سازمان بهداشت جهانی، این خبر را پس از نشست اضطراری این سازمان که متشکل از کارشناسان مستقل بود، اعلام کرد.
ویروس کرونا که در حال حاضر به شکل اپیدمی در چین شایع شده به ۱۸ کشور دیگر نیز سرایت یافته است.

رییس سازمان بهداشت جهانی گفت که نتیجه‌حاصل شده در نشست کارشناسان به معنای عدم اعتماد به چین نیست. او تاکید کرد که ظرفیت‌های چین را می‌شناسد و مطمئن است که این کشور می‌تواند بر این مشکل فائق آید./بی‌بی‌سی فارسی



آمریکا سازمان انرژی اتمی ایران و رییس آن را تحریم کرد

وزارت دارایی ایالات متحده سازمان انرژی هسته‌ای ایران را تحریم کرد، زیرا به گفته آمریکا ایران «مدام به تنش هسته‌ای» دامن می‌زند.

آمریکا نام علی‌اکبر صالحی، رییس سازمان مزبور را نیز در لیست افراد تحریمی قرار داده است.

در اطلاعیه این سازمان تاکید شده است که شرکت‌های آمریکایی اجازه هیچگونه همکاری با سازمان انرژی اتمی و رییس آن صالحی را ندارند و چنانچه به چنین فعالیت‌هایی دست بزنند، خود مشمول تحریم خواهند شد./ایسنا



حکم یکی از معترضان آبان ماه: مطالعه و رونویسی از چهار جلد کتاب

پیام درافشان، وکیل یکی از معترضان دستگیرشده آبان ماه، اعلام کرد که موکلش به اتهام اخلال در نظم عمومی به مطالعه و رونویسی چهارجلد کتاب و روزانه چهار ساعت خدمات رایگان به جانبازان به مدت یک ماه محکوم شده است.

به گفت این وکیل، حکم اولیه موکلش، شش ماه حبس تعزیری و چهارسال حبس تعلیقی جایگزین شلاق بوده اما قاضی با توجه به دستور خامنه‌ای درباره “برخورد توأم با رأفت اسلامی” با متهمان این حکم را به صورتی که در بالا آمد، تغییر داده است.

پیام درافشان گفته موکلش در دادگاه به سنگ‌پرانی اقرار و ابراز پشیمانی کرده است./دویچه وله



کرونا به کردستان عراق رسید

ابراهیم شکیبا ٬ رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه٬ از مشاهده موارد بیماری کرونا در اقلیم کردستان عراق خبر داد و گفت: «با وجود این اخبار عملاً ویروس کرونا پشت مرزهای غرب کشور رسیده و هم‌اکنون آماده‌باش کامل در مرزها و مراکز بهداشتی و درمانی استان وجود دارد.»

ابراهیم شکیبا افزود که یکی از علائم این ویروس، تب و «در همین راستا دستگاه‌های تب‌سنج در مرزها مورد استفاده قرار می‌گیرد.» او گفت که مراقبت‌ها در مرز تشدید شده و تمام مسافران ورودی کشور بررسی می‌شوند.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه ادامه داد که «برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا به کشور اقداماتی چون کنترل ورود و خروج مسافران در فرودگاه تهران اجرا شده و در این مدت دو گروه گردشگر چینی به استان کرمانشاه وارد شدند که تمام نکات ایمنی و معاینات لازم از لحظهٔ ورود تا هنگام خروجشان از استان تحت کنترل بود.»/رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه



قطعنامه مجلس نمایندگان آمریکا در محکومیت سرکوب مردم ایران

مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه‌ای را تصویب کرد که ضمن حمایت از حق آزادی شهروندان ایرانی در ابراز عقیده، «حکومت ایران را به خاطر سرکوب اعتراضات مشروع و دیگر فشارها» محکوم کرده‌است.

قطعنامه ۷۵۲ مجلس نمایندگان ایالات متحده در دسامبر سال گذشته از طرف تئودور دویچ، رئیس دمکرات کمیته روابط خارجی و جو ویلسون، قانون‌گذار جمهوری‌خواه، ارائه شد.

قطعنامه بدون مخالفت به تصویب رسیده است./رادیو فردا



محمدرضا شجریان از بیمارستان مرخص شد

محمدرضا شجریان که از دوشنبه شب در بیمارستان بستری شده بود، صبح امروز (پنجشنبه) مرخص و به منزل خود منتقل شد.

دکتر هماهنگ‌کننده تیم پزشکی محمدرضا شجریان وضعیت جسمانی این خواننده را خوب توصیف کرده است./ایسنا


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »