واکنش کاربران به «دیپلماسی توییتری»

این بار دونالد ترامپ پیشنهاد مذاکره با ایران را رد کرد

زیتون– دونالد ترامپ٬ رییس جمهوری آمریکا٬ پیشنهاد مذاکره از سوی وزیر امور خارجه ایران را رد کرد.

محمدجواد ظریف٬ وزیر امور خارجه ایران٬‌ روز پنجم بهمن ماه در مصاحبه با اشپیگیل گفته بود جمهوری اسلامی هنوز هم به رغم ترور قاسم سلیمانی حاضر است با آمریکا مذاکره کند٬ اگر «آمریکا تحریم‌ها را لغو کند.»

او در پاسخ به این پرسش اشپیگل که آیا در پی کشته شدن قاسم سلیمانی، احتمال مذاکره با آمریکا را منتفی می‌داند، گفته بود: «نه، من هرگز این احتمال را رد نمی‌کنم که افراد رویکرد خود را تغییر دهند و واقعیت را به‌رسمیت بشناسند. برای ما فرقی نمی‌کند چه کسی در کاخ سفید نشسته است. مهم این است که رفتارشان چگونه است. دولت ترامپ می‌تواند گذشته خود را اصلاح کند، تحریم‌ها را برداشته و به میز مذاکرات بازگردد.»

او افزوده بود که «ما هنوز سر میز مذاکره هستیم. آنها هستند که میز را ترک کرده‌اند.»

رییس جمهوری آمریکا امروز (یکشنبه) در توییتر پاسخ او را به دو زبان فارسی و انگلیسی داد.

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1221247332529975297?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1221247332529975297&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.bbc.com%2Fpersian%2Fworld-51253443

ساعتی پس از این توئیت دونالد ترامپ، ظریف نیز به آن واکنشی توییتری نشان داد.

https://twitter.com/JZarif/status/1221266575698944006

وزیر خارجه جمهوری اسلامی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت «بهتر است به دونالد ترامپ توصیه شود تصمیم‌ها و اظهارات سیاست خارجی خود را، به‌جای آن‌که بر سرخط‌های خبری فاکس‌نیوز و مترجمان فارسی‌اش بنا نهد، بر پایه واقعیت‌ها بنا کند».

او سپس از ترامپ خواسته «برای آن‌که بیشتر مطلع شود، تمامی مصاحبه» با اشپیگل را بخواند و اگر طولانی است، بخشی را که تصویرش را بازنشر کرده‌است.

این گفت‌وگویی توییتری باعث واکنش کاربرانی در شبکه‌های مجازی شد که به «ارزشی» موسوم هستند.

این افراد با استفاده از دو هشتگ #ظریف_غلط_کرد و #ظریف_خفه_شو خشم خود را نسبت به پیشنهاد مذاکره ایران به آمریکا نشان دادند.

پیش از این آیت‌الله خامنه‌ای٬‌ در آخرین نماز جمعه‌ای که امامت آن را برعهده داشت٬ تاکید کرده بود که جمهوری اسلامی با همه مذاکره خواهد کرد٬ به غیر از آمریکا.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

واکنش کاربران به «دیپلماسی توییتری»

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت ماهه‌ی لچک به سر،…چشمانِ موربِ زیبایی دارد؛ موهایی لخت و پوستی

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه،

ادامه »