آمریکا جانشین قاسم سلیمانی را تهدید به ترور کرد

زیتون– برایان هوک٬ نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران تهدید کرد که اگر اسماعیل قاآنی که در نیروی برون‌مرزی سپاه پاسداران جانشین قاسم سلیمانی شده همان راه او را «در کشتن آمریکایی‌ها» ادامه دهد، او هم به سرنوشت فرمانده پیشین این شاخه سپاه دچار خواهد شد.

هوک در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط گفت: «این تهدید جدیدی نیست زیرا رئیس جمهوری (ترامپ) همواره تاکید داشته که او قاطعانه از منافع ایالات متحده حفاظت خواهد کرد… فکرمی‌کنم که حکومت ایران دیگر درک کرده است که نمی‌توانند به آمریکاییان حمله کنند و نتیجه آن را نبینند.»

قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران همراه با ابومهدی المهندس، از اعضای بلندپایه گروه حشد الشعبی، و هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی هنگام خروج از فرودگاه بین‌المللی بغداد بر اثر شلیک راکت به خودروهایشان کشته شد.

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، بلافاصله مسئولیت این حمله را پذیرفت و آن را اقدامی دفاعی در راستای حفاظت از پرسنل نیروهای ایالات متحده دانست.

پس از کشه شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران در بغداد، سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی به فرماندهی این نیرو منصوب شد. او پس از انتصاب به این سمت گفت که همان رویه و برنامه قاسم سلیمانی را ادامه خواهد داد و افزوده بود: «هدف نهایی، بیرون راندن نیروهای آمریکایی از منطقه است.»

هوک در مصاحبه شرق الاوسط تاکید کرد که «هر حمله‌ای به آمریکاییان یا منافع آمریکا با واکنش قاطعانه ما مواجه خواهد شد.»

نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران اضافه کرد که «فکر می‌کنم رژیم ایران اکنون می‌فهمد که نمی‌تواند به آمریکا حمله کند و از عواقبش فرار کند.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »