? زنده| وزیر کشور: عوامل گذاشتن قرص در کیک ها بازداشت شدند

 

 

 


گزارش نرگس محمدی از زندان زنجان


وزیر کشور: عوامل گذاشتن قرص در کیک ها بازداشت شدند



ایران تابعیت دوگانه قربانیان هواپیمای اوکراینی را به رسمیت نمی‌شناسد

عباس موسوی٬‌سخنگوی وزارت خارجه٬ در نشست خبری روز دوشنبه خود از گفت‌وگوها میان این کشور با اوکراین در مورد هواپیمای ساقط‌شده خبر داد و گفت: «تأکید می کنم بیشتر اتباع ایرانی هستند و در دیدار با وزیر خارجه کانادا اعلام کردیم که ما اینها را اتباع خود می دانیم و تابعیت دوگانه را نمی پذیریم.»

عباس موسوی اضافه کرد: «عزادار اصلی خود ما هستیم  و البته عزادار اتباع خارجی هم هستیم.»

در همین رابطه ابراهیم رییسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه گفت که نمایندگان او با «تمامی خانواده‌های ایرانی» سرنشین هواپیمای ساقط شده اوکراینی تماس گرفته‌اند. به گزارش رسانه‌های داخلی رئیس قوه قضائیه تأکید کرده که باید به بازماندگان قربانیان «فورا غرامت» پرداخت شود.

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، هفته گذشته اعلام کرد این کشور به خانواده‌های قربانیان این حادثه کمک ۲۵ هزار دلاری ارائه می‌کند.
اوکراین نیز پیش‌تر اعلام کرده بود که این کشور از طرف خود به خانواده‌ها غرامت می‌دهد. رویترز به نقل از نخست‌وزیر اوکراین گزارش داده بود که این کشور به خانواده هر کدام از قربانیان، هشت هزار و ۳۵۰ دلار می‌پردازد. مقامات اوکراین همچنین اعلام کرده‌‌اند که به خانواده‌های قربانیان کمک می‌کنند تا از ایران، شرکت هواپیمایی و شرکت‌های بیمه، غرامت دریافت کنند./ایلنا



ظریف هشدار داد: از NPT خارج می‌شویم

محمدجواد ظریف٬ وزیر امور خارجه گفت: «اگر اروپایی‌ها اقدام دیگری انجام دهند، طبق نامه رئیس‌جمهور در همان اردیبهشت ۱۳۹۷، موضوع خروج ایران از NPT مطرح می‌شود.»

وزیر امور خارجه با بیان اینکه ایران پنج گام در راستای کاهش تعهدات برجام برداشته است و قرار نیست گام دیگری برای کاهش تعهدات بردارد، افزود: «در صورتی که اروپایی‌ها به تعهدات خود برگردند ایران هم کاهش تعهدات را متوقف می‌کند اما اگر اروپایی‌ها به رویه خود بر اساس بازی‌های سیاسی ادامه دهند زیرا هیچ محمل قانونی ندارد ما امکانات متعددی داریم.»

او ادامه داد: «در نامه رئیس جمهور آمده اگر این موضوع به شورای امنیت ارجاع شود، خروج ایران ازNPT مطرح خواهد بود اما پیش از آن برنامه‌های دیگر را می‌توان در دستور کار قرار داد.»/ایرنا




کانادا: ایران جعبه سیاه هواپیما را به فرانسه یا اوکراین بفرستد

وزیر امور خارجه کانادا باری دیگر موضع این کشور درباره ارسال جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی که هدف موشک سپاه قرار گرفت و اسقاط شد را تکرار کرد.

فرانسوا فیلیپ شامپانی، وزیر امور خارجه کانادا گفت که درباره موضوع فرستادن جعه سیاه هواپیمای اوکراینی که مدتی قبل به اشتباه و به طور غیرعمد مورد هدف قرار گرفته و ساقط شد، با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان رایزنی کرده است.

شامپانی در حاشیه یک سمینار دولتی درباره این رایزنی توضیح داد که من موضع کانادا را مبنی بر این که جعبه‌های سیاه باید در اسرع وقت یا به اوکراین یا به فرانسه، جایی فرستاده شود که تخصص [آشکارسازی] آن وجود داشته و به طریقی شفاف انجام شود، تاکید کردم.

وزیر خارجه کانادا اظهار کرد که این کشور، ایران را با عملکردش قضاوت می‌کند نه با حرف‌هایش./ایسنا



سفر ظریف به داووس لغو شد

سخنگوی وزارت خارجه در جمع خبرنگاران از لغو غیرمنتظره سفر وزیر خارجه به سوئیس برای شرکت در مجمع جهانی اقتصاد در داووس خبر داد.

عباس موسوی در این رابطه گفت: «به رغم دعوت رسمی اولیه  و حتی حضوری از ایشان، برنامه تنظیم شده ایشان را به هم زدند و ترتیبات دیگری را در نظر گرفتند و در همین چارچوب این  سفر متاسفانه انجام نمی‌شود.»

موسوی توضیح بیشتری در این زمینه ارائه نکرد.

نشست چهارروزه داووس از روز سه‌شنبه تا جمعه (اول تا چهارم بهمن) برگزار می‌شود./خبرگزاری فارس


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »